Geen elektriciteit en lunchen op 'hoogte'.

20 februari 2020 - Candidasa, Indonesië

Donderdag 20 februari. Vannacht om 04.00 uur stopte de airco en de buitenverlichting er mee. Na onderzoek bleek ook dat we geen water meer hadden. Anom houdt de elektriciteit in de gaten en koopt als de meter bijna op 0 staat weer nieuwe elektriciteit. We hadden het idee dat hij gisteren door de speciale dag vergeten was de elektriciteit aan te vullen. Op zich vonden we dat geen probleem. Dat is binnen een paar uur geregeld. Dat we geen water hadden, was iets gekker. We hadden het toilet al een keer doorgespoeld en die werd niet meer aangevuld. Stel dat we een 'truitje willen breien' (excuses voor de uitdrukking) dan wordt het er niet smakelijker op. Nadat we Anom vroeg in de morgen een sms gestuurd hadden, stond hij snel voor de deur. Hij vond het heel vervelend en zorgde er binnen no time voor dat we weer koeling en water hadden. Probleem opgelost :-).

We waren wel lekker vroeg op. Ketut kennelijk ook, want die stond om kwart voor negen al op de stoep. Ze zei Anom schrok heel erg van onze sms. Nou zeiden wij zo zwaar hoef je er ook weer niet aan te tillen. We hebben weer een heerlijke toer door de jungle gemaakt. Op de foto krijg je de werkelijkheid niet weergegeven . Voor ons is het in ieder geval genieten :-). Tijdens een stop, stap ik van de scooter en stap bijna op een dood gereden python. Hij is zo plat als een dubbeltje. We hebben al veel platte slangen gezien. Volgens ons moeten er aardig wat slangen zijn. Nu maar hopen dat we geen levende tegen komen. Ik heb het niet op slangen Brrrrrr.

We hebben geluncht in een prachtig restaurant. Hoog boven de rijstvelden. Om er te komen moet je over een slechte weg door de jungle. Dan ineens zie je het restaurant en dan verwacht je niet zo'n gave ambiance. De eigenaresse komt bij iedereen aan de tafel om je welkom te heten en een praatje te maken. Ze komt uit Australië (Sydney) en heeft de gok genomen zegt zij. Ze heeft een schitterend restaurant neergezet. Veel stijl en aandacht voor de klant. Het menu is op palmbladeren beschreven (zoals de kalender die wij in Tanganan hebben gekocht). Vooraf krijgen we in een speciale houten schaal wat kleine hapjes voor op de kroepoek. Onze lunch wordt geserveerd op bamboe met bananenbladeren. Echt heerlijk. Heel grappig is het toilet. Je zit op 'de pot' met vrij uitzicht. En het uitzicht vanaf het terras over de rijstvelden maakt het plaatje compleet.

We crossen nog op goed geluk in de rondte en komen gewoon weer in Amlapura uit. Ze zeggen wel eens. Alle wegen leiden naar Rome. Hier leiden bijna alle wegen naar Amlapura haha. Het was weer TOP vandaag!

Groetjes van de Heesbeestjes.

1. Willy:
    20 februari 2020
    Hallo Heesbeestjes,

Ja beestjes komen jullie daar wel tegen, echte of platgereden 😅🐍.

Jullie hadden natuurlijk niet zoals wij dat je bij geen water de buren inschakelt om via een tuinslang water te leveren voor het toilet 😝😂, maar het was bij jullie gelukkig snel opgelost!

Inderdaad een gaaf restaurant en dat toilet was helemaal een giller. Hoe krijg je het verzonnen 😂.
    Je hoeft niet bang te zijn voor vieze luchtjes, want dat wordt door de buitenlucht zo opgelost 👍
    Gegeten zag er heerlijk uit!

Nog wat gemerkt van de feestdagen in de dorpen?

We zijn benieuwd waar jullie morgen weer belanden 😄

Tot morgen 👋🏻👋🏻👋🏻