Olifanten, olifanten en olifanten:-)

15 januari 2019 - Colchester, Zuid-Afrika

Gisteravond zijn we wezen eten in een pub ongeveer 2 km bij ons hotel vandaan. We moesten lachen om de ober. Hij vroeg wat we wilden drinken. We namen alle drie drank, behalve Har omdat hij zou rijden. De ober was ernstig verbaasd. Hoe ver moet je rijden vroeg hij. Nou 2 km. Daar snapte hij helemaal niets van. Har probeerde het nog uit te leggen, maar dat had weinig effect. Kennelijk gaan de meeste hier in staat van ‘dronkenschap’ naar huis.

Gestart met een buitendouche. Echt grappig. We hebben in het bad een douche, maar ook een douche buiten bij onze suite. Daarna onze lunch ophalen bij het restaurantje. We krijgen een koelbox mee  gevuld met ijs. Verhongeren zullen we niet. De vrouw van het restaurant verteld ons dat de leeuwen gisteren een zebra te grazen hebben genomen. Wij denken niet dat we leeuwen zullen zien. Ze zullen wel ergens verstopt liggen uit te buiken.

Bij het inchecken voor Addo Elephant park worden we aangesproken door een vrouw of we met de auto zijn en of zij met ons het park in mag. Ze wil er voor betalen. Zij en haar partner hebben zich door een taxi af laten zetten bij het park. Ze vraagt aan de ranger of ze het park in mogen lopen. Die zijn echt niet helemaal Bassie. Of het gelukt is weten we niet, maar wij hadden geen zin in passagiers.

Na alle formaliteiten rijden we het park in. De eerste olifant zien we al snel. Daarna volgen er nog een paar. Ze houden ons met een schuin oog in de gaten. Bij een waterpoel staan er een aantal te drinken en zichzelf nat te gooien. Een prachtig gezicht. Het park doet zijn naam eer aan, want met regelmaat komen we een olifant tegen. Dan komen we bij een poel en daar zijn er rond de honderd bij elkaar. Dat is heel bijzonder om te zien. Het is een komen en gaan van olifanten. Er lopen veel kleintjes bij. Zelf zo klein dat ze onder de buik van de moeder meelopen. Een grappig gezicht. Zeker met die kleine slurfjes. We raken er niet op uit gekeken.

Het wordt tijd om te lunchen. We rijden naar een picknickplek. Daar kun je ook BBQ-en. Elke picknickplek heeft een eigen plaatsje. De koelbox is gevuld met heerlijk eten. Een pastasalade, sandwiches, gehaktballetjes, kip, tomaatjes, komkommer, kaas, rauwkost en muffins. Als toetjes een banaan en een appel. Grappig om dit ook eens een keer te doen.

We gaan nog een keer terug naar de poel waar zo veel olifanten stonden. Er zijn er niet zo veel meer, maar nog steeds heel veel. Andere dieren hebben we echt minimaal gezien. Er zou bij de picknickplaats een leeuw moeten liggen, maar die hebben wij niet waargenomen. Volgens een ranger zitten wij te laag om hem te kunnen zien liggen.

Rond half vier zijn we weer terug bij ons hotel en chillen we nog even lekker in het zonnetje. We zijn het nog lang niet zat, maar wel over de helft.

Groetjes van de Olifantenspotters.

1. Willy:
    Hallo olifantenspotters,

Wat zal dat in het echt een prachtige ervaring zijn om zoveel van die grote beesten bij elkaar te zien. Op de foto's is het al mooi, laat staan als je er zo dichtbij in de buurt staat 😄.

Die lunchbox klinkt ook erg lekker, zo is het allemaal prima vol te houden. Alhoewel jullie daar totaal geen moeite mee hebben zo te lezen 🤣🤣.

Hoe is het met je insectenbeet? Wordt het al minder?

Ja het gaat ontzettend snel allemaal, jullie zijn alweer over de helft, maar daar moet je nu nog maar even niet al te veel aan denken. Voorlopig nog een heel veel dagen genieten 😄!

Nogmaals veel plezier!

Groetjes van ons 💓💓💓
  2. Zhufkes:
    15 januari 2019
    Nu hoeven jullie niet meer zeggen we hebben nog geen olifanten gezien dus daar lopen er nog genoeg ik hoorde van Willy dat je gestoken bent is het al wat beter geworden en heb er nog veel last van maar jullie hebben al heel wat geziien nog veel plezier hoor pa
  3. Nicole:
    Wat gaaf!