Rondje Kaapstad

23 januari 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Ons vertrek naar Nederland komt steeds dichterbij. We slapen nog 1 nacht in ons hotel. Daarom vanmorgen de koffers gereorganiseerd. Dat gaat sneller dan die van de Nationale Politie haha. Morgen om 10 uur moeten wij van onze kamer en we vertrekken pas om 00.30 uur. De tijd volbrengen tot vertrek zal geen probleem worden. We gaan een mooie tocht rijden langs de kust. Tijdens de tocht is van alles te doen. Een afsluitend etentje aan het Waterfront en dan een klein stukje rijden naar het vliegveld. In principe maak ik mijn verslag van morgen op het vliegveld. Mocht dat niet lukken, geen zorgen we zijn de volgende dag weer thuis 😊.

Tijdens het ontbijt viel het licht uit. Big mama had vanmorgen een collega en dat was een vrolijke tante. Ze zei hoe kan dat nou??? Har: “je baas moet wel zijn licht betalen. Ze sloeg bijna dubbel van het lachen. We hoorden dat zij het tegen haar baas en Big Mama zei. Haar baas: Ik heb wel betaald 😊 😊. Komt ze terug zegt ze tegen mij: Kun je hem niet hier achterlaten? Har had het helemaal gemaakt. Het is maar goed dat ik erbij ben, want anders wordt hij zo aan die rondborstige dames tafels “getrokken en geknuffeld.

Vanmorgen zijn we gestart met een vaartocht door de haven van Kaapstad. Dat was leuk. Veel zeehonden gezien. 1 lag er zelfs in een tractorband aan de muur te slapen. Wat ik mooi vond om te horen was dat er dolfijnvriendelijk op tonijn gevist wordt. Dat doen ze door met buizen op het oppervlakte water te blazen. Het lijkt dan op een school vissen en daar komt de tonijn op af. Dus geen dolfijnen in de netten.

Daarna hebben we de citytour door Kaapstad gedaan. Ook leuk. Veel mooie gebouwen gezien. Zoals het kunstmuseum dat van een oude graan silo gemaakt is. Ook de route langs de verschillende stranden was erg mooi. Hier echt spierwit strand. Leuke kunst zoals een grote zonnebril.

Na onze tour zijn we gaan lunchen in een oude loods, waar veel kunstenaars hun werk presenteren. Op de etage erboven hebben we lekker gegeten. Op deze plek zaten veel mensen te werken. Wij hadden het idee dat je er werkplekken kon huren. Buiten werd op verschillende plekken weer muziek gemaakt. 1 daarvan was een blanke jongen met een synthesizer. Hij vertelde dat hij alles zelf deed. 1 ding was hij vergeten… zijn voeten, die waren pikzwart 😊.

Inmiddels zitten we weer te chillen op ons balkon en gaan we vanavond weer richting het Waterfront. We hebben er een knipkaart. De week is al weer op de helft. Het weekend is al weer in zicht. Nog even volhouden allemaal.

Fijne avond en de groetjes van de zeehondenspotters

1. Zhufkes:
    23 januari 2019
    ZE houden wel van kleuren zo te zien en de straten zijn niet erg breed die het vertrek komt in zicht dat word wel slapen in het vliegtuig maar daar hebben jullie ook wel de tijd voor in de nacht al het lukt maar dat duurd nog 2dagen nu nog lekker genieten Gr van pa
  2. Ellen Brandt:
    Hoi daar,
    Wat gaat het toch snel, bijna 4 weken jullie verhalen gelezen, weet zeker dat ik ze ga missen.😢 Wens jullie morgen nog een mooie dag en een goede terugreis.
    Veel groetjes van ons. 🤗
  3. Rita en Jos:
    23 januari 2019
    Ja neem maar wat warmte mee naar hier, er ligt sneeuw en is koud.
    Jullie zien er lekker gebruind uit, heerlijk zonder jas in het zonnetje. In de zomer mopper ik erop maar nu wil ik wel even ruilen. En zuid- Afrika bekijken. De tafelberg en lekker een wijntje drinken in Stellenbos. Morgen jullie nog een super leuke dag gewenst. En laat Har maar niet achter bij de big mamas.
    Dat zou een slechte start zijn na 40 jaar huwelijk.
    De meegenieters
  4. Willy:
    Hallo zeehonden spotters,

Het ziet er allemaal gezellig en kleurrijk uit!
    Jullie moeten best vroeg jullie kamer uit morgen, maar jullie hebben jullie dagbesteding alweer prima uitgestippeld.
    Nog een dag genieten van al die kleuren en de big mama's😉 en dan is het echt voorbij met de pret.

Ik heb weer genoten van al jullie belevenissen!

Nog veel plezier morgen en een veilige vlucht terug 🛫✈️

Liefs van je zussie

Ps. Rita, de warmte mag lekker daar blijven 😆🤣😉