Reizen en hop on/off :-)

3 januari 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Reizen en hop on hop off J

We hebben er al weer 2 dagen op zitten. De eerste dag duurde meer dan 24 uur. Dat was best lang, al zijn we dat nu al weer vergeten haha. Het eerste deel van Amsterdam naar Dubai verliep helemaal top. Voor het eerst in een Airbus A320-800. Super de luxe en met wifi aan boord J . Kon het niet laten om een paar berichtjes te versturen. Prima ruime stoelen, goede service en lekker eten bij Emirates.

Op Dubai airport wat rond gekeken. Veel dure zaken en heel veel bijzondere mensen. Erg leuk om te zien. Toen we bij onze gate aankwamen, stond een mannetje te gebaren dat we naar een andere gate moesten. Bij aankomst bij de andere gate stond er niets vermeld. Maar daar konden we wel zitten. Er waren niet zo veel zitplaatsen en met 559 passagiers in een airbus, zijn in de wachtruimten al snel zitplaatsen te kort. Dus die plekken gaven wij niet snel op haha.

Ondanks dat het niet op de display vermeld stond, zaten we inderdaad goed. Door de controle beneden kwamen we wel in een wachtruimte terecht. Die zat helemaal vol! Er werd steeds omgeroepen dat het nog een kwartiertje duurde. Al die kwartiertjes werden ruim een uur vertraging. Ook nu weer met zo’n mega grote airbus. We zaten vlak bij een kleine ruimte waar steeds een vrouw in en uit kroop. Heel de vlucht werden er papieren aan haar en door haar uitgereikt. We hebben geen idee wat zij daar al die tijd heeft zitten doen. We zagen wel dat het erg krap was zo onder de trap.

’s Avonds om 22.15 uur landen we op de luchthaven van Kuala Lumpur. Met honderden in een onbemande trein naar de pascontrole. Dat verliep lekker snel. De band waar onze koffers aan zouden komen moesten we delen met nog 3 andere vluchten. Het was, zeg maar een ‘beetje druk’ bij de bagageband .

We hebben opvallende koffers. Dat helpt bij het herkennen als er op elke centimeter iemand voor de band staat. Nadat we onze koffers gescoord hadden op naar de uitgang. We waren net door de schuifdeuren toen iemand Harry, Harry riep! He is hij nu zo bekend haha. Nee we vallen als Hollanders natuurlijk erg op tussen al die Aziatische types. Het bleek onze chauffeur te zijn. Voorzien van een vlasdun staartje en anderhalve tand. We dachten, hopelijk rijdt hij beter dan dat hij zijn gebitje kan onderhouden. Ahhh niet vervelend bedoeld hoor, maar het was nu niet direct een representatief persoon. Hij bracht ons snel bij zijn busje en dat zag er allemaal prima uit.

Tussen neus en lippen door vertelde hij dat het nog een uur rijden was naar ons hotel. Om de tijd te doden vroeg hij ons of hij ons ALLES over Maleisië mocht vertellen. Hoe kun je iemand die zo trots is op zijn land, dit nu weigeren. Tijdens zijn verhaal checkte hij wel steeds of we hem goed begrepen J. We waren even nog bang dat hij ons ging overhoren. Tenslotte ben je niet zo helder meer na bijna een dag reizen. Zijn enthousiasme was mooi om te zien en hij bracht ons veilig bij het hotel. En daarna snel, dat weten jullie wel J

Dag 2

We werden pas om 08.45 uur wakker. Dat gebeurd ons anders nooit. Weer helemaal fris naar de eetzaal, waar we heerlijk hebben ontbeten. Een plattegrond gehaald van Kuala Lumpur en op zoek gegaan naar een automaat om flappen te tappen. Dat koste wat moeite en uiteindelijk eerst maar euro’s gewisseld en een taxi gescoord. We wilden om te beginnen naar de Twin Towers.  Binnen een kwartier waren we daar. De torens zijn echt indrukwekkend. We werden aangesproken door een mannetje die ons een lensje voor onze telefoon wilde verkopen. Dan konden de torens er helemaal op. Nou vooruit, we hebben ons laten verleiden en hij zette ons ook gelijk nog even op de foto.

Van binnen zijn de torens super mooi. Veel winkels, waar wij natuurlijk niet ingaan. Winkelen kunnen we thuis ook J. Naast de torens is ook een mooi park. Daar hebben we iets gedronken, een toer door het park gemaakt en op zoek gegaan naar de hop on hop off bus. Op die manier kom je langs alle bezienswaardigheden in de stad. Het was even zoeken, maar uiteindelijk zijn we opgestapt bij de Twin Towers. Haha, we hadden toen inmiddels heel de omgeving al gezien. Het kaartje klopte niet helemaal met de werkelijkheid. Boven in de bus in de open lucht! Want de temperatuur is super lekker. Ruim 30 graden!! Heerlijk!! We hebben veel aan jullie gedacht hoor. De verkoper van de kaartjes voor de bus, probeerde ons nog een paar ringgit lichter te maken. Hij kon zogenaamd niet teruggeven van 100 . Maar die kunstjes kennen wij en doen daar niet aan mee.

Kuala Lumpur is een drukke maar groene stad. Overal zie je grote bomen, struiken en bloemen. Veel brommertjes met mannen die hun jas omgekeerd aan hebben. Geen idee waarom zij dit doen. Het is niet zo’n chaotische stad als Bangkok. Wij vinden het redelijk geordend. Scheelt morgen als Har zelf gaat rijden.

Zo rond vijf uur hebben we alle bezienswaardigheden gehad (vooral langs gereden J) We gaan een hapje eten in het mooie park en met een taxi terug naar ons hotel. De taxichauffeur verteld vol trots dat bij ook buschauffeur is. Hij liep vol trots zijn buspas zien. Al rijdend uit zijn rugzakje tevoorschijn getoverd. Na zijn werk als buschauffeur werkt hij ook als taxichauffeur. De mensen moeten hier hard en veel werken om een redelijk bedrag te verdienen. Op het moment dat wij uit de taxi stapten voor het hotel, vielen dikke regdruppels naar beneden. Nu onweert en regent het super hard. We waren precies op tijd binnen. Het was een leuke tweede dag.

1. Zhufkes:
    3 januari 2017
    Hallo vakantie gangersjullie hebben al aardig wat beleefd en de tempatuur is ook goet dus wat willen jullie nog meer hier is het niet miste meer maar echt mooi is het hier ook niet hoor geniet nu maar goed en de groeten van mij pa
  2. Msf V Egmond:
    3 januari 2017
    Eindelijk eens lekker uitgeslapen Herma! En wat een heerlijke temperatuur. Jullie hebben al heel wat beleefd. Veel plezier!
  3. Aart en Ria:
    3 januari 2017
    Hoiii, liep me gister af te vragen wanneer jullie ook alweer weggingen, wilde nog appen. Nu lekker weg dus. Geniet ervan. Xx
  4. Nicole:
    Yeah het is weer reisverslagentijd!!! Heel veel plezier! Groetjes 5
  5. Marius:
    Hoi Herma en Harry,
    Als ik lees en kijk naar voor "mij het nieuwe", denk ik: al is er veel gedonder, de wereld is een wonder!!
    Heel knap hoe je het voor elkaar krijgt. Goeie reis en veel plezier.
    Jullie zijn zo ontspannen.
    Hartelijke groet van Ann en Marius.
  6. Rita en Jos:
    Ha heesbeestjes,
    We zitten er al weer helemaal in jullie reisverhaal. En zie de tavie chauffeur voor ons, wij hebben dat ook mee gemaakt maar het zijn super aardige hard werkende mensen. Dacht gelijk aan Balie waar wij ons hebben laten rijden en een super leuk kontact hadden met de chauffeur die ons ook alles vertelde over zijn land.
    Veel plezier ps hier koud dus geniet dubbel van het weer daar.
    Groetjes van de beertjes
  7. Rita en Jos:
    HalloHeesbeesten
    We zitten al helemaal weer in jullie reisverhaal.
    Wat een mooie foto's, en het ziet er schoon uit.
    Leuk om in zo'n groot vliegtuig te reizen.
    Ook weer mee gemaakt, en we hebben het chatje gekregen ook de foto.
    We kijken al weer uit naar de volgende dag, geniet van het weer hier is het wat frisjes en somber weer.
    Groetjes van decbeertjes
  8. Hong Wisse:
    4 januari 2017
    Veel plezier en niet te veel regen tijdens jullie rondreis gaan jullie ook nog Penang bezoeken?