Even meer dan een etmaal reizen, maar dan heb je ook wat :-)

18 januari 2020 - Candidasa, Indonesië

Donderdag 16 januari 's morgens nog even door het huis met de stoomcleaner, alle planten weggegooid en 1 uit logeren gebracht :-). Om 15.00 uur naar de tram gegaan. Pa zou ons eerst wegbrengen, maar vanwege het overlijden van zijn zwager in Stadskanaal, zijn we zelf met de tram gegaan. De trein hadden we al besproken.

Op centraal station zagen we dat onze trein (Thalys) 30 minuten vertraging had. Zo'n ritje met de trein is echt wel top. De conducteur stapte precies uit, waar wij stonden te wachten. We hadden plaatsen besproken zodat we wisten waar we ongeveer moesten gaan staan. Veel passagiers waren er niet, vandaar dat hij bij ons rijtuig uitstapten. Hij hoefde maar 1 ticket, omdat hij direct kon zien dat we met zijn 2-en waren. De rit van 19 minuten naar Schiphol Airport was snel voorbij. Lekker snel en stil. Je mag ook niet bellen in de cabine. Je wordt verzocht om in het middenstuk bij de bagage te bellen. Het leek wel of we in Japan waren.

Op Schiphol geld gewisseld. We waren ineens miljonair. 5 miljoen Rupiah. Het afgeven van de koffers ging ook lekker snel. Dat mag je allemaal zelf doen. Net als het registreren van je paspoort. In de winkeltjes hadden we geen zin. Na een maaltijd zijn we naar de gate gegaan en hebben daar heerlijk zitten lezen.

Er gaan 400 passagiers in het toestel en dat verliep allemaal gesmeerd. Wij hebben in rij 18 een plek, dus we zijn zo lang mogelijk blijven zitten. Nagenoeg als laatste stapten we in. We hebben er voor gekozen om allebei aan het gangpad te gaan zitten. Heb je zelf de regie wanneer je even naar het toilet wil :-). Ik zat in het rijtje met drie en de twee (yuppen) gingen er al vanuit dat er niemand meer kwam. Ze hadden mijn stoel en opbergzak al in beslag genomen. Ja dat is pech, tada daar ben ik.

Krijgen we als we in de lucht zitten toch een warme maaltijd. Daar hadden we niet op gerekend. Om half elf 's avonds zaten we nog aan de warme hap. Iedereen nog even bezig en na het opruimen, hup de lichten uit. Iedereen oogjes dicht en snaveltjes toe. Dat is ons redelijk gelukt. Zelfs het Yuppenstel naast mij viel uiteindelijk in slaap, nadat ze ongegeneerd elkaar lange tijd af hadden zitten lebberen. Maar moet kunnen zo'n prille liefde haha.

Twee uur voor we zouden landen, kregen we nog een ontbijt. Tijdens het slapen veel calorieën verbrand (niet echt), dus het ontbijt kon er wel bij :-). Na ruim 11 uur vliegen landden we op Singapore Airport. We vlogen door met het zelfde vliegtuig, maar moesten er toch uit. Inclusief al onze handbagage. Je schrikt wel wat en zwijnenstal mensen er van maken. Die Yuppen trouwens ook, die gooiden gewoon alles op de grond GRRRRR.

We liepen aan de ene kant eruit en aan de andere kant er weer in. Inclusief veiligheid- en paspoortcontrole. Dan weer instappen voor een vlucht van 2 uur en 6 minuten. Appeltje, eitje :-). De aankomst op Bali verliep ook als een trein. Het wachten op de koffers duurde eigenlijk het langst. Door de laatste check of we niets in te voeren hebben en op naar de aankomsthal. Staan daar minimaal 50 mannetjes met naambordjes. Mogelijk waren het er wel meer. We zijn de rij maar vanaf het begin afgelopen en ja hoor daar stond Anom, onze chauffeur. De koffers waren snel ingeladen en toen moesten we nog 2 uur met de auto naar ons huis. Al met al waren we half twaalf 's avonds in ons huisje. Het is aarde donker buiten, maar van binnen zit het er leuk uit en we kunnen de zee horen. Morgen gaan we alles op ons gemak bekijken. Het is wel even genoeg geweest.

1. Daphne:
    18 januari 2020
    Dikke knuffel van Roos!
  2. Willy:
    18 januari 2020
    Het genieten kan beginnen 🎊🎉👍
  3. Rita en Jos:
    20 januari 2020
    Ha reizigers een goede reis gehad lees ik . Wat vervelend voor je vader dat zijn zwager is overleden, gecondoleerd want dat is een oom van jullie.
    al leuke foto's zie ik, het genieten kan beginnen.