De eerste scooterdag. Hepie en Hepie op pad :-)

18 januari 2020 - Candidasa, Indonesië

Vannacht nog niet zo jofel geslapen. Om 02.00 uur sliepen we nog niet. Vanmorgen om 06.00 uur de koffers uit gaan pakken zodat we alles voor het grijpen hebben.  Anom zou vanmorgen om 09.00 uur weer bij ons zijn en dat was hij mooi op tijd en op de scooter. Op tijd zijn schijnt voor Indonesische mensen een rekbaar begrip te zijn heeft men ons verteld.

Anom is gisteren ruim 5 uur voor ons op pad geweest. Als vergoeding vraagt hij 29,75 (omgerekend). Dat is toch wel schokkend vinden wij. Dat zelfde geldt voor de huur van de scooter. Net geen 3 euro per dag. Anom is super blij dat wij de scooter voor al die tijd willen huren. Hij blij, wij blij :-). Anom heeft ook de wifi code meegenomen en die werkt ook als een trein. Je hoort ons niet klagen.

Har was nog even naar het strand gelopen om te kijken of hij iets voor het ontbijt kon scoren. Bij het strand is een tentje met een oud vrouwtje als verkoopster. Hij koopt 2 verpakte broodjes. Als we de eerste openen zit er wat schimmel op. Hmmm dat ziet zij waarschijnlijk niet meer. We delen het andere broodje. De eerste honger is gestild :-).

We moeten nog wat boodschapjes hebben en hebben op de Tom Tom gekeken hoe ver de supermarkt is. Ongeveer 1,5 km bij ons vandaan is een kleine 'Indo markt'. Hier worden de toiletrollen per stuk verkocht haha. We kopen een Sotosoepjes, brood en wat eieren. Boter kunnen we niet vinden. We kijken nog in een andere supermarkt.

Als we terug zijn maken we kennis met onze buurman. Een Indo die perfect Nederlands spreekt. Boven de ingang van zijn huis staat dat hij 'The Boss' is :-). Naast de buurman maken we ook kennis met onze tuinman Bangli en ook de vrouw van Anom, Ketut komt langs. We hebben met Ketut afgesproken dat ze pas maandag weer hoeft te komen. Gisteravond heb ik nog een sms gestuurd dat zij vanmorgen niet hoefde te komen schoonmaken. Alles was hartstikke schoon. Leuk dat zij nog even langs kwam. Ze heeft gelijk de tuin gesproeid.

Rond de middag zijn we naar Candadasi gereden. Door de bergen met aardig wat haarspeldbochten. Het is goed opletten, want ze halen gewoon in als het eigenlijk niet kan. Har is helemaal in zijn element. In Candadasi zien we meer toeristen, maar niet extreem veel. In een grotere supermarkt scoren we nog wat levensmiddelen. We kunnen er even tegen.  Terug in ons huisje chillen we op het overdekte terras. Tussen de bananenbomen door zien we de zee. We bellen nog even met mijn vader die vandaag jarig is. 87 jaar alweer.

Aan het eind van de middag gaan we met de scooter naar het dorp om te eten. De buurman en Anom zeggen dat we in principe een helm op moeten, maar dat het hier in het dorp niet zo'n punt is. Vanwege de warmte wagen we het erop om zonder helm te gaan. In het restaurantje waar we eten, kijken we over de kruising. Zien we ineens een agent op een scooter komen. Hij parkeert zijn scooter, helm af en pet op. Sodemieters daar moeten we straks langs. Dat moeten we maar niet meer doen. In het vervolg netjes onze helm op :-). We zien kans om ongezien weer te vertrekken :-).

Het eten was super lekker. We hebben gekozen voor een menu. Zo lekker. De sate krijgen we op een klein BBQ op tafel. Verschillende gerechtjes en witte rijst. Dit gaan we niet iedere dag doen, want dat is veel te veel. Maar voor zo'n eerste dag is het genieten geblazen.

Na ons stille vertrek vanuit het centrum :-) zijn we nog even naar het strand gereden. Heerlijke temperatuur en serene rust. Een mooie manier om deze leuke eerste dag af te sluiten. Ik kan niet garanderen dat ik iedere dag een verslag maak. Ik heb geen idee of we iedere dag op pad gaan. Het is een andere vakantie dan wanneer we rondreizen. Voor morgen heb ik al wel een plannetje :-). We gaan naar een zogenaamd waterpaleis.

Fijn weekend en tot laterrrrrr

Har en Her

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Willy:
    18 januari 2020
    Dat is een mooie manier om de 1e dag te beginnen, boodschapjes inslaan en de omgeving een beetje verkennen en dan is zo'n scooter een heel handig vervoermiddel.
    Het klinkt in ieder geval heerlijk allemaal!

Wij (Lisa en ik) gaan zo naar de bioscoop. Gezellig met z'n tweetjes film kijken.
    Gisterenavond sushi gegeten met Edith, is tenslotte traditie als de mannen skiën zijn 😉.

Zij vermaken zich en wij ook 😂

Hopelijk slapen jullie vannacht een stuk beter, maar dat zal vast wel na zo'n lange reis......

Fijn weekend ♥️🎈😘
  2. Sebastiaan en Debby:
    18 januari 2020
    Ketut, als je kentut had geschreven had ik erg hard gelachen👍. Mooi land🥰
  3. Ellen Brandt:
    18 januari 2020
    Hallo vakantiegangers, leuk om jullie avonturen weer mee te beleven. Eten ziet er trouwens goed uit. 😋 fijne tijd toegewenst, groetjes van de Brandtjes