De Schoen en overnachten in het Krugerpark

3 januari 2019 - Nationaal park Kruger, Zuid-Afrika

Vanmorgen ons galgenontbijt gehad op de schitterende locatie in Ohrigstad. Na het ontbijt willen we eerst de auto aftanken. Dat wilden wij gisteren al, maar er was geen brandstof meer bij het tankstation. We rijden terug naar het tankstation en er is weer brandstof. De man kijkt gelijk de bandenspanning na op Har zijn verzoek. We hebben gelezen dat je dit beter kan doen. De wegen zijn nogal slecht en met regelmaat rijden we in een gat op de weg. Het lukt niet altijd om de gaten te ontwijken. Als er veel water op de weg staat, zie je de gaten helemaal niet. Dat maakt het allemaal wel lekker spannend 😊.

Onderweg komen we een grote schoen tegen. Daar willen we wel even kijken. Voor de hoge kosten van 30 cent per persoon entree mogen we naar binnen. Een kunstenaar heeft allemaal houten beelden gemaakt. Knap gedaan, maar niet onze smaak. Verder is de schoen ingericht met oude spullen. Er hoort nog een snuisterijen winkeltje bij. Grappig om even bij te stoppen. We gaan op weg naar het Krugerpark. We hebben er zin in 😊.

Onderweg weer de mensen en dieren langs de snelweg. We rijden over een prachtige bergpas. Langs de weg staat een kruiwagen en als we goed kijken ligt ernaast een mannetje in de berm te slapen. De auto’s rijden met minimaal 80 km per uur langs zijn kruiwagen. Dat is toch wel gewaagd. Als we de bergen door zijn, komen we in het fruit gebied. Kilometers langs boomgaarden met mango’s, appels en ander fruit waarvan we de naam niet weten. Vlak bij het Krugerpark zien we al twee olifanten staan. Kijk dat is wat we willen.

Dan komen we bij Orpen, de ingang van het Krugerpark. We krijgen een formulier om in te vullen en moeten door rijden naar de volgende ingang. Daar moeten we uitstappen. Nog een paar wachtenden voor ons en dan zijn wij aan de beurt. Sinds 2017 moet je verplicht je paspoort laten zien. We hebben ook onze voucher van ons verblijf meegenomen en dat is handig, want we zijn snel klaar. We hoeven niets te betalen. Dat is vreemd 😊 Haha zou de toegang al betaald zijn door de reisorganisatie?

We moeten nog ruim 50 km rijden om bij ons kamp te komen. We hebben geen haast en hopen al de nodige dieren te zien. Al snel zien we een giraf vlak naast de weg. Hij houdt ons in de gaten, maar blijft wel eten. Daarna een kudde Gnoes, veel Impala’s, koedoes en zebra’s. We hopen natuurlijk op olifanten. We zien heeeel veeel olifantendrollen, maar olifanten zien we helaas niet. Later op het kamp zien we op een bord dat ze zelfs niet in onze buurt waren. Het mag de pret niet drukken. We zien nog een aantal grote gieren en mestkevers. We genieten volop.

Het kamp waar we overnachten is aardig groot. Overal staan rondavels in een cirkel. Wij hebben er ook een. Eenvoudig ingericht, maar met alles erop en eraan. We hebben zelfs een buitenkeuken. De koelkast is ook buiten. Grappig toch. We kunnen ook BBQ-en als we dat willen. We kiezen ervoor om bij het restaurant iets te eten. Voor vanavond kopen we een flesje wijn inclusief snack. Lekker romantisch. Morgen willen we vroeg op in de hoop veel wild te spotten.

Groetjes van de wildspeurders

1. Rita en Jos:
    3 januari 2019
    Wie de schoen past trekt hem aan wat grappig, mooie foto's al gemaakt we reizen weer gezellig met jullie mee.
  2. Daphne:
    Mooie foto's!
  3. Willy:
    Hallo wildspeurders,

Inderdaad grappig die schoen, van binnen zie je de vorm terug komen.

Leuk onderkomen hebben jullie nu zo helemaal in het rond. Prachtige design keuken ook 🤩.
    Hadden jullie zelf zo'n stekkerdoos meegenomen?
    En wat is dat lampje wat voor jou staat?

Mooie foto's weer, krijgen we een goed beeld van wat jullie beleven 😊.

We zijn weer benieuwd naar morgen wat jullie dan gaan zien en beleven 😄.

Groetjes van de Dordtenaren 😍
  4. Nicole: