We zoeken het hoger op 🚠

12 juni 2022 - Seefeld Im Tirol, Oostenrijk

Vanmorgen ons galgenmaal en van iedereen afscheid genomen. De afgelopen dagen hebben we veel plezier met elkaar gehad. We zijn extra vroeg opgestaan, omdat we naar de Nordkettenbahnen willen. Om daar te komen moeten we eerst 245 km afleggen. 9 uur zaten we al op de scooter en nog geen 20 minuten later gingen we er al weer van af 😊. Niet omdat we problemen hadden, maar omdat we veel mensen in klederdracht zagen, maar ook muziekkanten, geestelijke en een kanonnier. Daar wilden we meer van weten. Het bleek een opening van een gemeenschappelijk gebouw van de Politie en Brandweer te zijn. Eerst werd het pand door de geestelijke ingezegend. Daarna het volkslied en een mars. En toen begonnen de toespraken. Dat werd ons te veel en zijn we hem gesmeerd haha. Traditionele kleding bij dit soort gelegenheden, in het weekend of een heuglijk feit zie je eigenlijk overal. Geinig toch 😊

Een stuk verder blijken er wedstrijden voor de wereldbeker MTB bezig te zijn. De mountainbikers reden tegen de berg op, door het bos en we komen ze op de weg weer tegen. Daarna waren de Cross Countrywedstrijden. De wedstrijden waren te volgen op RedBull TV en Ziggo Sport Totaal Racing. Heeeeel veeeeel bewondering voor de sporters.

Rond half 1 kwamen we bij ons hotel aan. De weg naar boven was een pittige. Een helling van 16%.Die hadden we nog niet gehad. De scooter snorde naar boven, al was het dan niet super snel. We mochten al naar onze kamer. Nadat alle spullen uitgeladen waren, snorden we de helling weer af om naar Innsbruck te gaan. Onderweg verschillende plekken waar vrachtauto’s een noodstop konden maken. Je moet er niet aan denken dat ze doordenderen omdat de remmen warm lopen.

In Innsbruck wilden we met de Nordkettenbahnen mee. Eerst met een speciaal treintje naar het eerste station. Het treintje gaat steil omhoog en de cabines gaan van recht achter elkaar naar schuin boven elkaar. Echt een gave tocht. Bij het tussenstation hebben we even de tijd genomen om iets te eten met zicht op de bergen. Daarna met een kabelbaan naar bijna 2000 meter hoogte. Boven heb je een schitterend zicht op de stad Innsbruck. Heerlijk in de zon kijken naar zweefvliegtuigen en alles wat er onder je gebeurd.

ALLEEN OP GROTE HOOGTE IS GENOEG RUIMTE VOOR BREDE VLEUGELS

De komende dagen hebben we nog alle tijd om Innsbruck te bekijken. Onze eerste indruk is dat het een mooie stad is. Maar dat gaan we nog meemaken.  Onze laatste dagen zijn al bijna geteld 😊 Dubbel genieten dan maar.

GENIET NOOIT MET MATE

1. Willy:
    12 juni 2022
    Het is druk op zondag met allemaal wedstrijden, openingen enz... Voor jullie weer een leuke dagbesteding waar je weer gezellige verhalen over kan schrijven 😉.

Het is echt een prachtige omgeving waar jullie zijn, zeker zo met van die strakblauwe luchten. Verveeld nooit....

Jullie gaan vast weer hele leuke dingen beleven morgen en wij wachten weer jullie verhalen af 😄😄😄
  2. De Heesbeestjes:
    12 juni 2022
    Is voor ons ook elke keer spannend wat we mee gaan maken. We houden je op de hoogte 😊
  3. Rita en Jos:
    13 juni 2022
    Prachtig hè die bergen en uitzichten
    Leuk die klederdracht in Oostenrijk dragen ze dit veel met festiviteiten.
    Jullie hebben je best gedaan deze vakantie om er uit te halen wat mogelijk is. 👏👏👏👏
  4. De Heesbeestjes:
    13 juni 2022
    Haha dat is belangrijk en we zijn nog niet klaar 😃