Man te water en tropenrooster ๐Ÿ˜Š

12 juni 2023 - Sloten, Nederland

Vanmorgen lagen we nog alleen aan de kade. Har wilde liever aan het eind liggen. Nadat de kade leeg was, hebben we de boot aan het eind van de kade gelegd. De lege kade duurde niet lang.ย  Al snel lagen er weer 2 bootjes voor ons. We liepen net langs het bootje dat op het eerste plekje voor de muur lag. Valt de eigenaar van dit bootje te water. Hij valt precies tussen de kade en zijn boot. Hij blijft best nog lang onder. Gelukkig kwam hij zelf weer boven. Zijn petje eigenlijk als eerste. Hij zei nog: โ€œMijn pet is nat.โ€ Ja zeiden wij: โ€œde rest ook ๐Ÿ˜Šโ€. Har wil de man uit het water tillen, maar dat wilde hij niet. Met elkaar hebben wij de boot op voldoende afstand gehouden zodat hij via de zwemtrap aan boord kon klimmen. De man gaf aan dat er altijd wat te beleven is als je een boot hebt haha. Hij heeft geluk gehad. Voor het zelfde geld was hij op de houten rand van de kade gevallen en had het anders afgelopen. Nu gelukkig niet. Eind goed , al goed.

Sloten is het kleinste stadje van Friesland. Heeft de vorm van een ui. Je loopt er in een drie kwartier doorheen. Het is een heel mooi stadje en het Friesland gevoel krijg je zeker. Naast de serene rust, zie je overal de vlag van Friesland op zwembroeken, tassen, ย koeken, likeuren etc. De havenmeester vertelde ons gisteren dat zij van zaterdag op zondag een groep van 200 Duitsers met kleine zeilbootjes ontvangen had. Daar was ze niet blij mee. Van de 200 waren er misschien 10 nuchter. Ze heeft de begeleider aangesproken en geadviseerd in het vervolg op het eiland in het Slotermeer te blijven. Op dit soort gasten zitten zij niet te wachten. De toiletten waren niet om aan te zien. Ze had de schoonmaakster gevraagd eerder te komen. Die is uren bezig geweest om alles weer spik en span te krijgen.

Vanwege het heerlijke weer, hebben wij voor vandaag een tropenrooster ingesteld ๐Ÿ˜Š. We doen zeer weinig en genieten van onze mooie plek. Har heeft zijn hengelspullen opgezocht. Inmiddels heeft hij al 4 zogenaamde โ€˜snottiesโ€™ gevangen. Die raakt hij niet aan met zijn handen. Je ruikt nog lange tijd de geur van die vissen. Zelfs als je bent wezen douchen. Har loopt over de boot naar voren met de gevangen vis aan zijn haak. Stimuleert de vis om hem te volgen. Stapt op de kant, houdt de vis net boven water en met een tangetje haalt hij het haakje uit zijn bek. Geen vieze handen en geen odeurtje ๐Ÿ˜Š. Een nette naam voor een stinkend geurtje.

Het is weer heerlijk weer voor een BBQ. En waar vind je zoยดn mooi plekje aan het water ๐Ÿ˜Š. Spekkopers zijn we!

Fotoโ€™s

1. Daphne:
    12 juni 2023
    Na het lezen van de titel dachten we dat Harry overboord was! Gelukkig niet!
    Roos wil ook wel een keer met opa vissen!
  2. De Heesbeestjes:
    12 juni 2023
    Haha Hij dacht al een nat pak te halen, omdat die man lang onder bleef. Vissen met opa kan altijd natuurlijk.
  3. Nicole:
    12 juni 2023
    Ik dacht ook dat Harry een frisse duik had genomen. Tenslotte is het bij jullie nooit saai.๐Ÿ˜œ
  4. De Heesbeestjes:
    Haha dat had zomaar gekund ๐Ÿ˜‚
  5. Willy:
    12 juni 2023
    Ik denk dat Harry en misschien ook niet heel erg had gevonden als hij die man achterna had moeten springen ;-). Alleen je kleding stinkt daarna zo....

Jeetje 200 Duitsers in dat kleine plaatsje. Ik kan mij voorstellen dat ze daar na verloop van tijd niet blij mee waren. Wat erg ook dat de schoonmaakster eerder moest komen om alles weer helemaal schoon te krijgen.....

Ja tropenrooster kan iedereen wel gebruiken, wat een temperaturen. Het waait hier wel lekker waardoor het wel uit te houden is.

Is het niet te warm tijdens het slapen of koelt het voldoende af 's nachts?

Groetjes vanuit Dordt
  6. De Heesbeestjes:
    12 juni 2023
    Wij slapen als marmotten ๐Ÿ˜. Hebben tijdens de nacht geen last van de warmte. Alles staan tegen elkaar open.
  7. Willy:
    Gelukkig, zo wat zullen jullie zen zijn ๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜‡๐Ÿคฉ