Weer thuis

1 juli 2016 - Amsterdam, Nederland

Na de rit met de Shinkansen stond ons nog en rit van ruim 1 uur te wachten met de Narita Express. Deze trein rijdt specifiek naar het vliegveld en stopt bij de verschillende terminals. Op het station in Tokyo zorgde dat even voor wat verwarring. Onze trein stond al op het elektronisch informatiebord. Er stond ook al een rij mensen te wachten. Bleek dat er ook gewone lokale treinen stopten. En die zaten vol!! De mensen waren er echt ingepropt. Gelukkig hadden wij gereserveerde plaatsen en waren er geen staanplaatsen in onze trein.

Na de rit met de Narita Express zijn we aangekomen in het hotel bij het vliegveld met de shuttlebus. Een Shuttlebus vol naar ons hotel. Het was een geolied proces :-). In de beschrijving stond dat wij naar perron 16 moesten voor de shuttlebus. Toen wij daar aankwamen stond er wel 100 man te wachten. Wij dachten, moet dit allemaal naar ons hotel?!? Bleek gelukkig mee te vallen. Er stopten meerdere bussen voor verschillende hotels. Pffff dat viel mee haha.

Na een verblijf in het super goede hotel, stonden we 's morgen om 08.00 uur klaar voor de shuttlebus op weg naar het vliegveld. Er gingen 2 bussen vol om die tijd. We werden bij de juiste terminal afgezet. Ingecheckt hadden we al. We hoefden alleen onze koffers nog af te geven. Dat verliep niet zo soepel. Het voordeel was dat we direct door konden lopen naar de gate en hup het vliegtuig in. Na een relaxte vlucht kwamen we aan op Schiphol. We mochten alleen het vliegtuig niet in, omdat er heel zware vracht achter in het vliegtuig aanwezig was. Dit moest er eerst uit, voordat de passagiers uit mochten stappen. Anders zou het vliegtuig kantelen/breken?? Bijzonder was het wel. Hadden we nog nooit meegemaakt :-).

Na een reeks files weer gelijk het Hollandse gevoel haha. Vannacht weer in ons eigen bed geslapen. Oost, West thuis best :-). We kijken terug op een heerlijke vakantie waar we veel ervaringen hebben opgedaan. Op verschillende manieren gereisd, overnacht, genoten van de bijzondere gewoontes in Japan en gewend geraakt aan het eten met stokjes. Samengevat het was TOP!!.

Bedankt voor de leuke reacties op onze verslagen!!

1. Willy:
    1 juli 2016
    Fijn dat jullie weer veilig en wel thuis zijn. Nog even een paar dagen bijkomen van het tijdsverschil en dan is het weer voorbij met de pret.

Fijn weekend!

John, Willy en Lisa
  2. Nicole:
    1 juli 2016
    Welkom thuis. Bedankt weer voor het mogen 'mee reizen'.
  3. Marius:
    Hoi clobe trotters.
    Wel;om in Holland fijn dat het fijn is geweest en je weer in je eigen bed kan slapen.
    We dachten met jullie mee en waren even in gedachten in het land van de reizende zon. Tot de volgende keer. Lieve groet Ann en Marius
  4. Gerrit & Hetty:
    Hoi Her & Har,

Welkom thuis!
    Jammer dat die reizende zon niet meegereisd is met jullie naar huis

Groeten, Hetty & Gerrit
  5. Ellen Brandt:
    Hoi Harry en Herma,
    Leuk om op deze manier Japan te leren kennen. Dankjulliewel en veel groetjes.
    Ellen
  6. Rita en Jos:
    1 juli 2016
    Welkom Thuis en nu maar even bijkomen van deze bijzondere reis
  7. Riet en Koos:
    2 juli 2016
    Hallo Herma en Harry,
    met al deze mooie reisverhalen hebben wij jullie vakantie
    mee kunnen beleven. Hartelijk bedankt.