Plannetjes in water gevallen, maar heerlijke afsluiting

30 juni 2018 - Vancouver, Canada

Vanmorgen op een bijna asociale manier begonnen met een groot ontbijt. Har zelfs met een schnitzel, rösti, gebakken eieren, bacon en toast. Die van mij was nog erger 😊. Gebakken eieren, bacon, rösti en bosbessen pannenkoeken met banaan, aardbeien en slagroom. En dan te bedenken dat ik normaal wat yoghurt met fruit neem. Maar we dachten doe eens gek.

We hadden bedacht dat we vandaag na aankomst in Vancouver  met een kabelbaan naar boven zouden gaan voor het uitzicht. Maar er waren ook presentaties van houthakkers, er was een dierentuin met………. Een paar beren. Dan hadden we toch nog beren gezien hihi.

Het regent al heel de dag. We hadden gehoopt dat het in Vancouver wat beter zou zijn. Daar leek het even op. We zijn dan ook op weg gegaan. Hoe dichter we bij het centrum kwamen en bij de bergen des te donkerder werd het en begon het toch weer te regenen. Nu is een beetje nat worden niet erg. Wij hebben flitsende poncho’s 😊😊. Alleen is het zicht vanaf de berg op Vancouver verdwenen. Dat vinden we jammer, want een kaartje met de gondel kost 34 CD per persoon. Verder was het niet gewoon druk, maar razend druk.

Die drukte hadden we aan het begin van onze reis niet. We konden genieten van het prachtige Britisch Columbia. Het was beter dan gisteren, want toen was het zo waanzinnig druk. De omgeving is prachtig met de verschillende meren, bossen en leuke dorpen. Na 1 ½ uur begint de drukte weer toe te nemen en dat stopt niet tot we in Vancouver zijn.

Onderweg naar de gondel staan we meer stil dan we rijden. Ons plannetje valt in het water, maar je hoort ons niet klagen. Alle dagen van de vakantie hebben we het tof gehad en al veel mooie dingen gezien. Mooi moment om te relaxen en ons vertrek van morgen voor te bereiden. Ik heb de koffers al helemaal gereed voor morgen. Ze zijn gewogen en we blijven ruim onder het toegestane gewicht.

Nu alles afgeregeld is, gaan we naar het restaurant waar wij bij aankomst ook gegeten hebben. We verblijven namelijk weer in hetzelfde hotel. Het restaurant is een trendy tent met super heerlijk eten. Het is er al erg druk, maar er is nog een plekje voor ons in de lounge. Met deze heerlijk afsluiting kijken we terug op een fantastische vakantie. We hebben veel mooie dingen gezien in 2 prachtige landen. Wat een natuur.

Alleen…….. die beren 😊. Dat is helaas niet gelukt. Maar we hebben orka’s, wolven, bizons, verschillende soorten herten en leuke marmotjes gezien. Het was super!!

Morgen hoeven we niet vroeg op, want als we om half 11 de auto inleveren zijn we vroeg genoeg. 13.45 uur staat gepland als vertrektijd. We vliegen zo’n 9,5 uur en gaan 9 uur in de tijd vooruit. Zondagmorgen komen we in Nederland aan. We lezen dat het streekvervoer staakt. Mogelijk hebben wij hier last van. Tegen onze gewoonte in hebben we de auto wat verder weg geparkeerd en moeten we een stuk met de bus reizen. We hebben een mail gestuurd naar het parkeerbedrijf met de vraag of zij ons duidelijkheid kunnen geven of dat zij iets geregeld hebben als er gestaakt wordt. Mocht er gestaakt worden en er is niets geregeld, dan nemen we gewoon een taxi. We gaan het wel zien.

Iedereen een fijn weekend. Hartelijk bedankt voor de leuke reacties!

Groetjes van heel tevreden Heesbeestjes.

1. Nicole:
    30 juni 2018
    Wat een mooie reis hebben jullie weer gemaakt! Goede reis terug. Xx
  2. Willy:
    30 juni 2018
    Jullie kunnen weer op een prachtige reis terug kijken. Voor mijn gevoel is het voorbij gevlogen!

Hebben jullie dat ontbijt helemaal op gekregen 😜😜😜? Het zag er wel heel lekker uit.

Een hele goede reis terug, hopelijk zonder oponthoud 😏 en we spreken elkaar morgen.

Liefs vanuit Dordrecht 😘😘😘
  3. Monique Van Egmond:
    Goede reis terug
  4. Hong en Gilles:
    30 juni 2018
    Hallo Herma en Harry wij hebben genoten van jullie avonturen en verhalen weer een reis met bijzondere belevenissen en hoe mooi onze planeet is.
    Wij wensen jullie een voorspoedige thuis reis met minder formaliteiten dan op de heenreis.
  5. Ellen Brandt:
    30 juni 2018
    Hoi hoi, het was weer heel leuk om jullie verhalen te lezen en prachtige foto's te bekijken.
    Goede terug reis.
    Groetjes van ons.
  6. Elly:
    goede reis terug
  7. Gerrit & Hetty:
    Hoi Har & Her,
    Was weer een leuk verslag van jullie mooie reis! Mooie foto's ook👌
    Nog een voorspoedige terugreis en thuis kunnen jullie weer lekker opwarmen🌞
    Groetjes G & H
  8. Riet en Koos:
    4 juli 2018
    Hallo Herma en Harry, bedankt dat we van jullie mooie vakantie mochten mee
    beleven. Prachtige reisverhalen. Nogmaals bedankt.
    Groetjes Riet en Koos