Weer in andere tijdzone en bezoek aan een stuwdam

29 juni 2018 - Kelowna, Canada

Onze laatste rit door de Rocky Mountains was weer prachtig. Vandaag reizen we door nog 2 andere nationale parken. Het zijn kleine parken, maar niet minder mooi. We hebben onze zinnen gezet op de een na hoogste waterval van Canada. Deze waterval is 344 meter hoog. Het is een prachtige rit er naar toe. Daarna nog een stukje lopen. Onderweg veel speciale anti berenprullenbakken 😊. Verder zeg ik er niets over haha. De waterval is echt mooi. Net als de omgeving. Hoe dichter we bij de waterval komen, des te kouder wordt het.

We moeten vandaag een flink stuk rijden. Daarom kunnen we geen uren om in  dit prachtige gebied te blijven. We hadden overal wel iets langer willen blijven om de plekken uitgebreider te kunnen bekijken. Maar wij zijn ook wel een soort van Japanners haha. Heel veel tijd hebben we ook niet nodig.

Halverwege onze rit zijn we gestopt bij een stuwdam. Het bezoek aan de dam was erg leuk. Er was een speciale route uitgezet zodat je op eigen gelegenheid de stuwdam van binnen en buiten kon bekijken. Eerst een film gekeken waar uitgelegd werd hoe een generator gemaakt is in Brazilië en vandaar vervoert werd naar Canada. Dat was zeer indrukwekkend. Een leuke tussenstop. In de buurt van de dam was ook een houtzagerij. Boomstammen werden daar aangeleverd. De schors werd verwijderd en van de stammen werden weer planken gemaakt. Het schors word weer gebruikt voor de tuin.

Inmiddels hebben we een uur gewonnen, omdat we in een andere tijdzone terecht zijn gekomen. Mooi meegenomen. We merken ook dat de drukte enorm toeneemt. Britisch Columbia is stukken drukker dan de andere staten waar we geweest zijn. Het is even wennen 😊. De laatste tijd was het allemaal heel erg relaxt. Har zette de cruisecontrole aan en stuurde lekker op zijn gemak. Onderweg kwamen we op een plek waar net een ongeval had plaats gevonden. Het is geen wonder dat er ongevallen gebeuren. Op tweebaanswegen wordt 100 gereden. De ambulance kwam er al aan. Har had er nog langs gekund, maar wachtte om de ambulance er langs te laten. Zetten ze de ambulance precies voor onze auto neer ☹. Mochten we er gelijk niet meer langs. Nadat we via een omweg weer op dezelfde weg reden, kwamen er nog 2 politieauto’s met een bloedgang aanzetten. We denken dat de afstanden die de politie af moet leggen erg groot zijn, waardoor ze niet altijd snel ter plaatse zijn. In Nederland is de maximale aanrijtijd 15 minuten. Wat ook erg lang is natuurlijk.

Inmiddels zijn we in ons hotel aangekomen. Morgen gaan we op weg naar Vancouver voor onze laatste overnachting. Voor jullie begint het weekend bijna 😊. Geniet ze als je al vrij bent en als je nog moet werken, zet hem op die laatste dag.

Groetjes van de nog steeds genietende Heesbeestjes.

1. Willy:
    Goedemorgen,

Zo'n stuwdam is altijd indrukwekkend en je stond aardig hoog zo te zien op de foto.

Die waterval was ook al zo'n hoge, de natuur is daar echt prachtig!

Wat gaat de tijd snel als je het naar je zin hebt, maar jullie hebben wel weer heel veel gezien en gedaan. Nog 1 dag genieten van dit mooie land en dan weer richting huis waar het opeens een stuk later is....

Voor ons nog 1x een een leuk verhaal om 's morgens vroeg om te lezen, dat wordt afkicken 😉.

Groetjes 😘😘😘
  2. Monique Van Egmond:
    29 juni 2018
    Geniet nog even en alvast goede reis terug
  3. Zhufkes:
    29 juni 2018
    ik wens jullie ook een goede reis terug en jullie hebben nog als je thuis komt nog heel mooi weer de teparatuur zijn erg hoog nu de gr van pa
  4. Rita en Jos:
    29 juni 2018
    goede reis terug en wat hebben jullie veel gezien en gedaan ben benieuwd naar nog meer verhalen en foto's nog even en dan zit het erop maar thuis kan je nog lang nagenieten . groetjes van de beertjes en die zie je dan wel echt.