Warming up en rondje Blokzijl

10 juni 2023 - Blokzijl, Nederland

Gisteravond was de warming up voor het festival van vandaag. Vanaf 20.00 uur trad de coverband Lemonade op. Die speelde afwisselende muziek. Wij hadden een lekker plekkie aan de zijkant van het podium  op het terras van; grand café Prins Mauritshuis. Vanaf 23 uur trad zager Wimmie op met een smartlappen repertoire. Dat is niet echt ons genre 😊. We zijn toen ‘afgetaaid’. Dit is niet vervelend bedoeld natuurlijk! Smaken verschillen.

Vanavond komen: 2 Unlimited, Tino Martin, John de Bever, Party Animals, Stef Ekkel (geen idee wie dat is 😊), La Fuente en DJ Hardez. We gaan het meemaken. Dat ze hier een feestje hebben, merkt het gehele dorp. O, jee Blokzijl is een stad sinds 1672 en daar zijn ze trots op. Blokzijl is een kleine stad. We hebben een blokje Blokzijl gedaan en daar word je niet echt moe van 😊. Het is wel een prachtig stadje. Mooie panden en een sfeervolle haven. De mensen zijn ook super gezellig. Je hebt met iedereen zo een praatje. Vooral nu de kern van het stadje hermetisch wordt afgesloten ivm het festival. Een aantal kleine zelfstandigen gaven aan dat ze vandaag niet zo veel zouden verdienen. Restaurantjes en barretjes zijn niet meer bereikbaar voor een hapje en een drankje. Het grappige is dat de ondernemers er vrolijk onder blijven. Voor de cafétjes staan festival taps (met evenementen bier) Die zijn net iets goedkoper dan bij de lokale horeca. Gisteren betaalden wij 2 euro meer omdat we graag uit glas drinken en niet uit kunststof.

Omliggende straten en kleine steegjes zijn afgezet met hekken. Alleen als 27,50 euro betaald mag je het terrein op. Tot 14.00 uur is er nog toegang tot het terrein. Maar vanmorgen moesten wij al aardig omlopen, omdat een groot deel afgezet was. We wilden tenslotte een kopje koffie drinken bij Sluiszicht. Wij vonden het zo grappig. Zit je allemaal op een rijtje voor de sluis. En kijken hoe de sluiswachter alle gaatjes in de sluis weet te benutten. Ze loopt gemiddeld tussen de 12 en 17 km per dag. Dat is echt veel als je kijkt dat de sluis niet extreem lang is. Ze had stevige wandelschoenen aan. Dat was echt niet overbodig.

Recht tegenover Sluiszicht hebben 2 ooievaars-paren een nest gebouwd. We zijn er al verschillende malen onderdoor / langs gelopen en niets gezien. De ouders stonden nu te klepperen op het nest en de jongen staan rechtop. Hierdoor waren ze nu goed te zien 😊.

Vandaag hebben we een soort van rustdag en dus niet zo veel te vertellen. Morgen varen we door naar Sloten. Tenminste dat is de bedoeling. We wensen iedereen een zonnig weekend.

1. Daphne:
    10 juni 2023
    Klinkt als weer een goede dag!
    Geniet er van!
  2. Willy:
    10 juni 2023
    Relaxdagen horen er bij en zeker met deze temperaturen 😅.

En vanavond weer live entertainment. De meeste artiesten die vanavond komen zijn niet echt mijn ding. Teveel smartlap gehalte, maar net zoals je zegt, ieder z'n smaak /ding. Het zal vast gezellig worden.

Zo te lezen vermaken jullie je prima, zonnetje, hapje en drankje en elkaars gezelschap. Meer heb je niet nodig toch?

Gezellige avond 🥰
  3. Rita Pals:
    11 juni 2023
    Ha vakantiegangers nu even in de relax stand ik ben helemaal bij met het lezen van jullie avonturen. We zien de acties met step en fiets levendig voorons Harry voorop springend van step op bank Herma gewapend met camera en telefoon en ergens op haar rug de videocamera. Maar dat levert dan ook hele mooie plaatjes en filmpjes op. En zien we Nederland aan ons voorbijgaan vanaf de boot en de wal. Bijna André van Duin en Janny. Mis alleen nog een hond. Of nou ja een goudvis kan ook.
    Wij zitten voor onze airco met afgeplakt raam anders schiet de afzuigslang eraf aan de koffie met een troost gebakje dat dan wel.
    Wie weet gaan we straks nog een late lunch doen bij zoet en zout.
    Lekker ook aan het water. Voor de rest beentjes omhoog en ook wij in de relaxstand. Dag lieverds