Heerlijkheid Mariënwaerdt en auto te water

4 september 2022 - Gorinchem, Nederland

Na ons ontbijt hebben we eerst onze watervoorraad aangevuld (gebunkerd 😊). Dat was een fluitje van een cent. Met een volle watertank op weg naar landgoed (Heerlijkheid) Mariënwaerdt. Op de heenreis hadden wij gezien dat er vlak bij het landgoed een aanlegsteiger was. Jaren geleden hebben wij daar onze prewedding foto- en videoshoot gedaan. We zijn voor de grap in 2012 nog een keer getrouwd 😊

Op weg naar het landgoed kwamen we een aantal openwaterzwemmers tegen. Zij werden begeleid door 2 kano’s. Echt bewondering voor deze sportieve mensen. Chapaeu! Landgoed Mariënwaerdt was niet zo ver van Geldermalsen. Na een 3 kwartier kwam de aanlegsteiger al in zicht. Vlak bij de aanlegsteiger op de dijk waren de appels zo voor het grijpen. En…… Har kon het niet laten om er 1 te testen. Precies zijn smaak, lekker hard en zuur. Oh, oh, oh eenvoudige stroperij (artikel 314 van het Wetboek van Strafrecht). Zal de gehele tekst van het artikel niet vermelden maar met betrekking tot een appel geldt de volgende tekst: ongeplukte of afgevallen boomvruchten wegneemt……… wordt als schuldig aan eenvoudige stroperij gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste een maand of een geldbedrag van de tweede categorie (maximaal 4500 euro). Ja, Har neemt soms ongekende risico’s 😊.

Het landgoed is erg groot. We hebben maar over een klein deel gewandeld. Vlak bij het klooster was een bijeenkomst van de landelijk Citroënclub. Dat wilden we wel even bekijken. Er stonden bijzonder wagens bij. Zoals een oude begrafeniswagen, een amfibie voertuig, lelijke eend en nog veel meer. Op het amfibie voertuig hing een brief dat hij om 12.00 uur te water zou gaan. Toevallig hadden wij het voertuig ook bij Binnenstebuiten op tv gezien. De locatie van te water gaan, was vlak bij de steiger waar wij lagen. Daar wilden wij wel even getuige van zijn. We waren ruim voor 12 uur bij de locatie. Har haalde de stoeltjes van de boot. Als de twee mopperpotten van de Muppets zaten we eerste rang 😊.

Vlak voor 12 uur, kwamen de openwaterzwemmers aan. Die hadden er ruim 2,5 uur opzitten. Zij namen een moment van rust en om iets te eten. Ze vroegen zich af waar die bijzondere botenhelling op bierkratjes voor diende. Harde vertelde over het amfibievoertuig. Dat leek hen ook wel leuk. Ik maakte op verzoek van de groep nog een leuke groepsfoto. Rond kwart over twaalf was er nog steeds geen amfibie voertuig. De zwemmers dachten dat het misschien volgende week was. We zijn de discussie niet aangegaan 😊. Ze zullen wel gedacht hebben die oude sokken zien het allemaal niet meer zo scherp haha.

Ook wij wilden niet langer wachten en gingen met onze stoeltjes naar de boot. We zijn net aan boord, zegt Har: Hij ligt in het water en vaart rond. Ik snel wat foto’s en een videofilmpje gemaakt. Zijn we toch zo gek nog niet 😊. Het was een grappig gezicht. Vooral de hond die boven op het dak stond.

De pret kan niet eeuwig duren. We wilden weer verder. Ons plan was om tot Leerdam te varen. Daar was het echter zo druk, dat we doorgevaren zijn. De boten lagen naast elkaar. Daar heb ik een hekel aan. Lopen ze over je dek om bij hun boot te komen. Of als je de volgende dag op tijd weg wilt en de andere partij houdt van uitslapen, dan kom je niet weg.  Kortom op naar Gorinchem.

Op weg naar Gorinchem vaart er zo’n Yup van 16/17 jaar in een dure sloep. Midden op het water. We dachten laat maar even gaan. Kijkt hij achterom en begint gas bij te geven. Wij ook 😊. Kennelijk vond hij dat niet zo leuk, want we kregen wat boze blikken. Het duurde nog al lang en van stuurboord/wal had de jongen kennelijk nog nooit gehoord. Har gaf een kort tikje op de claxon (die doet het tenslotte weer 😊). Daar schrok hij van en gebaarde dat hij er ook niets aan kon doen dat er tegenliggers aan kwamen. Terwijl het zo eenvoudig was. Stukje naar rechts en wij hadden er langs gekund. Gaat hij ineens weer langzamer varen. Is constant met zijn telefoon in de weer!! Har was hem tot een meter genaderd…. Daar schrok hij van en stuurde ineens naar rechts. Zie je, hij kon het toch. Voor alle duidelijkheid we hebben hem beslist niet ‘geziekt’. Misschien denken jullie; die twee Muppets zijn de terroristen op de Linge. Met de hand op mijn hart, zeer beslist niet!! Het is net als op de weg. Je komt soms bijzondere types tegen 😊.

VAREN DOE JE SAMEN!

1. Willy:
    4 september 2022
    Hahaha inderdaad grappig die hond bovenop die auto in het water.

Kwaaiejongensstreken is Harry nog niet verleerd met een 🍏🍎 te pikken. Hopelijk heeft hij er wel van genoten 😋

Jullie tuffen met jullie Forever lekker door mooie streken en natuur. Af en toe een nieuwsgierige koe 🐄 en moet je nog rekening houden met sportieve zwemmers 🏊🏊‍♀️🏊‍♂️ en een snotneus die de waterregels niet kent.

Maar jullie laten je niet gek maken 🤪 en slalommen 🛥️ overal keurig omheen. ☺️☺️
  2. De Heesbeestjes:
    4 september 2022
    Ja er is altijd wat te beleven 😃. Jullie gaan lekker aftellen 🥳🥳
  3. Jos en Rita:
    5 september 2022
    Dat was weer een mooie dag met heel wat belevenissen. Als je zo meevaart met jullie dan gebeurt er toch heel wat aan de wal en op de vaarweg.
    Leuk al die anekdotes
    Jullie vervelen je niet en de forever ziet er goed en gezellig uit.
    Op naar de volgende stad ,dorp.
    Jullie lijken een beetje op André en nu Janny straks komen jullie ook op de tv
    Het gaat jullie goed af hoor wie weet.
    De Heesbeestjes op avontuur in eigen land.
    👀 👀😂🚢
  4. De Heesbeestjes: