Niemandsland en pyromanen :-)

26 juni 2017 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Onze elektrische dekens kwamen goed van pas. Het heeft namelijk gevroren vannacht. Dat verwacht je toch niet. Al waren we er wel op voorbereid. De eigenaar van ons vorig verblijf had ons al gewaarschuwd. We moeten er wel om lachen. De zon komt al weer op, dat betekent snel oplopende temperaturen. We lopen naar het restaurant voor het ontbijt. Het meisje dat ons bediend, draagt een muts en handschoenen. Dat maak je toch niet vaak mee, dat je in winterkleding bediend wordt. Het eten smaakt er niet minder door.

We willen kijken of we nog met de 4x4 toer meekunnen. We hebben pech. We kunnen niet meer mee. Dan gaan we gewoon zelf. Dat vinden we eigenlijk ook wel fijn. Wij bepalen het liefst zelf wat we doen. Rare gasten die lui uit IJsselmonde :-).

De omgeving is hier werkelijk prachtig. We rijden door de bergen. Er zijn weinig huizen, wel af en toe een megaboerderij. De koeien hebben hier nog goed de ruimte. Die dieren hebben vannacht wel in de vrieskou gestaan. Ze zullen er wel tegen kunnen. Soms lijkt het net of we in niemandsland rijden. De vergezichten  zijn prachtig.

In de verte zien we twee auto's langs de kant van de weg staan, met veel mensen erbij. Het blijken twee mobiele doktersposten te zijn. Niet de flying docters, maar de driving dockters. Hoe mooi is dat. In de wijde omtrek is geen woning te zien. We denken dat de mensen een flink eind moeten lopen om bij de dokterspost te komen.  Mooi dat de mogelijkheid er is.

Zo'n 10 km verder komen we bij een voorstadje. Heel veel huisjes die zo klein zijn, dat het bij ons door zou gaan voor een schuurtje. We zien dat er mensen wonen, omdat de was in de zon hangt te wapperen. Weer iets verder komen we in de 'stad'. Het is er stoffig en super rommelig. Echt een Afrikaanse chaotische stad. We gooien de tank vol en kijken er wat rond. We wilden eigenlijk doorrijden naar de grens met Lesotho, maar de wegen zijn niet echt top. Eigenlijk hebben we een 4x4 auto nodig. Het wordt geen Lesotho vandaag :-)

Op de terugweg zien we veel brandjes. De Afrikanen steken land in brand om het weer vruchtbaar te laten worden. Het lijkt vandaag wel of iedereen tegelijk zijn grond in de brand steekt. Overal zien we rook en vuur. Het lijken wel pyromanen haha. Volgens ons weten zij precies wat ze doen. De in brand gestoken stukken land lopen allemaal in rechte lijnen en het zijn bepaalde gedeelten van het land. We stoppen onderweg nog bij een tentje dat zomaar ineens in de middle of nowhere opdoemt. Erg leuk en lekker gegeten.

Bij terugkomst genieten we nog heerlijk van de zon. Voor de grap hebben we gekeken hoe warm het is in Dubai. Daar is het rond de 40 graden haha. Niet zo'n groot verschil met hier :-). Morgen hebben we een lange rit voor de boeg. 600 km om bij het vliegveld van Johannesburg te komen. De auto inleveren en om 22.20 uur vliegen we naar Dubai. Morgenavond ontvangen jullie dus geen verslag. Wij hebben weer genoten vandaag. Tot over 2 dagen!!
Groetjes van de Heesbeestjes.

1. Aart en Ria:
    Mooi. Goede reis morgen en nog fijne dagen in Dubai
  2. Marius:
    Herma en Harry,
    Wat een prachtige omgeving, geniet dubbel nu het einde in zicht is.
    Ze moeten er inderdaad wel verstand van hebben , zodat niet heel Zuid-Afrika afbrand.
    Morgen een lange zit, maar geniet ervan. Hartelijke groeten Ann en Marius
  3. Monique Van Egmond:
    26 juni 2017
    Goede reis en veel plezier in Dubai
  4. Willy:
    Hoi bijna bevroren vakantiegangers,

Zo dat is wel een vreemde gewaarwording als met vorst wakker wordt, maar gelukkig was het alweer snel een aangename temperatuur.

Inderdaad een prachtige omgeving, het is echt een afwisselend landschap als ik jullie verhalen en foto's hoor en zie.

Morgen weer kilometers vreten en dan op naar een heel andere wereld om mee te maken.

Goede reis naar Dubai en tot horens!

Xxx, de thuisblijvers
  5. Nicole:
    Prachtig is het daar zeg! En nu op naar Johannesburg en Dubai. Goede reis
  6. Janine:
    27 juni 2017
    Danke das wir Euch ein Stück des Urlaubes begleiten durften! Es hat uns gefreut Euch zufällig wieder zu treffen : )
    Liebste Grüße Janine & Sören
  7. De Heesbeestjes:
    Liebe Janine und Soren
    Wie kunnen ihnen nicht MIT den email antwort geven. Wie haben ihnen email nicht. Dank vor ihnen bericht. Wie haben ach spass MIT ihnen gehabt.
    Liebe grussen Harry und Herma