39 jaar getrouwd

12 januari 2018 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Vandaag 39 jaar getrouwd. Elk jaar rond deze tijd zijn we met vakantie. Een mooie manier om je trouwdag te vieren. Gisteravond de koffers ingepakt en op de gang gezet. Vanaf ons balkon zien we alle koffers op de kade staan. Dat zijn er wel heel veel. Niet vreemd als je kijkt dat er duizenden passagiers zijn. Na ons laatste ontbijt gaan we rond half twaalf naar de hal op de kade. Onze koffers vallen door hun kleur goed op. We moeten met een reçu aantonen dat het echt onze koffer is. Dat is goed, want je baalt stevig als iemand anders met je koffer op pad gaat. De bus staat er al en iets voor 12 uur vertrekken we richting ons hotel.

Onze Kameroense vriend zorgt dat alles goed verloopt. Bij aankomst in het hotel neemt hij de paspoorten in en zorgt dat we ingecheckt worden. De kamer is beschikbaar. Onze kamer is op de 24ste etage. Dat vinden we leuk. Mooi uitzicht over de stad (als je tussen hoge panden doorkijkt). Het hotel is sinds een half jaar open en dus nog gloednieuw.

We willen nog Dubai in en vragen waar we een metro kunnen vinden. Dat is ongeveer 5 minuten vanaf het hotel vandaan. Het is even zoeken, maar dan hebben we het station gevonden. Een overstap punt is twee metro haltes bij ons hotel vandaan bij Emirates Mall. We maken een rondrit zonder uit te stappen, omdat we nog naar de Emirates Mall willen. In het winkelcentrum treffen we het net dat er een voorstelling wordt gegeven. Een zangeres zingt nummers van Celin Dion. Ze gaan erg goed zingen. Rond haar dansen dames en mannen en vrouwen op rollerskates. Dan komt er nog een vrouw aan een luchtballon bij. Het is een leuke en mooie voorstelling.

We gaan eten bij een tentje waar we de vorige keer ook gegeten hebben. We worden zelfs door dezelfde man bediend. Je zou denken hoe kunnen jullie dit nu weten. Het is zo’n uitgelezen figuur, die vergeet je niet. Hij is van de herenliefde (wat natuurlijk niet uitmaakt!!!) maar het druipt zo erg van hem af dat er geen twijfel bestaat. Hij is gezellig. Maakt een praatje en vraagt waar wij vandaan komen. Als we vertellen dat we uit Holland komen, noemt hij gelijk een naam. Wij vragen wie dit is. Hij is hoogst verbaasd dat wij niet weten dat dit Miss Holland is. Lachen toch. Hij komt zelf van de Filipijnen. Vooraf hebben we een mandje met brood. Vanwege de drukte krijgen we van hem nog een extra mandje omdat we iets langer moeten wachten. Het eten is heerlijk en voldaan gaan we weer op pad. We zijn niet van het winkelen, maar hier is vooral veel te zien. Het zijn de mensen waar we niet op uitgekeken raken.

We gaan met de metro weer terug naar het hotel. Het is donker en de lange gangen van de metro naar de verschillende uitgangen, brengt ons wat in verwarring. We staan bij de verkeerde uitgang. Na wat zoeken komen we goed uit. We denken een kortere weg naar ons hotel te vinden. Dat blijkt niet zo te zijn. We besluiten toch maar de zelfde weg terug te lopen. Zo heerlijk, gewoon zonder jas buiten lopen. Oh wat verlangen we naar het voorjaar en de zomer. et was weer een leuke dag

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade