Glacier Park en we zijn weer in Canada

25 juni 2018 - Glacier National Park, Verenigde Staten

We zijn in zo’n ritme van vroeg opstaan dat we vanmorgen om 07.00 uur aan het ontbijt zaten.  Het moet niet gekker worden 😊. Iedereen staat hier vroeg op en dan doe je al snel mee. En wij zijn echt ochtendmensen, voor ons geen probleem dus. Vandaag naar Glacier Park. Het park ligt op de grens met Canada.

De weg er naar toe leek wel een dodenweg. Overal langs de weg witte kruisjes waar mensen verongelukt waren, dode herten, een grote uil, stinkdieren en een aantal dassen. We hebben veel dieren gezien, alleen leefden ze niet meer. Vooral de grote uil vonden we vreemd. Ook liepen er mannen met fakkels langs de snelweg. Dat zou bij ons echt niet mogen.

In Glacier Park was het vanaf de ingang weer file rijden, maar dat werd gelukkig steeds minder. Onze eerste stop was bij een prachtig meer. Bij het meer was ook een groot hotel. Dat hotel was helemaal van hout en van binnen super mooi. Maar ook buiten, mooie bloemen en houten schommelstoelen op de veranda. Rondom het hotel waren veel marmotten die holen en gangen gegraven hadden. Ze waren superschattig om te zien. Er was geen zuchtje wind, dus het water van het meer was spiegelglad.

Door het park loopt 1 weg en die heet: Going to the sun road. Echt een mooie weg door de bergen. Glacier Park is bekend vanwege een aantal gletsjers. Helaas zorgt de opwarming van de aarde ervoor dat het aantal gletsjers  steeds kleiner wordt. Mooie watervallen gezien, sneeuw, gletsjers, en vergezichten. Echt overal kwam het water naar beneden. Er reed een groep motorrijders langs een bergwand waar veel water vanaf kwam en die bleven echt niet droog.

Onderweg zagen we een kleine opstopping waar een ranger de boel bewaakte. Wij denken dat er een beer gespot was. Har probeerde de auto nog in een klein plekje te parkeren, maar werd weggestuurd door de ranger. Rododendron, het zal ons toch niet gebeuren. Is er eindelijk een beer te zien, mogen we niet meekijken ☹. De ranger was onverbiddelijk. We moesten door rijden. Omdat het zo smal was, konden we ook niet even op een ander plekje stoppen.

Boven op de berg reden we de wolken in en dat gaf ook weer een bijzonder sfeertje. Toen we aan de andere kant van de berg waren scheen de zon. Zo heb je in een klein uur zomaar een paar seizoenen te pakken. Wat een uitzichten. Bij de kleine grensovergang van de VS en Canada verliep de controle zonder problemen. Zodra je in Canada bent is het gelijk aanzienlijk rustiger. Weinig verkeer, weinig bebouwing, maar wel veel vee gewoon op de doorgaande weg. Maar dat heeft ook wel weer wat 😊.

Inmiddels zijn we in ons hotel, waar we de eerste Hollanders spreken tijdens onze reis. We hebben weer een mooie kamer. We blijven hier twee nachten en hebben besloten om morgen een rustdag te nemen. Kijken of ons dat lukt haha.

Voor jullie weer een nieuwe werkweek en onze laatste vakantieweek. We zijn het nog lang niet zat. Werk ze allemaal. We denken aan jullie. Groetjes van de Heesbeestjes.

1. Monique Van Egmond:
    25 juni 2018
    Wat baken van de beer maar wat hebben jullie weer mooie dingen gezien. Herma ik heb over je gedroomd.... Moet niet gekker worden! haha. Groeten uit Valencia
  2. Willy:
    Hallo vroege vogels,

Wat jammer dat jullie nog steeds geen 🐻 hebben kunnen zien! Maar gelukkig wel andere schattige dieren zoals die marmotten. Die zien er zo grappig uit 😍.

Inderdaad grappig die verschillende seizoenen op 1 dag, maar voor jullie is de zon toch de fijnste 😉.

Dat hotel lijkt wel een beetje ingericht in de indianen stijl. Wij hebben ook zo'n soort hotel gezien in Lake Tahoe met dezelfde soort stoelen en kleden, maar wel een heel stuk kleiner dan waar jullie nu geweest zijn. Dat werd ook door indianen beheerd.

Maar het is zo te zien een prachtig park met veel afwisseling.

Nou succes met jullie 'rustdag' ik ben benieuwd hoe jullie dat gaan doen 🤣🤣🤣

Groetjes van ons
  3. Rita en Jos:
    25 juni 2018
    Wat een mooie route zo door de bergen en de sneeuw naar de watervalletjes en uiteindelijk de zon weer zien schijnen. Jullie hebben al heel wat dieren gezien.
    Kan best begrijpen dat jullie het nog niet zat zijn het gaat weer veel te snel..
    kijken hoelang die rustdag bij jullie duurt begin met de klok een uur naar voren te zetten. Dan heb je al lekker uitgeslapen voor je gevoel. succes liefs van de beertjes die hebben zichzelf nu even gespot