We zijn een beetje solidair met jullie :-)

9 februari 2020 - Candidasa, Indonesië

Zondag 9 februari. Op internet lezen we dat het er bij jullie heftig aan toe zal gaan. Ciara is naar jullie onderweg. Als de verwachtingen uitkomen dat staat jullie nogal wat te wachten. Gelukkig is het zondag en zijn de meeste mensen vrij. Wij hopen in ieder geval dat het allemaal heel erg mee valt. Wij zijn een beetje solidair met jullie. Hier heeft het ook flink gewaaid en hebben we aardig wat regen gehad. Gelukkig hebben we zelf niets over het weer te zeggen en dat is maar goed ook :-).

Vandaag hadden we het plan om via de kust naar een speciaal restaurant in Amed te rijden. Dit restaurant is gespecialiseerd in Crispy Duck. Dat leek ons wel aardig  alternatief voor het gemis van de maaltijd van Ketut. Zij is vrij vandaag. Helaas gooit de harde wind en de regen roet in het eten. Het is niet verantwoord om onder deze omstandigheden te gaan scooteren. Ook niet met onze poncho's aan :-). We weten dat bij hevige regenval er bomen over de weg vallen, er modderpoelen ontstaan en gaten in de weg zie je ook niet als er heel veel water op de weg staat. Voor de mensen hier maakt het niet veel verschil. Die gaan nagenoeg onder alle omstandigheden door met werken. Dan zijn wij wel een stel watjes.

Verder is er hier vlakbij een zoek- en reddingsteam genaamd de Basarnas. Mochten we echt in de problemen komen, dan is hulp nabij :-). Dit team is in 2017 in actie gekomen toen de vulkaan Gunung Agung actief werd. Afgelopen jaarwisseling zijn zij nog in actie gekomen vanwege een SAR melding, maar bij extreem hoog water en vermissingen staan zij paraat. We zijn voorzichtig hoor en nemen geen onnodige risico's :-)

Als echte pensionado's hebben we vandaag op het terras gelezen. Har heeft inmiddels al 6 boeken uit. Dat is nog nooit gebeurd. We zijn relaxed en super chill haha. We hebben net nog even wat boodschappen gedaan. Het was nagenoeg droog en een mooi moment om naar de winkel te gaan. Har heeft ook weer een nieuwe gallon water gehaald. Van honger en dorst zullen we niet omkomen :-).

Voor de komende dagen zijn de voorspellingen niet zo best. Mogelijk kunnen we wat korte ritjes maken. Een lange rit verder weg zit er onder die weersomstandigheden niet in. Om jullie niet te 'vervelen' met onze korte ritjes (voor ons erg leuk), maar voor jullie (volgens ons) niet zo interessant maak ik op die dagen geen verslag. Mocht er de komende dagen geen bericht komen van ons. Geen zorg. Wij vermaken ons prima :-). Al vinden we mooi weer uiteraard nog leuker.

Groetjes van de luiwammesen :-)

1. Willy:
    9 februari 2020
    Hallo luiwammesen,

Nou dat valt wel mee hoor dat jullie luiwammesen zijn... Je zit nu gewoon in de vakantie modus en dan mag je het rustig aan doen ☺️.

En zo komt Harry er ook aan toe om 6 boeken uit te kunnen lezen. Straks wordt hij nog een boekenwurm 📖🐛📖🐛.

En wat doe jij dan? Ben je ook aan het lezen of ben je aan het breien🧶? Dan zou je pas echt een pensionada zijn 😂.

Bij jullie waait het ook flink. Hier gaat het al aardig te keer, maar voor vanmiddag en vanavond zou het echt gaan spoken👻.

Ik geniet nog steeds van jullie verhalen dus mocht je toch iets leuks beleeft hebben...... 😉😄

Tot de volgende keer 👋🏻😘♥️
  2. Ellen Brandt:
    9 februari 2020
    Goedemorgen vakantiegangers,
    De wind huilt hier inderdaad om het huis maar ik zit lekker binnen jullie verhalen te lezen. De foto's blijven mooi en ik heb het idee dat jullie niets (lekkers) te kort komen. Geniet ervan. Groetjes weer van ons. 👋