De oude stad Innsbruck en BREMSEN, BREMSEN, BREMSEN!! 🛷🛷

14 juni 2022 - Telfes im Stubai, Oostenrijk

De eigenaresse van ons hotel is een vrolijke dame en gericht op service. We worden aan tafel bediend. Het blijft toch heerlijk. We ontvangen een kaart waarop we gratis met het OV kunnen reizen en nog veel meer andere leuke activiteiten kunnen doen. Daar gaan we gelijk gebruik van maken. Vlak bij ons hotel is een station van de tram. Hij komt 1x in het uur langs. Wel belangrijk om op tijd op het station aanwezig te zijn. De reis is een bijzondere ervaring. De tram gaat door het bos, langs koeienstallen, kleine dorpjes en landerijen. De rit duurt bijna een uur, maar is ontzettend leuk. Daarna moeten we nog een stukje met de bus.

Om het ons gemakkelijk te maken, fotografeer ik de locatie en noteer de bus en tramnummers. Als je lekker aan het dwalen bent in zo’n stad, dan vergeet je maar zo van alles haha. We zijn tenslotte ook geen 20 meer 😊. Met behulp van onze telefoon lopen we naar de oude stad. Wat zouden we tegenwoordig toch zonder telefoon moeten. Het is super handig.

In de oude stad hangt een leuke sfeer. En ……. Heel veel groepen toeristen. De ene groep loopt met een ontvanger en een oortje in. Van de andere groep heeft de gids een luidspreker en andere groepen doen het gewoon met een vlaggetje en hun stem. Eigenlijk blijft mensen kijken het leukst 😊. We zijn neergestreken op een terras bij het gouden dak. Het lijkt wel een toneelstuk haha.

MENSEN KIJKEN IS DE MOOISTE ‘TERRAS SPORT’ DIE ER IS.

In Innsbruck hebben ze ook een Markthal. Die heeft wel wat weg van de Markthal in Rotterdam (zonder het mooie plafond). Veel kramen met veel te dure spullen en een derde staat leeg.  Rond 13.00 uur sluiten sommige verkooppunten door een doek voor hun kraam te hangen. De spullen liggen zo voor het grijpen. De criminaliteit is hier nog niet hoog denken wij.

We gaan weer terug met het OV. We willen naar een kabelbaan en met de zomerrodelbaan naar beneden. En dat allemaal voor niets. We blijven Hollanders 😊. We springen op de scooter en een kleine 10 minuten later zijn we bij de gondelbaan. Hup naar boven. Wat een prachtig uitzicht. Bij het restaurant bestellen we een Tiroolse specialiteit. De serveerster zegt daar kunnen jullie wel samen van doen. Voor 1 persoon is het veel te veel. Nou dat klopt helemaal, want we krijgen het samen nog niet eens op.

Dan gaan we met de rodelbaan naar beneden. Deze rodelbaan was een stuk spectaculairder dan de vorige. In een aantal karretjes voor ons, stopte een man steeds. Dat is link, want iedereen komt met een bloedgang naar beneden. De baan is erg onoverzichtelijk. De man in het karretje voor mij roept Bremsen!, dan ik Bremsen!, Har ook Bremsen! en achter Har gaat het in echo door. We staan steeds stil op de baan. Je hoeft je rem maar weer even los te laten en hup je gaat weer als een Jekko. Har riep wat ga je hard! Ik vind het gaaf en laat het karretje lekker gaan 😊. Super leuk om te doen.

We hebben onze dag weer optimaal benut. En wat gaat de tijd toch snel.

ZAG JE DAT?! DAAR VLOOG ALWEER EEN DAG VOORBIJ.

1. Willy:
    14 juni 2022
    Hallo ervaren rodelbaan snelheidsduivels 😄,

Dat waren weer genoeg leuke dingen die jullie vandaag gedaan hebben. Een dag jullie een beetje vervelen komt niet in jullie woordenboek voor 😉.

De zon schijnt, gezellige mensen om jullie heen, wat wil je nog meer..... misschien nog langer blijven 😅

Weer een leuke dag morgen 😘
  2. De Heesbeestjes:
    15 juni 2022
    Haha we worden al zo verwend en dan vervelen zou wel heel decadent zijn 🙃. Jij moet na een dag feesten en genieten weer aan de bak. Succes! 😘
  3. Rita en Jos:
    15 juni 2022
    Weer een top dag lezen we, bremsen bremsen anders is de vakantie te snel voorbij
  4. De Heesbeestjes:
    15 juni 2022
    Haha zo is het maar net. Het schiet nu op hoor 😊