Bochten maken op de weg en op de berg ๐Ÿ๐Ÿ”

11 juni 2022 - Flachau, Oostenrijk

Vandaag heerlijk getoerd. We hebben nagenoeg geen recht stukje weg gehad. Je zou er zeeziek van worden haha. Als eerste stond het plaatsje Abtenau op de planning. Daar kon je met een kabelbaan naar boven en met de rodelbaan naar beneden. Vooral dat laatste leek ons leuk. En dat was het ook ๐Ÿ˜Š. Boven op de berg hadden we mooi zicht op de omgeving. Eerst een bakkie voor we de toch naar beneden zouden maken.

Haer zou voorop gaan en ik zou het langzaam aan doen zodat hij wat fotoโ€™s kon maken. Je mocht tijdens het rodelen geen fotoโ€™s of films maken. Dat vond ik eigenlijk niet zo leuk โ˜น. Halverwege de helling ben ik gestopt en heb toch een filmpje gemaakt. Er zat niemand achter mij, zodat ik niemand in de weg zat. Excuses voor mijn ongehoorzaamheid. Har was voluit gegaan. Die had de rem niet 1 keer gebruikt. Er zat een begrenzing op, waardoor je niet uit de bocht kon vliegen. De baan is bijna 2 km lang en zit uiteraard vol met bochten. Echt leuk. Har heeft in plaats van fotoโ€™s een filmpje gemaakt.

Daarna zijn we doorgereden naar een super klein plaatsje genaamdย  Kuchl. In Kuchl is een bio boerderij met een kaasmakerij. Je kon er ook een workshop kaasmaken volgen. Dat leek mij wel geinig om te doen. Na wat googelen bleek dat de prijs per persoon 38 euro was. Hummmm 76 euro om in 1,5 uur 2 kaasjes in elkaar te knutselen leek ons wat minder geslaagd. Toch wilden we er wel graag kijken. Het was een gat van niets. Een paar huizen en een bio boerderij ๐Ÿ˜Š ๐Ÿ˜Š. Het zag er wel super leuk uit. Na rondgekeken te hebben, wilden we wel wat bio kaasjes proeven. Voor ons werd een schaaltje met stukje kaas klaar gemaakt. En dat smaakte heerlijk.

Onze volgende stop was bij een waterval. Na een korte wandeling kwamen we bij de kassa. Har vroeg of ze ons er naar toe konden brengen (geintje natuurlijk). Ja dat kon met de koets ๐Ÿ˜Š. We zijn gewoon met de benenwagen gegaan. Volgens ons zijn we er vroeger ook wel eens met jongens geweest. Er was een stokoude man. Die werd door zijn familie naar boven geduwd. Bij de waterval zetten ze hem tegen het hekje en daar stond hij. Hij kon op zijn best blijven staan. Knap dat die man helemaal naar boven is gelopen. CHAPEAU!!

We hadden nog een aardige rit voor de boeg en door al die leuke dingen te doen, gaat de tijd erg snel. En daar gingen we weer bochtje links, bochtje recht etc ๐Ÿ˜Š

ย  ย  ย  ย  ย  BELANGRIJK IS NIET DE WEG DIE JE GAAT, MAAR HET SPOOR DAT JE ACHTER LAAT.

Morgen reizen we door naar Seefeld. Dan maken we aardig wat km (245). We willen die toch weer graag binnendoor doen. We vinden dat gewoon veel leuker dan de snelweg. ๐Ÿ˜Š

Fotoโ€™s

1. Willy:
    11 juni 2022
    Prachtige omgeving inderdaad en dat je tijdens het rodelen gefilmd hebt is een tikkeltje stout, maar zoveel leuker voor ons ๐Ÿ˜‰. Harry kan dus ook prima filmpjes maken, zien we jou ook in actie ๐Ÿ˜„.

Jullie genieten met volle teugen van het Oostenrijkse leven, mooie omgeving, lekker eten op z'n tijd en heel veel buiten zijn. Lekker hoor ๐Ÿคฉ.

Ik zie dat het weer ook is opgeknapt ๐ŸŒž, ziet de wereld er toch net even wat vrolijker uit ๐Ÿ˜‡

Goede reis weer morgen en fijne zondag ๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜
  2. De Heesbeestjes:
    11 juni 2022
    Ja soms moet je een beetje stout zijn ๐Ÿ˜‡. Genieten doen we zeker. Jullie ook fijn weekend ๐Ÿ˜˜
  3. Hong Wisse:
    11 juni 2022
    Wat fijn dat het vandaag mooi weer was en jullie ervan konden genieten. Sportief hoor om met de rodelbaan naar beneden te gaan. Goed weekend. Groetjes ๐Ÿ˜˜
  4. De Heesbeestjes:
    Ja we hadden prachtig weer vandaag. Jullie ook fijn weekend ๐Ÿ˜˜