Romantische afspraak gemaakt en kip, kip, kip dat gaat niet lukken :-)

5 februari 2020 - Candidasa, Indonesië

Woensdag 5 februari. Vandaag een rustige dag, want voor morgen staat een langere rit op het programma. Vanmorgen in Amlapura wat boodschappen gedaan en zoals gewoonlijk een toertje in de buurt. Het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan :-). De restjes van gisteren tussen de middag opgegeten. We hebben de indruk dat Ketut langzaam maar zeker de hoeveelheid weer aan het opvoeren is. Ze is bang dat wij iets te kort komen :-).

Vanmiddag zijn we op zoek gegaan naar een Spa. Er zijn verschillende Spa's in de buurt. We willen op Valentijnsdag een verwenpakket. Na wat zoeken hebben we een Spa gevonden waar wij een goed gevoel bij hebben. We krijgen een menukaart zoals in een restaurant en nemen even plaats om te kijken waar onze voorkeur naar uit gaat. Laten ze nu een speciaal Valentijn arrangement hebben. We hebben keuze uit 2 programma's. We kiezen de Romantic of Touch. De behandeling duurt 3 uur. Voeten-bad, bodymassage met VCO (wat dat inhoud weten we niet), Bodyscrub, bloemen bad en hand of voetenlak. Wat dit laatste voor Har betekend weet ik ook niet :-). We gaan het beleven. We kunnen opgehaald worden bij ons huisje, maar gaan gewoon zelf met de scooter.

We scooteren nog heerlijk rond en komen langs een KFC. We hebben trek in een milkshake. Milkshakes verkopen ze niet, maar wel een soort ijskoffie. Ze hebben ook heerlijk knapperige kippenpootjes en we wijzen die aan. Har lust ook wel een paar frietjes. Krijgen we alles geserveerd en hebben we een grote doos met kippenpootjes. Oeps dat was niet de bedoeling. Op het bord leek het een klein bakje. Dat krijgen we nooit op. Vanavond komt Ketut weer met haar surprisetas en daar willen we ook van genieten. We nemen allebei twee pootjes en nemen de doos mee naar ons huisje. Dat is wel een dilemma. Straks ziet Ketut dat we kippenpootjes in de koelkast hebben staan en denkt zij dat ze niet genoeg eten voor ons maakt. Dat idee willen we haar zeker niet geven.

In het straatje waar ons huisje staat, zijn al bijna 3 weken bouwvakkers aan het werk aan een nieuw hek. Zeven dagen per week wordt er hard gewerkt. Alles gebeurd handmatig en vaak ook nog in de brandende zon. We besluiten om aan de bouwvakkers te vragen of zij de pootjes willen hebben. 1 van de bouwvakkers is een vrouw en zij is erg blij met de kip. Ze vraagt nog eens is dat voor ons? Ja zegt Har, geniet er van. Ze loopt gelijk naar haar collega's en ze gaan achter de nieuwe muur gelijk aan de knabbel. Zo krijgt de kip nog een goede bestemming en brengen we Ketut niet in verlegenheid. Wat een problemen kan een mens tijdens zijn vakantie hebben :-). Nee hoor geintje.

We hebben weer veel gezien vandaag, maar geen nieuwe dingen waar we jullie 'mee lastig willen vallen'. Zo vliegen de dagen voorbij. Over 3 weken komen we al weer naar huis. Ondanks dat we iedereen weer graag willen zien, moeten we er nog niet aan denken. Wat een super weer en wat een leven :-).

Groetjes van de kippenschransers

1. Willy:
    Hallo kippenschransers,

Ja dat was wel een beetje erg veel kip 😱, maar jullie hebben het prima opgelost zo 👍.

En een heerlijke behandeling van 3uur in het vooruitzicht op 14 februari, goed geregeld. Ik ben benieuwd hoe het zal zijn. En hoe ze dat oplossen met dat nagellakken, misschien krijgt Harry een scheerbeurt dan 😂...

Tijd gaat inderdaad hard, jullie zijn al op de helft, maar dat houdt in dat je nog een helft te gaan hebt en dan klinken 3 weken best nog lang 😉

Wij zwoegen wel door hoor 😅
  2. Daphne:
    5 februari 2020
    Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben!

Groetjes van ons allemaal
  3. Rita en Jos:
    5 februari 2020
    Jullie hebben echt een verwen vakantie, en straks nog een heerlijke Spa in het vooruitzicht. We zijn benieuwd naar de lak voor Harry 😂 maar het zal zeker lekker zijn. Ben benieuwd hoe ze het daar doen.
    Dat wordt zeker genieten.
    Hier is het genieten wat minder Jos had erg last van de boot vandaag. Het stormde en het ging echt behoorlijk te keer. Hij moest niet aan eten denken. Zeker niet aan die lekker kippetjes van jullie.
    Nog lekker 3 weken te gaan. Fijn dat het jullie zo goed bevalt. En jullie daar thuis voelen.
    Tijd te kort. Wij gaan even voorslapen. Wie weet het noorderlicht vannacht daar was kans op. Lieve groetjes van de ijsberen.