1 van de Mooiste vaarroutes in Nederland??? En schoonheidsideaal ☺️

6 september 2022 - Oosterhout, Nederland

Gisteravond hadden we een prachtig zicht op de molen en brug van Heusden. Beiden waren uitgelicht. Echt mooi. Na een onweersbui en in de nacht wat regen, scheen de zon vanmorgen weer een pit in je …. 🌝🌝

We zitten in zo’n relaxte flow dat we ’s morgens pas bepalen welke route we gaan varen. Volgens de Capitool Vaargids zou de route van Heusden naar Oudenbosch ons langs mooie vestingstadjes leiden. Na onze ervaring in Heusden waren we helemaal in de vestingstad mood . Onze oriëntatie richtte zich op Geertruidenberg. Onze verwachtingen waren hoog gespannen. Vanaf Heusden vaarden we de Bergse Maas op. Een brede rivier waar het rustig varen was. Mooi breed water tussen de landerijen.

Hoe dichter we bij Geertruidenberg kwamen, des te meer industrie we te zien kregen. Hmm dat hadden we niet direct verwacht, maar zorgt wel voor diversiteit in de route (zullen we maar zeggen ). We moesten gelijk aan Roos denken, omdat die zeer betrokken is met het milieu. Ze stelde mij al eens de vraag of ik haar geen mooie toekomst gunde. Ze was van mening dat ik beter kon gaan fietsen ipv op de scooter haar van school halen. Dat zijn altijd mooie gesprekken. Echter als Roos de grote schoorstenen en pluimen rook had gezien, dan weet ik bijna zeker dat zij  een ritje op de scooter veel minder vervuilend zal vinden. Al blijft het een feit dat alle kleine beetjes helpen. 😃

Varend tussen alle industrie doemde ineens Geertruidenberg op. We legden aan bij de meldsteiger van de jachthaven, maar kregen er beiden geen goed gevoel bij. Aan de rechterzijde waren ze grote schepen aan het classificeren en aan de andere kant was een binnenvaartschip zijn motor aan het ‘testen’. Een groot verschil met Heusden haha. We besloten verder te varen naar de oude binnenhaven van Geertruidenberg. Die lag vol op 1 plekje na. Recht onder een terras van een restaurant. Dat vonden we ook geen succes.

Onze volgende stop was in Oosterhout. Daar hadden ze een plekje in een haven die vol lijkt te liggen met groene Pesto. Hier is geen sprake van erwtensoep, maar van dikke groene drab. Dit natuurverschijnsel nemen we op de koop toe. Je kan ten slotte niet alles hebben . De havenmeester wees ons nog even op het feit dat als we de Mark op wilden, het handig was om even contact op te nemen met de Marksluis. Deze sluis zou niet altijd draaien. We bedankten hem hartelijk voor de tip. Har heeft de sluiswachter gebeld en die vertelde dat er morgen gewoon gedraaid zal worden. Mooi!👍

Het centrum van Oosterhout ligt ongeveer 20 min wandelen van de haven. Har wil een soort van afdak knutselen voor zijn tablet. Soms schijnt de zon in het scherm en kan hij de route niet goed aflezen. Onderweg komen we een bijzondere dame tegen. Hoogblond, neusring, opgespoten lippen, dubbel D cupmaat, zwart hoedje, zwart shirtje met spaghettibandjes en als klap op de vuurpijl: opvulbillen in een zwart ‘plastic’ broekje. Die opvulbillen verschoven wat. Elke keer hees zij de billen weer een beetje op. Het was eigenlijk wel een koddig gezicht .😳 Zo heeft ieder zijn eigen schoonheidsideaal. En dat mag natuurlijk. Je mag zijn wie je bent!

In een winkel kwamen we haar nog eens tegen. Ze rekende voor Har af bij de kassa. Ik heb iets gedaan wat eigenlijk echt niet kan, maar ik heb haar voor een deel gefotografeerd. Ik beken schuld, dit mag beslist niet, maar kon het echt niet laten. Sorry. Als zij iets voorover boog zag je aan de zijkant de borstimplantaten zitten. Nu hou ik er over op, want het is echt niet netjes om zo over iemand te praten, maar ik was echt onder de indruk.

Vanwege de warmte hebben we eigenlijk vooral de terrassen bezocht en niet zo veel van Oosterhout gezien. Op de terugweg zijn we nog bij de Jumbo langs geweest om de voorraad aan te vullen. Vooral onze (alcoholvrije) drankvoorraad verdwijnt als sneeuw voor de zon . Har is zelfs nog een keer op de fiets flessen bronwater wezen halen. Dat is lopend veel te zwaar. Hij heeft zijn speciale plank weer bevestigd. Daar kan mooi de tas op staan.  Aangezien hij toch aan het rommelen was, heeft hij nog een nieuwe ruitenwisser gehaald en vernieuwd. Stilzitten wat is dat?

WE CREEREN ANGST ALS WE STILZITTEN, WE OVERKOMEN DAT ALS WE IN ACTIE KOMEN

1. Willy:
    6 september 2022
    Dat was toch anders que bezienswaardigheden al die industrie. Geef mij maar 🐄🐮🐂🐷🐴🐓🐦🦆🦢🐸, maar je kan het niet altijd voorkomen....

Ja sommige mensen hebben een ander schoonheidsideaal dan dat je zelf hebt, maar zoals je zegt ieder z'n ding 😅

Harry is weer lekker aan de klus geweest, hij zal eens een dag niets doen. Komt in jullie woordenboek niet voor 🤣😇, maar dat is weer jullie ding 😉.

Ja die warmte maakt dorstig en voor je het weet is je voorraad op, maar het is weer aangevuld zo te lezen dus jullie zullen niet verdorsten 🍹🍻🥃🧃.

Fijne avond en tot morgen 🥰
  2. De Heesbeestjes:
    6 september 2022
    Inderdaad, begrijp alleen niet dat dit als mooiste vaarroute wordt gepromoot.
    Jullie kunnen aftellen. Nog 2 dagen werken en dan lekker weg 💪😃
  3. Jos en Rita:
    11 september 2022
    Hoi hoi of hallo schip ahoi
    Ik heb net jullie reisverhalen gelezen en wat een avonturen maken jullie mee vanaf het water ziet de wereld er zo anders uit. En kom je andere dingen mee. Oudenbosch zijn wij op Jos zijn verjaardag geweest leuk stadje met inderdaad de baseliek in het klein.
    Wij zijn inmiddels in Caiscais en maken hier ook van alles mee.
    En de dame van het schoonheidsideaal die komen wij hier veel tegen.
    Hier wordt geflaneerd met diepe decolletés tatoeages je valt op als je er geen hebt. Leuke zomerjurken strakke shirts reetveters als ze een scheet laten heb je een basgitaar 😂.
    Genoeg te zien en natuurlijk mooie omgeving en wij kijken vanaf de waterkant naar alle mooie schepen bij ons in de haven en zeggen dan kijk die zouden Herma en Harry wel leuk vinden of die past ook goed bij hun kan hij lekker bovenop varen en geniet ruimte voor 4 personen. Zo zie je uit het zicht maar niet uit ons hart. Wij gaan ook verder met vakantie vieren. Maandag naar Lissabon en woensdag naar Sintra
    Maar eerst vandaag nog relaxen. Jullie behouden vaart 😘
  4. De Heesbeestjes:
    11 september 2022
    Haha je kan daar wel een salon beginnen om de dames het echte schoonheidsideaal bij te brengen 😉. Zoek maar een bootje voor ons uit 😇. Veel plezier in Lissabon en Sintra. Maar vooral van elkaar, het mooie weer en de omgeving 😘