Dag 9 Van de stilte naar de storm

23 juni 2016 - Kanazawa, Japan

De locatie waar we vannacht geslapen hebben, is erg rustig en heeft een mooi uitzicht op zee. Alleen de vissers die 's nacht om 04.00 uur naar huis gaan, horen we voorbij rijden. Ze rijden in super kleine autootjes. Een grotere auto kan niet door het smalle straatje rijden. Onze auto kon er maar net door. Aan het einde van de weg is een klein haventje. Voor we weer verder rijden, gaan we nog even in het haventje kijken. Dat is stijl naar beneden en als we bijna beneden zijn, vliegt er ineens voor onze auto een grote roofvogel omhoog. Die zat daar op de weg een vis op te peuzelen.

Bij de haven zijn grote rotsen en Har kan het niet laten. Hij moet er even bovenop klimmen. In het haventje liggen allemaal kleine vissersbootjes. Je snapt niet dat zij daar de zee mee op durven. We hebben het gezien en gaan op pad naar een ochtendmarkt in het nabijgelegen dorp (15 km verder). Daar is het een beetje triest vanwege de regen. De marktvrouwtjes proberen onder plastic hun waren aan de man te brengen. Een ander vrouwtje loopt met een handkar met vis. Zij heeft geen last van de regen en maakt met iedereen plezier :-)

Het schiereiland waar we nu zijn, is een groene oase. Het is dun bevolkt en terwijl we langs de kust rijden, voelen we ons 'alleen op de wereld'. OP de kaart hadden we een klein wegje gezien, waar hoge golven tegen de kust op zouden moeten beuken. Daar willen we graag langs. Welk plaatsje we ook in de navigatiesysteem intoetsen, hij herkent er niet 1. We staan op een parkeerplaats te prutsen als er een wegwerker naar ons toekomt of hij ons kan helpen. Dat gebeurt trouwens altijd. Als je maar even vragend kijkt, komt er wel iemand naar je toe. De man bekijkt onze route en geeft aan dat deze route te gevaarlijk is. Hmmm jammer. Het leek ons zo'n mooie route. Maar goed dan maar op een andere manier richting onze volgende bestemming.

Onderweg tanken we nog in een klein plaatsje en de jongen die ons helpt, doet zo zijn best, dat Har nog maar een paar klompjes opzoekt (we moeten tenslotte ook van die handel af haha). De jongen vindt het geweldig en buigt zo ver dat zijn neus bijna op de grond komt. Dat hoeft nu ook weer niet.

Het loopt tegen lunchtijd en onderweg komen we langs een soort van winkelcentrum en daar is een zaak die vlees verkoopt. Daar hebben we echt trek in, na dagen van vis bij het ontbijt en diner. Vanmorgen kregen we als ontbijt een gebakken visje :-). Was heerlijk trouwens en we hadden nog wel voor een gekookt eitje gekozen :-). Die kregen we ook nog. In het restaurant is het druk. Dat is een goed teken. We weten dat Japanners willen wachten als het eten goed is. Na een kwartiertje worden we naar onze tafel gebracht en heerlijk zo'n stuk vlees haha. We hebben in plaats van rijst zelfs patatjes kunnen bestellen.

Na het eten gaan we weer op pad en rond half vier komen we in de stad Kanazawa aan. Het is er erg druk. Wat een verschil met de plek waar we vannacht geweest zijn. Nadat we ingecheckt hebben, brengen we de auto terug naar het verhuurbedrijf. We hebben veel plezier gehad aan de auto. Het wordt weer de benenwagen, trein en bus. Komt helemaal goed. We hebben zo snel al een aantal leuke dingen gezien. Morgen gaan we de stad verder verkennen.

Via internet horen we dat het bij jullie erg slecht weer is. We hopen dat hier niet te veel ellende van komt. We duimen voor jullie.

Groetjes van de kilometervreters :-)

1. Willy:
    23 juni 2016
    Hallo kilometervreters,

Eindelijk een lekker stukje vlees, dat zal vast smaken na al die vis. Alhoewel dat natuurlijk ook heel lekker is! En dan ook nog met patatjes, jammie.

De auto is dus weer ingeleverd en gaan jullie weer gebruik maken van het openbaar vervoer Kan je je ook niet meer vergissen aan welke kant het stuur zit, hahaha.

Ja, het is hier echt heel slecht weer. Momenteel regent het al een hele tijd en het onweert flink, het is heel klam. De meter geeft bij ons meer dan 80% luchtvochtigheid aan. De leuningen van de trap voelen gewoon vochtig aan. Ik heb je wel nog een mooie foto van een regenboog naar je gestuurd, maar dat is ook het enige positieve eraan. Voor vannacht geven ze nog 20 graden op, wordt een warm nachtje.....
    Gelukkig geven ze voor het weekend weer wat koeler weer op met een zonnetje. We merken het wel.

Jullie weer veel plezier morgen en ik ben benieuwd wat jullie nu weer gaan beleven.

Groetjes vanuit een nat Dordt
  2. Nicole:
    24 juni 2016
    Blonde dollie heeft de foto's weer ontdekt hoor. Maar goed ook want mijn fantasie was toch op hol geslagen . Wat een mooie foto's weer.