Spijsvertering sneller dan het licht 😶

29 januari 2020 - Candidasa, Indonesië

Vandaag geen verhalen over onze belevenissen, maar een kort bericht dat alles oké is. Al verwacht je dat niet met zo'n titel 🤭.

Vannacht kreeg ik ineens last van mijn spijsvertering 😅. Har had de dag ervoor ook al last gehad. Ik zal jullie de details besparen haha. Vandaag erg rustig aan gedaan en veel bananen, geroosterd brood gegeten en veel water gedronken. Har is bananen voor mij wezen halen en Ketut brengt vanavond ook bananen mee. Die was gelijk bezorgd. Ik moest een poos gaan slapen om op te knappen.

Dat voelt dubbel als je kijkt hoe hard de mensen hier moeten werken. Ik zei tegen Ketut dat ze zo hard werkte. Als ze hier klaar, moet ze thuis verder en nog koken voor ons. Niet werken, geen geld zegt ze. Ze koopt zelden iets voor zichzelf. Het leuke shirt dat zij draagt, heeft ze gekregen van haar baas.

Als je dat hoort mogen wij wel heel dankbaar zijn voor de welvaart waarin wij leven. Verzekeringen die bij ziekte uitkeren, diverse regelingen en voorzieningen. Het systeem werkt hier natuurlijk anders, maar toch. Als wij hadden gewild had Ketut 7 dagen per week voor ons gekookt. Nu doet zij dit 6 dagen. Vakantie heeft zij nooit. Het drukt je wel even met de neus op de feite. Mijn spijsvertering heeft inmiddels weer iets weg van het rijden in een woonerf. Dat is fijn 😁.

Har is inmiddels in zijn tweede boek bezig. De boeken gaan over criminelen. Een kleine bijkomstigheid is dat hij nu overal criminele ontwikkelingen ziet 😂😂

Groetjes van de luie varkentjes

1. Willy:
    29 januari 2020
    Hallo luie varkentjes 🐷🐷

Dat is even wat minder dat je spijsvertering een tikkie te vlot werkt..... Aan de andere kant, een keertje relaxen en een boek lezen is ook niet verkeerd 😊.
    Jullie hebben nog tijd genoeg om van alles te gaan bekijken alhoewel week 2 ook al bijna voorbij is 😅.

Hopelijk werken de darmen morgen weer optimaal en kunnen jullie weer lekker verder toeren op de 🛵

Beterschap ♥️😘👍
  2. Rita en Jos:
    31 januari 2020
    Dat ziet er relaxed uit Harry. Wel minder dat jullie darmen in de knoop liggen.
    Vervelend maar rust bananen en de wc dichtbij is de goede oplossing. De warmte ontregeld ook je lichaam. Lekker een luier dag 😂 ahum luie dag. Morgen ziet de dag er weer anders uit sterkte.