Wolven, herten en…….. Bizons :-)

24 juni 2018 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Om de kans om wild te zien te vergroten, zijn we vanmorgen vroeg opgestaan. We dachten dat wij de enige in de eetzaal zouden zijn. Ja dat dachten we. De eetzaal zat helemaal vol. Er was nog net 1 tafeltje beschikbaar. En toen was het half zeven haha.

Zeven uur zaten we in de auto en waren we binnen 1 minuut langs de rancher van de ingang van Yellowstonepark. Ook hier waren wij weer niet de enige. Maar gelukkig niet zo druk als gisteren. Het was nog vrij fris ,7 graden. Daardoor waren de warmtedampen uit de verschillende poelen en geisers extra goed te zien. Dat is wel een mooi begin van de dag.

In het veld zagen we 2 herten staan. Terwijl we foto’s aan het nemen waren zagen we ineens een wolf die op weg was naar de herten. 1 van de herten vond dit maar niets en ging in de aanval. Hij rende op de wolf af en die koos toch het hazenpad. De foto is niet echt duidelijk, omdat de dieren beiden in beweging waren en het aardig ver weg was. Maar het geeft wel een beeld hoe de wolf eieren voor zijn geld koos. Terwijl we nog stonden te kijken, kwam er van de andere kant een wolf onze richting opgelopen. Het was mooi om te zien hoe hij steeds meer onze kant op kwam. Voor de plek waar wij stonden, boog hij af naar links en liep richting de weg. Dat vonden we best wel even spannend, omdat over de weg de auto’s  hard aan kwamen rijden. Het ging gelukkig allemaal goed. De wolf stak veilig de weg over en verdween uit het zicht. De mensen in de auto die langsreden hebben de wolf niet gezien. Zo denken wij ook dieren gemist te hebben. Het park is zo groot en begroeid dat het lastig is om dieren waar te nemen. Dit vonden wij toch een heel mooie ervaring.

Er is nog 1 ding om die ervaring nog mooier te maken en dat zijn natuurlijk de beren. Maar dat is vandaag niet gelukt. @Nicole we waren de honing vergeten :-). We hopen komende week in Canada deze wens nog in te kunnen vullen. Maar als dat niet lukt, vinden we het nog steeds super dat we weer dieren gezien hebben in het wild, die we nog niet eerder hebben ervaren. Onderweg nog verschillende bizons gezien. Het zijn de stieren die over het algemeen alleen of met zijn 2/3 te zien zijn. Afgezien van de grote kudde van gisteren natuurlijk. Het filmpje is inmiddels geplaats en te zien als je het tabblad video’s aantikt.

We zijn nog wezen kijken bij een grote geiser (De stoomboot). We moesten lachen. Een ouder echtpaar (ouder dan wij haha) had zich helemaal geïnstalleerd om naar de geiser te kijken. Het leek erop dat zij wel even bleven zitten. Ook hier kwam weer overal stoom uit de bodem. Het blijft een fascinerend gezicht. Inmiddels waren we al weer een paar uur verder en nam ook de drukte toe. Mooi moment om de plaat te poetsen :-). Nadat we Yellowstonepark verlaten hadden zijn we in een klein plaatsje een bakkie wezen doen en het plaatsje verder verkend. Daarna op pad gegaan naar onze volgende bestemming. Onderweg zagen we nog een bijzonder vervoer van een paard. Het dier stond achterstevoren in de trailer en stak steeds zijn kop (hoofd) naar buiten. Dat leek ons toch niet zo lekker met een snelheid van 90km per uur.

Morgen gaan we weer naar Canada waar we de rest van de week zullen doorbrengen. Iedereen nog een fijne zondag (hier is het nog zaterdag). Groetjes van de wolvenspotters.

1. Nicole:
    24 juni 2018
    Die wolvenfoto's zijn goed gelukt. Ook mooie dieren he? De beren komen nog wel. Veel plezier weer in Canada.
  2. Daphne:
    24 juni 2018
    Veel plezier! Roos vond het filmpje leuk!
  3. Willy:
    Hoi wolvenspotters,

Die foto's zijn zeker goed gelukt dat die wolf het hazenpad kiest, prachtig!

Jullie medetoeristen zijn dus ook vroege vogels 😅, maar in het park zelf was het in het begin wel wat rustiger wat inderdaad fijner is. Zo heb je meer kans om dieren te zien 😊.

Lachen die 2 mensen in die stoeltjes voor de geiser de stoomboot, die namen er echt de tijd voor 😉.

Die filmpjes waren ook leuk, krijg je een nog beter beeld van wat jullie allemaal meemaken ☺️

En nu weer richting Canada, jullie maken flink wat kilometers 🚗🚗🚗🚗, maar zo zie je tenminste ook wat.

Goede reis verder en tot morgen 😘😘
  4. Zhufkes:
    24 juni 2018
    goedemorgen jullie waren dan al weer vroeg op pat om al dat wilt te zien en je kon ook nog een douch nemen maar daar zal de temparatuur ook wel behoorlijk heet zijn dus reis gaat nu weer naar canada een goede reis gr pa