Wat een leuke gekke wereld hier in Dubai

29 juni 2017 - Johannesburg, Zuid-Afrika

We hebben de afgelopen twee dagen zoveel leuke en gekke dingen gezien. Ik weet niet of ik alles goed na kan vertellen. We werden voor 09.00 uur opgehaald en naar een Souk gebracht. Daar moesten we wachten op de bus. We waren met een Spaans stel dat op huwelijksreis was. Het was nog erg rustig in de Souk, maar gaf ons de gelegenheid om alles goed te bekijken. Het was buiten al dik 40 graden.

Binnen in de Souk was geen airco, maar de manier van bouwen maakt dat het heerlijk koel is in de Souk. Na enige tijd kwam onze gids. Een Marokkaanse jongen van 38 jaar. Na nog een rondgang door de Souk met uitzicht op het eerste en nog steeds duurste hotel van Dubai in de vorm van een schip op naar de bus.

Onze volgende stop was op het Palmeiland bij hotel Atlantis. Een super groot hotel op de buitenste rand van de palm. Helaas gingen we het hotel niet in. Hierna naar een kleine haven, waar geen zeilboten, mar alleen motorboten lagen. Dit tot teleurstelling van Harry.

Via een Art Galerie (wat een verkooppunt van kleden en kleding was haha) op weg naar het hoogste gebouw van de wereld. De Burj Khalifa, 829 meter en een stukkie hoog. Met de lift naar boven. 9 meter per seconde. Dat merk je wel even aan je oren. Boven een geweldig uitzicht over Dubai. Dan zie je goed dat het een grote zandbak is, die steeds verder bebouwd wordt. Want bouwen doen ze nog steeds. Wat opvalt is dat het overal super schoon is en dat alles glimt en blinkt. Het is een indrukwekkend gebouw. Veel glas en staal. We gaan met een sneltreinvaart naar beneden.

Daarna naar een aquarium in het bijbehorende winkelcentrum. Daar konden we met onze kaarten voor de Burj Khalifa naar binnen. Was grappig om even te kijken. Het was inmiddels 15.00 uur en we werden weer terug gebracht naar ons hotel. De jongen die ons bracht, vertelde dat er nagenoeg geen belasting geheven wordt en dat water duurder is dan benzine. Dat willen we bij ons ook wel.

In het hotel frissen wij ons op en gaan met de metro naar een winkelcentrum vlak bij de Burj Khalifa. Het zag er daar erg mooi uit en daar wilden we een hapje eten. Vanaf de metro moesten we zeker 1 1/2 km lopen. We liepen via een gekoelde tunnel met loopbanden. Echt bizar wat hier aan elektriciteit ' verspild 'wordt.
Het winkelcentrum is gigantisch. Wij lopen op een etage waar alleen kinderkleding en andere spullen voor kinderen verkocht worden. Uiteraard allemaal dure merken.

We zijn op zoek naar een restaurant en zien zoveel dat we moeilijk kunnen kiezen. We komen bij een restaurant terecht waar we zicht hebben op een ijsbaan. Uit het plafond komt geregeld sneeuw. Na 3 kwartier moet iedereen van het ijs, dan wordt de baan weer schoon gemaakt. Daarna komen de schaatsers weer.
Een stuk verder is een soort van waterval waar schoon springende beelden onderdeel uitmaken van de waterval. Beneden staat een HY, wat Har uiteraard erg leuk vindt, haha. We hebben fonteinen gezien en willen kijken of er nog een voorstelling komt. Het loopt tegen 19.00 uur en we verwachten dat de show zo begint. We staan eerste rang en hebben goed zicht. De show is kort, maar wel erg leuk. Zal proberen een filmpje te plaatsen.

Na de show gaan we richting het hotel met de onbemande metro. Deze metro's zijn zeer schoon. Nergens graffiti of vuil in de metro. Dat is bij ons wel anders. Verder hebben we een zeer veilig gevoel in Dubai. Overal staat beveiliging, zijn er informatiepunten en mensen zijn zeer beleeft. Wij vonden de afgelopen 2 dagen super leuk. Het zit er bijna op. Morgen rond de middag worden we opgehaald en naar het vliegveld gebracht. Wat jammer dat het er bijna op zit. Het was in 1 woord SUPER!!!

Groetjes van de Heesbeestjes  PS: Heb nog 4 filmpjes geplaatst.

1. Willy:
    Hallo laatste dag vakantiegangers,

Wat een bizarre wereld, maar ontzettend gaaf om te zien. Ik denk dat je ogen en oren te kort komt.

Leuk die filmpjes, zo krijg je een nog beter beeld van deze leuke gekke wereld.

Ik vind het ook grappig dat je een man van 38 jaar een jongen noemt ;-) .....

Helaas zit het er voor jullie nu bijna op en ook voor ons helaas, want nu hebben we geen leuke, grappige en bijzondere verhalen meer om te lezen!
    Maar we zien jullie dan wel weer in levende lijven en dat is altijd het beste :-)

Geniet nog even en een hele goede terugreis!

Groetjes van de bijna vakantiehebbers
  2. Monique Van Egmond:
    29 juni 2017
    Wauw dat is wel even een andere wereld. Gave foto's.
    Hele goede terugreis en tot volgende week!
  3. Nicole:
    29 juni 2017
    Geweldig! Jammer dat het weer bijna voorbij is!
  4. Hong Wisse:
    30 juni 2017
    Bedankt voor alle mooie en spannende verhalen foto's en filmpjes.
    Goede reis en thuis weer even wennen zoals het in Nederland gaat.