Cowboytrail en de Rocky Mountains

27 juni 2018 - Canmore, Canada

Vandaag onze rit begonnen met de Cowboytrail. Deze route in Alberta door de Rocky Mountains geeft een western gevoel. Er zijn veel ranches te bezoeken, mogelijkheden om paard te rijden en met paard en wagen op pad te gaan. Langs de weg kom je aardig wat Westernsymbolen tegen en kleine dorpjes met huizen in westernstijl. Grappig om te zien.

We zijn gestopt bij een ranch waar lovend over geschreven werd. Er stonden al twee bussen toen wij aankwamen. Als welkom een cowboy op zijn paard en een cowgirl met een kalfje. Er liep een soort van akela in huishoudschort die e.e.a. in goede banen leidde 😊. Er waren mensen van de groepsreis die graag naar het kalfje wilden, maar dat vond zij niet goed. Deze mensen moesten naar de cowboy op het paard. Ze deden het nog ook. Binnen in de ranch was er wat informatie, een cadeauwinkeltje en een soort van huiskamer. Buiten stond een deel van de groep te blauwbekken op de wind en in de schaduw bij een paard en wagen. En dan had je het eigenlijk wel gehad. Je kon nog naar een aantal houten stallen. Maar dat hebben wij aan ons voorbij laten gaan, omdat het erg koud en super winderig was. Het was wel een leuke korte stop.

Onderweg zagen we langs de weg allemaal paaltjes waar petjes op waren vastgemaakt. Dat was een grappig gezicht. We denken dat er zeker 2,5 tot 3km paaltjes met petjes waren. Dat is weer eens wat anders dan schoenen in een boom haha.

De tocht door de Rocky Mountains is echt schitterend. Onwaarschijnlijk mooi. We denken dat de foto’s niet kunnen weergeven wat je in het echt ziet. Helaas zijn een aantal wegen/passen nog niet open gesteld. Ondanks dat er een bord bij staat dat vanaf 15-6 de wegen weer geopend zijn. We zijn ook weer veel borden tegen gekomen dat we op moeten passen voor beren. En weer niets gezien helaas. Ook waarschuwingsborden voor elanden en dikhoornschapen zorgde niet voor het zien van de dieren. We denken dat het te maken heeft met het tijdstip. In de ochtend maak je toch de meeste kans of bij zondondergang. Ondanks dat we geen dieren hebben gezien, was het een fantastische rit.

Ons hotel geeft uitzicht op de Rocky Mountains. Het lijkt meer op een motel dan een hotel. We moesten eerst even wennen, omdat het aanzienlijk kleiner is dan alle hotels die we tot nu toe gehad hebben. Heb even gegoogeld, maar dit hotel is 100 CD duurder dan ons vorige hotel. Dat zien we er niet vanaf, maar zal mogelijk te maken hebben met het feit dat we vlak bij Banff zitten. Het dorpje heeft echt de uitstraling van een Canadees bergdorp. Je zit rondom in de bergen.

Morgen gaan we naar het nationale park Banff en als het lukt dan nog door naar Jasper. De afstanden zijn enorm en we weten niet of het lukt. Ik wilde heel graag naar de Athabasca gletsjer. Daar kun je met een speciaal voertuig de gletsjer op. En kun je zelf ook over de gletsjer lopen. Het is bijna 300 km bij ons hotel vandaan. Om nu 600 km te rijden voor een uur op de gletsjer vinden we toch net iets te gek. Er is zoveel te zien. We verwachten ons morgen niet te vervelen 😊.

Allemaal weer de hartelijke groeten van ons 😊

1. Nicole:
    Mooie foto's!!!!!
  2. Willy:
    27 juni 2018
    Wat een mooie natuur daar! Kan mij voorstellen dat dit niet verveeld.

Ondanks dat jullie geen beren zien, zien jullie er wel genoeg op borden, schilderijen, van hout en zelfs van metaal. Dus ze proberen het wel te compenseren 😂😂😂

Inderdaad grappig die petjes langs de weg, misschien is er ooit iemand mee begonnen en vullen de toeristen het aan. Leuk gezicht!

En nu op naar het volgende park, ook dat park zal weer mooie foto's geven. Wij gaan weer meegenieten 😊

Ik moet weer aan de bak, tot morgen 😘😘
  3. Zhufkes:
    27 juni 2018
    dat zijn mooie foto's hoor maar de beren willen niet voorschijn komen ik denk dat wisten dat jullie die hoeden op gehaden gezet maar ze stonden jullie wel leuk hoor nu maar hopen dat jullie ze nog tezien krijgen nu nog een paar mooije dagen toe gewend gr van pa
  4. Rita en Jos:
    28 juni 2018
    We hadden nog wel een paar petjes van Jos over. mooie plaatjes en die beren ah ja je zal het met ons moeten doen. grrrrrrrrrr hel vervelend maar deze beren gaan vandaag zeilen op de berenboot. geniet nog maar lekker van jullie laatste week.
    groetjes van ons