De mist in :-)

21 februari 2020 - Candidasa, Indonesië

Vrijdag 21 februari.  Vanmorgen vroeg dacht ik dat er een ceremonie op het strand was. Ik was niet de enige, want 1 van de bewoners uit ons straatje liep ook richting het strand. Op het strand was geen ceremonie. Ik denk dat er een ceremonie was bij de tempel vlakbij de chocoladefabriek. Er was wel een mooie zonsopgang. Om daar foto's van te maken, kon ik niet laten :-) Ik kreeg gezelschap van een hond uit de buurt. Hij liep al die tijd met mij mee. Soms bleef hij wat achter, maar dan kwam hij hollend voorbij en ging weer voor mij lopen. Ik heb nog leuke foto's van hem gemaakt bij het strand. Ik was toch aan de wandel en ben nog even doorgelopen naar de tempel achter bij het strand. Het was heerlijk stil. Alleen het geluid van de golven op het strand en de vogels. Geen slecht start om de dag te beginnen.

We zijn vroeg op pad gegaan en hebben niet op Ketut gewacht. Wel een briefje neergelegd zodat ze niet vreemd op zou kijken dat wij er niet waren. Haar dagelijkse bloemstukje moet ik dan later op de dag maar beoordelen :-). Ons doel voor vandaag is de Pura Pasaran Agung tempel. Deze tempel ligt bijna 1700 meter hoog en je zou er een mooi uitzicht moeten hebben op de Gunung Agung vulkaan.

Dwars door de bergen en langs de rijstvelden is het weer een mooie rit. Het laatste rechte stuk van ruim 8 km is een uitdaging op sommige stukken. De weg is een route voor vrachtauto's die stenen af- en aanvoeren van afgravingen. De vrachtauto's hebben op sommige stukken de weg echt helemaal kapot gereden. De vrachtauto's kunnen elkaar ook bijna niet passeren, zo smal is de weg. Als Har een gaatje ziet, gaat hij er voorbij, maar dat is ook oppassen, want je ziet maar zo een gat over het hoofd. Dan loop je het risico gelanceerd te worden. Nou ja gelanceerd. Wij met al onze kilo's gaan eerder gewoon op onze plaat :-). Gisteren hebben we een Australiër gesproken die was inderdaad onderuit gegaan. Die had aardig letsel opgelopen. Hij zag er niet uit. Hij ging niet meer scooteren zei hij.

Vlakbij de tempel wordt het steeds mistiger. We rijden langs het ticketloket, maar daar zit niemand achter. We rijden maar gewoon door. Bij een zwart met wit hek stoppen we en worden we aangesproken door de man die achter het loket hoort te zitten. Hij was niet aanwezig, omdat hij moest helpen bij een ceremonie. Hij rijdt voor ons wel even terug voor de toegangskaartjes. Vol trots laat hij ons ook de plek zien waar mensen die willen ontspannen als een partner de berg wil beklimmen. Er is een schommel, je kan er met een fiets tokkelen en ze hebben verschillende terrassen. Als klap op de vuurpijl een veld vol met edelweiss. Je verzint het niet wat ze hier allemaal hebben.

Het is nog een klein stukje naar de tempel. Om bij de tempel te komen, moeten we nog flink wat trappen op. Het is daar vaker mistig of erg vochtig, want op de treden zit veel mos. Dat is in de mistige omgeving wel een mooi gezicht. Het is echt jammer dat het zo mistig is, want normaal kijk je heel erg ver. Ook de vulkaan kunnen we niet zien vanwege de mist. Ons bezoek gaat wat dat betreft 'een beetje de mist in' :-). De tempel verschilt niet veel van de andere tempels, al heeft deze door de mist wel een mysterieuze uitstraling. En dat heeft ook wel weer wat. Het was een prachtige rit en een mooie ervaring. Onderweg op de slechte weg komen we nog een vrachtwagen tegen waarvan de as gebroken was. Die moet eerst met de hand leeg geschept worden voordat er een monteur aan de slag kan. Dat is een flinke tegenvaller voor zo'n chauffeur.

Voor jullie kan het weekend beginnen. Als onze info klopt dan komt Ellen niet bij jullie langs. Ellen we bedoelen natuurlijk jou niet :-) :-). 3 Stormen achter elkaar is wel een beetje veel van het goede. We hopen dat onze info klopt. Bij thuiskomst lag er een briefje van Ketut en zoals elke dag weer een mooi bloemstukje.

Fijn weekend en groetjes van de Misty scootergang :-)

1. Willy:
    21 februari 2020
    Hallo misty scootergangers,

Wat een prachtige foto's met die zonsopkomst, vooral zo met die hond aan de kustlijn. Dat is inderdaad je dag goed beginnen 👍🏻👍🏻. Geen slangen gezien 😅?

Dat zijn niet al te beste wegen die jullie opzoeken om ergens te komen. Volgens mij zit er inmiddels eelt op jullie billen met al die kilometers hebben die jullie op de scooter 🛵 hebben weggereden 😉.

Die mist gaf zeker een mysterieuze sfeer bij die tempel. Ook daar hebben jullie er al aardig wat van gezien 🙃, maar het blijft mooi.

Er is echt veel te doen in jullie omgeving, soms moet je er wat verder voor rijden, maar dan heb je ook wat ☺️.

Geniet van jullie weekend, gaan wij ook doen 😄
  2. Nicole:
    21 februari 2020
    Prachtig die zonsopgang!!!!

Groeten Nicole
  3. Ellen Brandt:
    22 februari 2020
    Hallo vakantiegangers, ik hou mezelf lekker rustig hoor dit weekend. 😉 Gr.Ellen 👋