We zijn weer als nieuw :-)

14 februari 2020 - Candidasa, Indonesië

Vrijdag 14 februari. Mogelijk hebben jullie het verhaal van gisteren nog een keer ontvangen. Dat kon niet anders, omdat ik geen nieuw verhaal aan kon maken zonder de oude nog een keer te publiceren. Excuses!

De eerste ceremonie was vanmorgen al om kwart over zes bij ons op het strand. Eerst vroegen we ons af waar het geluid vandaan kwam, maar al snel zagen we mensen langs het strand lopen en hoorden we vrouwen mooi zingen. Ik had nog even het idee om te gaan kijken, maar heb dat uiteindelijk toch niet gedaan. Het voelde voor ons als inbreuk maken op hun privacy. Overdag komt dat toch net anders over, dan zo 's morgens vroeg.

Het is Valentijn en wij dachten misschien is het leuk om voor Anom, Ketut en kun 3 dochters een taartje te halen. Als blijk van waardering. Voor onszelf wilden we ook twee romantische gebakjes. Haha die twee ouwetjes maken er een feestje van. Voordat Ketut kwam, zijn we al naar Amlapura gegaan. Met behulp van de vertaalcomputer hebben we een briefje voor Ketut op tafel gelegd. Anders zou zij zich misschien afvragen waar wij zijn. Normaal  wachten wij op haar, voor we weggaan om te scooteren.

De bakker had voldoende ingespeeld op Valentijn. Hij had verschillende soorten 'love' taarten :-). In de 'bakkerij' waren ze met deeg bezig en ze vonden het geen bezwaar dat ik daar een foto van maakte. Naast de bakker was men kennelijk ook al in de mood, want er was livemuziek. Je verzint het toch niet zo 's morgens om 9 uur. Gelijk bij de supermarkt nog wat boodschappen gedaan. Bij terugkomst de taart aan Ketut gegeven. Ze vond het erg leuk. Ze vroeg zijn jullie nou speciaal voor mij naar de bakker gegaan. Ja zeiden wij, omdat we zo blij met je zijn. Wij hadden met zorg de taart op de scooter vervoerd. Toen Ketut naar huis ging, stopte ze hem op zijn kant in haar tas. We zijn benieuwd of de taart een beetje heel aangekomen is bij haar thuis :-) :-). We hebben het idee dat gebak hier echt luxe is en zij misschien helemaal niet gewend is aan taart.

Na de lunch naar de Spa voor ons Valentijnarrangement. Dat was echt een succes. Na het ontvangst kwamen twee dames aanlopen met elk een waterbak met warm water en bloemen, doeken, scrubmateriaal en slippers. Die begonnen onze voeten gelijk af te soppen en scrubben. Na deze onderhoudsbeurt, mochten we verder naar de behandelkamer. Daar stond alles al klaar. We kregen twee papieren onderbroeken aangeboden. Nee zeiden wij dat hoeft niet wij houden ons ondergoed wel aan. De papieren onderbroek werd nogmaals aangeboden, maar toen ik zei: "Daar pas ik vast niet in :-)", werd er niet meer getwijfeld haha. Een bodymassage van een uur, werd opgevolgd door een body kokosscrub (ook een uur). Har had gekozen voor de pittig harde Balinese massage en ik voor de softe behandeling. Ik had geen zin om me te laten afbeulen :-).

Daarna in het bloemenbad. Nou op de bloemen was niet bespaard. Het lag echt helemaal vol en rook heerlijk. Wij vonden het wel lachen. Ruim een half uur aan het dobberen geweest. Tot slot de bloemen van ons afgedoucht en voor een voetenbehandeling gekozen. Ik voor een laksessie en Har een pedicuresessie. Met een mocktail in de hand laten we dit laatste ons bijzonder welgevallen :-). We voelen ons heerlijk. We zijn echt weer als nieuw. We vonden het een leuke manier om Valentijnsdag te vieren. Normaal doen we eigenlijk niets aan Valentijn haha. Deze zullen we ons nog lang heugen :-).

Groetjes van de Spa-gangers.

1. Willy:
    14 februari 2020
    Hallo spa-gangers,

Dat was wel even heel erg in de watten gelegd worden die spa. Het zag en klonk heel erg lekker en relaxed. En jeetje wat lag dat bad vol met bloemen, daar hadden ze zeker niet op bezuinigd 😅.

Maar jullie kunnen er weer even tegenaan, gescrubd, geschrobd, geboend en in de olie gezet, daar knapt je lijf wel van op 😉.

Valentijns taartje erbij en jullie dag kan niet meer stuk 👍.

Katut ook weer blij gemaakt met taart alhoewel ze die wel wat voorzichtiger had mogen behandelen 😝.

Grappig dat die winkels ook zo met Valentijnsdag bezig zijn ☺️.

Wij gaan vanavond gezellig met z'n drieën bij de Parmesan eten en krijgen het Valentijnsmenu.
    Ik ben benieuwd en heb er zin in. Alleen al dat ik niet hoef te koken is al lekker 🤗

Jullie hebben je eten waarschijnlijk allang op 😉

Groetjes van de Valentijnsdag vierders ♥️♥️♥️
  2. Rita en Jos:
    14 februari 2020
    Dat ziet er toppie uit. Heerlijk in de blommetjes gezet letterlijk en figuurlijk 😂💐
    Ik werd vanmorgen gewekt met een lieve kaart en een glaasje prosecco plus narcissen.
    Dus ik mag ook niet klagen. Lief.
    De taartjes denken we er maar bij vandaag. Te veel toetjes gezien en geproefd vorige week nu weer terug naar basic.
    Nou herboren Herma en Harry op naar de laatste weekjes. Groetjes