Weer op weg naar Dubai

11 januari 2018 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Kort nadat we gisteravond aan boord zijn gegaan, koos het schip weer het ruime sop. We zijn weer op weg naar Dubai. Daar liggen we nog een dag aan de wal voordat we naar ons hotel in Dubai gebracht worden. We slapen steeds met de gordijnen open, zodat we mooi zicht hebben als we op bed liggen. Vanmorgen hebben we de zon op zien komen. Het schip had net aangemeerd. Een prachtig gezicht. We willen vandaag met de Big Bus (hop on, hop off) Dubai verkennen. De bus stopt bij het schip. Ook hier is een kaartje voor de bus 60 euro pp. Eigenlijk willen we voor vandaag 11-1 en 13-1 een kaartje kopen. Dat kan niet, maar we kunnen de eendaagse kaart opwaarderen voor 5 dagen voor 25 euro pp en dan krijg je er gelijk gratis toegang bij voor verschillende bezienswaardigheden. Het opwaarderen moeten we bij de Dubai Mall doen. We besluiten om dit te doen.

Hup in de bus en naar het bovendek. Lekker in de zon. Je kan met de bus 3 routes rijden. De eerste stop is bij de Dubai Mall. De bus bij het schip rijdt rechtstreeks naar Dubai mall. Daar kunnen we gelijk het opwaarderen regelen. Het opwaarderen is zo geregeld. We gaan weer terug naar het knooppunt. We willen naar het aquarium bij het Atlantis hotel. Dit hotel ligt op de kop van de Palm. Om daar te komen moeten we wel 2x overstappen. Maakt ons niet uit. We hebben heel de dag de tijd. Wat een gebouwen zijn er toch in Dubai. Veel verschillende bouwstijlen. Vlak bij de Burj Khalifa wordt een soort schip op de pilaren gebouwd. Een beetje gek zijn ze wel haha.

Verder is Dubai ook een grote bouwput. Op elk vrij plekje wordt weer een nieuw pand neergezet. Dit zou allemaal te maken hebben met de Expo in 2020. Na de volgende overstap besluiten we aan de kant van het strand uit te stappen en daar te gaan lunchen. Het is erg druk bij de cheesecakefactory. Dat lijkt ons een goed teken.  Ze hebben een mooie kaart en we kiezen voor een gezonde hap haha. Het is zo gezond dat we hem ‘slecht’ af te sluiten met cheesecake. Ze hebben heel veel keus en de over helpt ons. Komen de stukjes, nou stukjes!!! Zeg maar STUK. Nu snappen we ook hoe het komt dat een stuk cake 9 euro kost haha. We krijgen het niet op, ondanks dat het super lekker is. Bol en rond gaan we weer verder met onze tour.

Bij het Atlantis hotel is het erg druk. De bus stopt vlak bij het aquarium. We vergeten om ons bonnetje om te ruilen voor een speciaal kaartje zodat we gratis toegang hebben tot het aquarium. Toegangskaartje kost 27 euro. Het opwaarderen hebben we er al uit. Veel niet te veel als vrekkige Hollander overkomen hoor 😊. Het aquarium is schitterend. Het thema is Lost World en overal doorgevoerd. Verschillende keren zijn we lekker gaan zitten om naar de verschillende vissen te kijken. Dan komt er een duiker het aquarium in en gaat de vissen voeren. Het wordt een drukte van belang. De grote roggen en haaien zwemmen om de duiker heen. Je ziet hem soms niet meer. 1 rog bijt steeds in zijn arm. Het is echt een mooi gezicht. Ineens zie ik dat het alweer half vier is. De tijd gaat zo snel. We moeten nog 2x overstappen en de speciale bus gaat om het uur vanaf de Dubai Mall. Zes uur gaat de laatste. Dat is erg krap als we ons ook nog willen opknappen voor het diner van half zeven. Het is druk op de weg en we komen iets na 5 uur aan bij het punt waar onze bus naar het schip staat. Die is net vertrokken, maar wordt gebeld en hij komt terug. Rond half zes zijn we terug bij ons schip. Mooi de tijd om ons even op te knappen. Vanavond moeten we de koffers inpakken en voor 01.00 uur op de gang zetten. In onze hut liggen speciale (gekleurde) labels die we aan de koffers moeten doen. In de hal van de immigratiedienst worden alle koffers gesorteerd. Morgen worden we om 12.00 uur opgehaald.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl