Van Amsterdam naar Dubai

5 januari 2018 - Amsterdam, Nederland

Alle tijd van de wereld om richting het vliegveld te gaan. We hoeven pas om half drie te vliegen. Rond 11 uur komen we aan bij Quick Parking. Auto uitladen en in de bus op weg naar het vliegveld. Bij de balie van Emirates moeten we naar de nog niet online ingecheckte types.  We verwachten lang in de rij te moeten staan, maar zijn bijna gelijk aan de beurt. Daar moeten we eigenlijk wel om grinniken. De rij van online ingecheckte mensen is aanzienlijk langer. Dat is een mooie meevaller.

Op naar de pascontrole. Daar staat een mega rij. Dat komt door het elektronisch controleren van de paspoorten. Dat duurt veel langer dan dat de KMAR dit doet. Het zal wel met bezuinigingen te maken hebben. Ook zijn de helft van de controleposten maar in gebruik. Maar we hebben al weer geluk. De gesloten poortjes gaan ook open en wij staan daar precies bij. Alweer mazzel 😊.

We eten een broodje, lopen wat langs de winkeltjes en gaan vast richting de gate. Het toestel staat er al. Eerst denken we nog het is helemaal niet druk, maar uiteindelijk zal de airbus weer helemaal vol. We zitten naast twee Nederlanders die met dezelfde cruise meegaan als wij. De vrouw is er helemaal weg van. Wij gaan het allemaal wel eens bekijken.

Na een prima vlucht komen we aan op Dubai. Daar verloopt ook alles lekker vlot. We worden opgewacht door een mannetje en die verwijst ons naar een centrale plek waar alle cruisegangers verzamelen. Op weg naar de bus, worden we door een ‘kudde’ taxi’s geloodst die zijn weerga niet kent. Hert lijkt wel een wespennest. Zonder brokken komen we bij de bus aan. Daar kunnen alle koffers niet in de laadruimte. Onze koffers komen in het gangpad terecht haha.

De chauffeur komt uit Pakistan en de andere man uit Kameroen. We gaan op pad. De chauffeur rijdt alsof hij in Pakistan is en zit maar in de versnellingsbak ‘te roeren’. Het knarst aan alle kanten. Gelukkig komen we veilig bij de terminal aan. Van verre zien we het schip al liggen.

We hebben zelf onze koffers moeten labelen. De labels moest je zelf printen, vouwen en op het vliegveld aan je koffer vastmaken. De koffer wordt naar de kamer gebracht. We moeten langs aardig wat loketten voor stempels en security. Het is check, check en dubbel check. Onze paspoorten moeten we inleveren. Daarvoor krijgen we een kaartje en een pas. Bij de volgende securitycheck moeten we weer terug, want er ontbreekt een stempeltje. Weer in de rij. Maar met de stempels mogen we toch naar het schip. Weer een controle en dan zijn we in het schip. Er wordt nog even een foto van ons gemaakt. Deze foto correspondeert met je kaart. Deze kaart gebruik je als sleutel voor je hut, om te betalen op het schip en om excursies te boeken. Als ze je kaart scannen zien ze ook gelijk je foto.

Hmmm het ruikt wat muf. Veel bling, bling en Italiaanse schilderingen. Grappig. Onze kamer is aan de achterkant en…. Is fris en schoon. Het is inmiddels half drie in de nacht en we gaan even heerlijk op ons balkon zitten (Het is hier 3 uur later). Heerlijke temperatuur. Rond 03.15 uur gaan we naar bed. Kijken wat morgen ons gaat brengen.