Warm en kou Brrrr en heerlijk :-)

25 juni 2017 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Vanmorgen afscheid genomen van het Duitse stel dat we met regelmaat tegen zijn gekomen. Een van de personeelsleden van ons guesthouse heeft een reeks foto's gemaakt van ons. Hij stopte niet meer. Er zitten een paar leuke foto's tussen. We zwaaien hen uit samen met de eigenaar van het guesthouse. Het was een leuk en gezellig stel. Het is nog fris, maar lekker genoeg om buiten te ontbijten. Volgens de eigenaar is het weer een beetje in de war. De laatste weken is het kouder dan normaal. Overdag rond de 25/26 graden en 's nachts onder de 10 graden. Maar zo gauw de zon er is, warmt het snel op.

We vertellen dat we naar Drakensberg gaan. Daar is het veel te koud zegt de eigenaar. Rond het vriespunt!! Hmmmm dat is zeker koud. We gaan het gewoon doen. Het eerste stuk over de snelweg en daarna binnendoor. Daar houden wij wel van . We komen als nel in een schitterend gebied. Bergen, mooie velden en hier en daar wat huizen. Veel vee langs de weg. Er wordt naar ons geseind en dat was, maar goed, want er staat een jonge stier op onze rijbaan. Hij kijkt ons aan en is echt niet van plan om aan de kant te gaan. Dan maar via de andere rijbaan langs hem heen. Hij verzet echt geen poot haha.

Na zo'n anderhalf uur door de bergen te hebben gereden komen we bij ons verblijf aan. Het lijkt eerder een Oostenrijkse skihut dan een Zuid Afrikaans verblijf. Er is een groot balkon met lange picknick tafels. Binnen bij de receptie overvalt de kou in het pand ons. Buiten schijnt de zon en is het heerlijk. Onze kamer is in het naast gelegen guesthouse. We hebben een knots van een kamer. Maar..... koud binnen. Brrrrr.

Har test de airco of deze ook warme lucht kan blazen. De stand gaat op 30 graden. Kijken of we de kou er wat uit kunnen krijgen. Gelukkig werkt de airco prima. Op de matrassen liggen elektrische dekens. Dat verwacht je toch niet in Zuid Afrika haha. Ook niet als het winter is. We denken niet dat we het vannacht koud zullen krijgen. We gaan een klein hapje eten op het balkon bij de receptie. Daar is een Brits gezelschap neergestreken. De eigenaar heeft 2 open haarden op het terras aangestoken, terwijl het in de zon lekker is. We moeten er eigenlijk wel om lachen. Het uitzicht is fantastisch. We zijn er nog niet uit wat we morgen gaan doen. Gaan we zelf de omgeving verkennen of gaan we met een 4x4 auto de bergen in. Vanmiddag genieten we in ieder geval van het mooie en vooral heerlijke weer. Rond half vijf zakt de zon achter de bergen en wordt het snel koud. We hebben op sommige bergtoppen zelfs sneeuw zien liggen.

Al met al is de dag weer omgevlogen. Straks een hapje eten en nadenken wat we morgen gaan doen. Het zal vast goedkomen.

Werkze morgen.
Groetjes van de zonminnende koukleumen haha.

1. Nicole:
    25 juni 2017
    Wauw wat is het daar mooi!
  2. Marius:
    Hoi Herma en Harry,
    Ik ben blij met de mooie foto's, krijg ik meer inzicht wat jullie meemaken.
    Ik weet heel weinig van Afrika's ontwikkeling. Heb net zitten kijken naar de voetbal wedstrijn Kamroen tegen Duitsland in de rust 0-0 tot het volgende verslag. Ik heb veel respect voor je schrijf dicipline, en geniet er van. Groeten Marius
  3. Willy:
    Hallo zonminnende koukleumers,

Dat zijn inderdaad flinke temperatuursverschillen! Lachen dat je gewoon een elektrische deken nodig hebt, maar wel prettig dat het er is, want je wilt het 's nachts niet te koud hebben.

Prachtige foto's weer en die stier was dus een koppige, gelukkig konden jullie er wel nog omheen rijden, zou lastiger geweest zijn als het een bergweggetje zou zijn. Je hebt dan toch een probleem.

Ik ben benieuwd wat jullie morgen gaan kiezen..... Wij gaan inderdaad weer aan onze werkweek beginnen en Lisa heeft morgen haar laatste toetsdag en dan moet ze af en toe symbolisch naar school, maar eigenlijk is haar vakantie gewoon al begonnen..... Wat een leven ;-)

Veel plezier en geniet van de elektrische deken!

Groetjes van de nu nog weekendhebbers