Tanken blijft bijzonder en chillen in de lodge

14 januari 2019 - Colchester, Zuid-Afrika

Vandaag ruim 300 km gereden naar onze volgende locatie. Het was geen spectaculaire weg. Zelfs een rustige weg. We zijn weinig mensen en dieren langs de weg tegen gekomen. Rond half een komen we bij onze lodge aan en kunnen al op onze kamer. De lodge ligt vlak bij Addo Elephant Park. In het rieten dak is een olifant uitgesneden. Knap zoals ze dat gedaan hebben.

Vlakbij is een pub waar je goed moet kunnen eten. Dat klopt helemaal. Terwijl wij daar zo zitten krijgen wij het gevoel dat wij in de serie Flying Doctors zitten. De eigenaren van de pub lijken op de types van de pub in de serie. Onze auto staat onder een boom in de schaduw en af en toe komt er iemand langs. Naast de pub is een kleine supermarkt. Na onze bestelling loopt de eigenaresse met enige regelmaat naar de supermarkt. Gaat ze het bestelde nu daar kopen? Dat vinden we wel een grappig idee 😊. Het eten smaakt goed.

In de supermarkt verkopen ze kruidenierswaren, visspullen, loodgietersspullen en huismedicatie. Ze zijn daar van alle markten thuis. Het lijkt hier wel een blanke enclave. We zien grote huizen en veel blanke mensen.

Voor morgen gaan we nog even tanken en het is echt lachen. 5 vrouwen staan te springen dat wij bij hen langs moeten komen. Ze staan op een rij. Het lijkt wel een heel ontvangstcomité. Alle ramen van de auto worden gewassen en gezeemd. Tanken is hier bijzonder, maar vooral ook leuk. 1 van de meisjes zegt: Hallo Mammie. Ik word echt oud als zij mij al zo aan gaan spreken :-).Twee pompen verder staat een politieauto met een aantal arrestanten erin. Die roepen om het hardst van alles naar buiten. 1 van de agenten gaat gewoon boodschappen doen bij de Spar. De ander blijft met de arrestanten op haar gemak bij de pomp staan.

Hier is altijd wel iets bijzonders te zien 😊.

Morgen willen we naar het Addo Elephant Park. Het wordt weer tijd voor actie, want de afgelopen dagen zijn we overwegend aan het chillen geweest.  Ook leuk, maar dat moet niet te lang duren haha. We hebben via ons hotel een lunch besteld. Die kunnen we morgenochtend vroeg vanaf 07.00 uur afhalen. Op dit moment liggen we heerlijk bij het afkoelbadje met Wil en Angelique. Har speelt nog even voor Budha onder de kleine waterval. Wat hebben we het goed!!

Maar morgen weer op pad. Ik kijk er nu al naar uit 😊

Groetjes, voor jullie is de kop er weer af. Werk ze morgen.

Groetjes van de luiaards.

1. Willy:
    Hallo relaxters,

Ik word er bijna zelf zen van zoveel rust ineens 😂, maar morgen gaan jullie weer aan de bak en dan zullen jullie van alles weer gaan beleven.

Alhoewel dat bij zo'n benzinepomp ook lachen is 😄.

Ja onze 1e werkdag zit er alweer op, morgen vrij, maar dan wachten er weer huishoudelijke taken.....
    Dat heb je met luxe en werkpaarden 😉.

Maar het is jullie van harte gegund hoor 💋💋💋!

Chill nog even lekker verder en veel plezier morgen!

Groetjes van 2 werkpaarden 🐴🐎en 1 skiër 🎿
  2. Daphne:
    Geniet ervan!
  3. Zhufkes:
    14 januari 2019
    Ja daar heb je wel beetje gelijk wand ik moet ook wel mijn huisje schoon maken maar er zijn ook mensen die heerlijk van kunnen genieten Dat is hun van harte gegund hoor geniet er maar van nog veel plezier hoor pa
  4. Nicole:
    14 januari 2019
    Veel plezier en hopenlijk zien jullie veel olifanten!
    Groetjes Nicole