Te water en niet naar de haaien, maar naar de krokodillen

14 januari 2017 - Langkawi Island, Maleisië

In ons hotel zitten aardig wat Russen. Daar zijn wij niet zo 'plat van'. De goeden daargelaten, maar de meeste Russen misdragen zich vaak. Zo ook vanmorgen tijdens het ontbijt. Een stukje verder zitten 2 Russische vrouwen met een paar kinderen. We zien dat iemand van de bediening naar hen toegaat en dat zij hun tassen open moeten maken. Hebben ze een soort van shopper bij zich met daarin een plastic bakje. In dat bakje zit allemaal etenswaren. Verder hebben ze twee lege flesjes water gevuld met sinaasappelsap. De spullen worden afgenomen en bij de bediening neergezet.

Op een bepaald moment krijgen ze het terug en voor zover wij het begrijpen, moeten ze het aan tafel opeten. De ober blijft lange tijd in de buurt, maar na een poosje loopt hij verder weg. De dames vullen een tas en zetten die over het muurtje. 1 van de kinderen loopt vervolgens om de eetzaal heen met de tas. Zij wordt een stuk verder tegen gehouden door de ober en hij kijkt in de tas. Hij haalt alle spullen eruit en gaat terug naar de vrouwen. Die maken ook nog wat stennis. Dan stappen ze op en laten een tafel afgeladen met etenswaren staan. Je moet maar durven.

Wij hebben lekker ontbeten en gaan weer op weg met de motor. We willen naar de kabelbaan vlak bij een mooi park. Boven op de top is ook nog een lange loopbrug.  We toeren lekker door de omgeving en komen al snel bij het park aan. Daar staat ook een groot amfibievoertuig. Dat lijkt ons ook wel geinig. De vrouw die de tickets verkoopt zegt dat we ons niet hoeven te haasten, want het is erg druk bij de kabelbaan. We kunnen voor half geld, omdat wij ouder zijn. Ja nu komen we echt in de gevarenzone! Als ze ons al als oud gaan bestempelen haha. We krijgen in ieder geval de kaartjes voor de helft. Nou als Hollander slaan we dat niet af natuurlijk. Over ruim een kwartier vertrekt het voertuig. Hoeven we ook nog eens niet lang te wachten.

We lopen nog een klein rondje en als we terugkomen, zit iedereen al in het voertuig. Er zijn voorin nog 2 stoelen beschikbaar. Het is een grappig gevaarte. Na een korte rit over het land gaan we met een flinke plons het water in (zal filmpje bijvoegen). We varen een flink stuk in de rondte als we na ruim een half uur weer landinwaarts gaan. Leuk om even te doen.

Nu op weg naar de kabelbaan. Daar staan ze letterlijk met honderden in de rij. Nou dat gaan we even niet doen. Misschien komt de drukte door het weekend. We proberen het maandag nog wel een keer. Rondom de kabelbaan zijn veel winkeltjes en restaurantjes. Van die laatste hebben we er maar 1 gekozen haha. Na het eten rijden we verder naar een krokodillenpark. Het is een aardig park. Er zijn krokodillen te zien van klein tot heel erg groot. Toch is het nooit zo mooi als echt in de natuur natuurlijk. We kijken bij het voeren van heel grote krokodillen. Dat zijn echt joekels. Als het voeren klaar is, zoeken er een paar ruzie met elkaar. Dat gaat er behoorijl hard  aan toe. Bij een paar kleinere, zien we ook dat ze elkaar een flinke knal met hun kop geven.

Terwijl we bij een demonstratie staan te kijken, zien we opeens mensen die we in Taman Negara hebben gesproken. Zij hebben de veerpont naar Langkawi genomen, zodat zij de huurauto mee konden nemen. Grappig toch. Als we alles gezien hebben, gaan we weer richting ons hotel. De dag is weer omgevlogen.
Iedereen een heel fijn weekend met snel warmer weer!!!!

Groetjes van de eilandhoppers.

1. Zhufkes:
    14 januari 2017
    Goedenavond dus weer een dag voorbij als je. veel ziet is de dag zo voobij nu de glazenwasser is ook weer geweest ddus
  2. Willy:
    14 januari 2017
    Hallo krokodillen spottende motormuizen,

Ja, ik heb dat vaker gehoord dat Russen zich zo kunnen misdragen. Jammer en goed van die over dat hij ze in de gaten hield.

Lijkt mij een hele aparte gewaarwording om met zo'n amfibievoertuig vervoert te worden en dan ook nog met 'jongeren' korting, lachen!

Zo dat zijn flinke jongens die krokodillen, moet je wel vriendjes mee blijven.....

Helaas gaat het voor jullie al weer opschieten, maar nog wel een paar leuke dagen te gaan.
    Ik hoop dat jullie je winterjas bij je hebt, want die kan je dinsdag goed gebruiken. De overgang zal flink zijn , maar daar hoeven jullie je nu nog even niet druk over te maken ;-)

John vertrekt morgenvroeg met de mannen naar Oostenrijk, daar is het momenteel -16 in de nacht en overdag -11, dus daar wil je zeker niet heen Herma, hahaha.

De groetjes maar weer van ons xxx