Na kilometers varen, overgestapt op de motor.

13 januari 2017 - Langkawi Island, Maleisië

Het was vanmorgen vroeg dag. Half zeven zaten we in de eetzaal. We waren de enige. Gek he! haha. We werden om 7.15 uur opgehaald om naar de haven gebracht te worden. We gaan met de boot naar Langkawi. De chauffeur is keurig op tijd. Rond acht uur waren we bij het station bij de haven. We konden direct inchecken. En snel daarna mochten we ook al naar de boot. Een opgeverfde hoop schroot en niet meer van deze tijd. Er konden zeker 150 mensen in. Wel als haringen in een ton hihi. Zitten we net, komen de man en vrouw met hun zoontje uit Kralingen binnen stappen. We hebben hen gesproken in Taman Negara. Hoe toevallig is dat. Ze zitten in de rij naast ons.

Het duurt even voor iedereen ingestapt is. Alle koffers worden tot aan het dak opgestapeld in de ruimte waar wij ook zitten. We krijgen instructie wat te doen bij calamiteiten, maar wij hebben niet het gevoel dat we er makkelijk uitkunnen als de boot gaat zinken. Maar dat mag de pret niet drukken. Het is een oud ding, maar hij gaat als een speer. Onderweg heb ik nog een filmpje gemaakt en hoop dat het lukt op hem te plaatsen.

Na 3 uur varen stoppen we bij een eiland. Iedereen blij, maar is het een korte tussenstop. We moeten nog een uur doorvaren. Er is inmiddels wel een mannetje aan boord gekomen die chips verkoopt. We kunnen de verleiding weerstaan. Maar dan komen we toch echt aan op Langkawi. Eerst gaan alle mensen van boord en dan komen de koffers. Gelukkig hebben onze koffers een felle kleur en vallen ze daardoor goed op. Met de koffers richting de ijssalon, volgens onze instructies. Voor we bij de ijssalon aankomen staat er al een mannetje met een bord met daarop Harry Heester. Dat loopt gesmeerd. Hup in de auto en op naar ons hotel. Ook daar is onze kamer al beschikbaar.

Langkawi is een stuk groter en rustiger dan Penang . Om wat van het eiland te zien hebben we wel vervoer nodig. Vlak bij ons hotel kun je scooters, auto's en ook motoren huren. Har heeft al een flinke shopper zien staan. En wat zal het geworden zijn??? Uiteraard de shopper. Har is helemaal in zijn element. De jongen van het verhuurbedrijf poetst hem nog even extra op voordat we gaan rijden.

Vlak bij het station waar we met de boot zijn aangekomen staat een groot beeld van een arend. Deze staat symbool voor de vele arenden die hier op het eiland zijn. Dat klopt wel. We hebben al een aantal arenden rond zien cirkelen in de lucht. Tenminste wij nemen aan dat het arenden zijn. We nemen nog een kijkje bij een strand waar ze met een parachute achter een boot de lucht in worden getrokken. Drie boten nagenoeg gelijk, het lijkt wel lopende band werk. Ze lopen lekker binnen (21,50 euro per boot voor 3 minuten). En ze staan in de rij.

We toeren nog een uurtje of twee over het eiland en dan vinden we het eigenlijk wel genoeg. Het is 18.00 uur en het wordt tijd om iets te eten en dan te chillen. Het was een bijzondere dag. We gaan vanavond kijken wat we morgen gaan doen.

Iedereen weer de hartelijke groeten.
Fijn weekend!
Groetjes van de Heesbeestjes

1. Willy:
    13 januari 2017
    Hallo motormuizen,

Wat een gave shopper, daar kan je wel lekker mee toeren op dat mooie eiland!
    Dat is een flink beeld van een arend, wel mooi gemaakt.

Die boot lijkt inderdaad wel op een vliegtuig van binnen, maar dat maakt niet uit zolang hij je maar veilig op je plaats van bestemming brengt. En dat is gelukt ;-)

En morgen dus lekker op pad met de shopper, dat gaat vast weer een leuke dag worden!

Veel plezier weer en tot morgen.

Groetjes van de weekend vierders
  2. Nicole:
    13 januari 2017
    En nu op zoek naar de arenden!