Reuring in Geldermalsen en rustig aan doen???? 😊

3 september 2022 - Geldermalsen, Nederland

We hebben zowaar uitgeslapen haha. Rond half tien zaten we pas aan het ontbijt. Har had verse broodjes gehaald. Een goed begin van de dag. Van al die vitamientjes kreeg Har extra energie en begon spontaan alle ramen van de boot schoon te maken. Het moet niet gekker worden. Dan ontvang je wel het nodige leuke commentaar van die en gene die langs komt.

Ik moest hem ‘meesleuren’ om Geldermalsen te gaan ontdekken. Geldermalsen is niet zo’n groot dorp, maar ze houden wel van gezelligheid. Achter de kerk was een groot beach volleybalveld gemaakt. Gezellige muziek en veel teams die op 3 speelvelden de strijd met elkaar aan gingen. Verder hoorden we veel getoeter. Even dachten we dat de boeren een verdeelcentrum (vlak bij de haven) van AH wilden blokkeren. Het bleek een colonne vrachtwagens met in elke wagen een jongen/meisje met een verstandelijke beperking als passagier. Als je het plezier ziet bij die kinderen daar word je vrolijk van 😊.

De combinatie van de vrachtwagens en de muziek bij het beach volleybaltoernooi zorgde voor de nodige decibellen. Dit in combinatie met de opstoppingen zorgde voor reuring in Geldermalsen. Gezellig toch. Eigenlijk wilden we naar het plaatsje Buren. Dat was te ver om te lopen. We zochten een alternatief in het OV. Bij ons gewoon voor de deur, maar hier moet je minimaal 1 uur van te voren bellen en dan komt hij maar 1x per uur langs op een vast tijdstip. Buiten die vastgestelde tijden en zonder telefoontje rijdt er geen bus. Dat is nu echt efficiënt gebruik. De bussen rijden hier niet zomaar in het rondt. Daar kwam nog bij dat de busjes alleen binnen de gemeente Geldermalsen rijden. Buren was al geen optie. Zo zie je, we zijn niet ver van huis, maar wel in een compleet andere wereld 😊

Terwijl we terug liepen naar de haven, zagen we nog een hert met een bloedend gewei. Het blijkt dat in deze tijd van het jaar de basthuid los gaat zitten en dat dit jeukt. Het hert schuurt langs bomen en dan komt de huid los. Deze huid hing in vellen aan het gewei en het bloed liep er langs. Het was een boeiend gezicht 😊.

Terug op de boot vroegen wij ons af wat we konden gaan doen. Een goed boek lezen of er op uit. Het eerste had niet direct mijn voorkeur. Tijdens ons overleg komt er ineens een man met een lange stok voorbij en begint in de boom te hengelen.  Hij haalde er een buisje aan een haak  uit. Wij vroegen wat dit was. Bleek dat hij aan Geocaching deed. Kort gezegd, je probeert met behulp van GPS schatten te vinden. Dit jaar had hij zich tot doel gesteld dat hij elke dag een schat wilde scoren. Kennelijk waren er hier in Geldermalsen veel plekken waar schatten verborgen waren. Hij was er helemaal gek van. Totaal hadden ze in 2 jaar tijd al 2100 schatten gescoord.

Deze man loste direct ons vraagstuk op wat wij deze middag nog zouden gaan doen. Eyebombing! 😊 Wij naar de Action voor wiebeloogjes en daarna op zoek naar plekken waar we de oogjes konden plakken. Hoe gek kan je zijn, als je de 60 gepasseerd bent haha. We hebben een paar leuke locaties gevonden. Wij moeten er elke keer weer om lachen. Zal direct jullie zorgen wegnemen, wij vernielen geen spullen. De oogjes zijn heel eenvoudig weer te verwijderen.

Komt er net een boot achter ons liggen die wil aangesloten worden op de stroom. Dat lukt niet en Har schiet te hulp. Mogelijk is er iets met de man zijn stroomdraad. Of hij nerveus werd weten we niet, maar de man laat zijn stekker in het water vallen. Oeps, nu zitten er 3 boten zonder stroom. De havenmeester komt om het probleem op te lossen. De nieuwe mensen hebben stroom. De dames van deze boot zeggen: Ziezo probleem opgelost! De andere boot heeft ook stroom, alleen wij nog niet haha. Het zorgt voor de nodige lol 😊. Na wat ingrepen hebben we weer stroom. Hiep, hiep, hoera 😊

Al met al voor jullie mogelijk niet zo’n bijzondere dag om mee te lezen, maar wij vonden het leuk 😊. Voel je vooral niet verplicht om ons verhaal te lezen! Laat het ons weten als je uit de mailinglist wilt. Onze vaarverhalen zijn niet te vergelijken met onze verre reizen. Het is misschien allemaal een beetje saai. Ik maak het verhaal voor onszelf.

Herinner je gisteren, droom over morgen en geniet vandaag.

1. Willy:
    4 september 2022
    Nee hoor helemaal niet saai om te lezen. Ik moet er wel om lachen wat jullie allemaal op zo'n dag doen. Ik zie het helemaal voor me zoals je het beschrijft.
    Bij jullie is het 'never a dull moment' 😄.

Ik ben benieuwd wat jullie vandaag weer gaan ontdekken in ons kikkerland.

Een gezellige dag en geniet ervan 💖
  2. De Heesbeestjes:
    4 september 2022
    We doen ons best. Jullie fijne zondag 💖
  3. Nicole:
    5 september 2022
    Welnee helemaal niet saai. Bovendien maken jullie altijd wel wat mee en anders zoeken jullie wel iets om te vermaken. Die oogjes blijven leuk!!!
  4. De Heesbeestjes:
    5 september 2022
    Als je maar lol hebt. Moet gelijk aan Freek Vonk denken haha. Jij, Jordi en ik 🤣
  5. Ellen Brandt:
    5 september 2022
    Nee hoor, gezellig even lezen tijdens mn boterhammetje. 😜👋
  6. De Heesbeestjes:
    Okidokie. Leuk!
  7. Nicole:
    6 september 2022
    Ja echt wat een lol hadden we toen!!!