Laatste ronde over het eiland

16 januari 2017 - Kuala Lumpur International Airport, Maleisië

Raar idee dat we over een dag weer in de kou zitten. Maar nu genieten we nog heerlijk van de warmte. Na het ontbijt maken we een laatste ronde over het eiland. De afgelopen dagen zijn we vooral in het noord-westen geweest. We beginnen nu aan de Oostkust. Onze eerste stop is bij een idielisch stukje in het oerwoud. We lopen tot aan de onderkant van de waterval. Vandaag niet te veel inspanning, want we hebben nog een lange reis voor de boeg. Er hangt een gezellige sfeer. 4 jongens hebben er zelfs hun tent opgezet. Als wij er zijn nemen ze net een bad in het water van de waterval. Van een huisje, waar je normaal even kan zitten, hebben ze een keukentje gemaakt. Kennelijk mag dat allemaal.

We gaan op weg naar een mooi strand. Het is niet druk. We hebben het strand bijna voor ons zelf alleen. Niet verkeerd. We hebben mooi uitzicht op een paar eilanden voor de kust. Een stuk verder zien we opeens een geldautomaat. Zomaar langs een weg (nog niet eens de doorgaande weg) We hebbn nog niet eerder een automaat gezien. Die zal er wel zijn bij de winkels. Maar wij winkelen niet in onze vakantie haha. Dat kunnen we thuis ook (en dan vind ik het ook niet leuk). Har gaat voor de grap zogenaamd geld pinnen voor de foto. Ja we zijn een beetje melig op de laatste dag.

Een stuk verderop is het 'zwarte strand'. We vragen ons af hoe het kan dat het zand zwart is. We lezen dat er olie in de grond zit. Niet zo gezond om daar in te graven denken wij. Al gaan wij dat niet doen natuurlijk. We tuffen lekker verder en komen in een prachtig gebied. We zien weer veel apen en zelfs een paar Langoesten. Ze zitten op de vangrail langs de weg. Maar als we stoppen schieten ze de bomen in. Ik heb 1 foto waar je ze nog een beetje kunt zien. Er was ook een jong bij. Die was lichtoranje van kleur. Die viel dus lekker op tegen de zwarte moeder.

Het wordt weer tijd voor een kleine versnapering en we stoppen bij een aftands tentje langs de weg. Het is vervallen, maar zo leuk en er zitten aardig wat mensen. Het eten moet dus wel goed zijn. De vrouw is alleen en druk met het bakken en braden. Tegenover ons zitten 8 mensen en die bestellen met elkaar 1 bord spagettie. Iedereen neemt een hapje en schuift het bord door naar de volgende. Het bord gaat een paar keer rond. Ze hebben geluk dat het een flinke portie is haha. Wij beginnen wat op hete kolen te zitten, omdat we de auto om 15.00 uur terug moeten brengen bij het verhuurbedrijf .De vrouw moet zoveel eten klaarmaken dat we ons afvragen of we het halen. Kort daarop komt haar man haar helpen en komt er schot in de zaak.

De Tom Tom geeft aan dat we klokslag 15.00 uur bij het verhuurbedrijf kunnen zijn. We zijn benieuwd. Het komt uit. Geen minuut te vroeg of te laat haha. In ons hotel kunnen we gebruikmaken van een doucheruimte speciaal voor gasten die laat vertrekken. Heerlijk opgefrist, maar direct weer verhit van het aankleden. We hebben onze lange broeken aan en toch al wat dikkere kleding. Eigenlijk te warm voor hier. We zitten in de lobby te wachten op ons vervoer. Niet te veel bewegen dan is het uit te houden. Wat een overgang zal dat straks zijn. Maar je hoort ons niet klagen. We hebben een geweldige tijd gehad hier in Maleisië. Een heerlijk land. We hebben genoten.

Ik ga stoppen, want ons vervoer is er al.

Groetjes van ons, zij van tot de laatste moment genieten.

1. Msf V Egmond:
    16 januari 2017
    Goede en veilige terugreis!
  2. Nicole:
    16 januari 2017
    En nu veilig en goed weer terug. Goede terugreis.