Zelfbediening bij de brug en we hebben de 11-stegentocht gelopen 😊

18 juni 2023 - Heeg, Nederland

Har vanmorgen tijdens het ontbijt in het zonnetje gezet. Het is tenslotte vaderdag. Naast een lunch bij Struis in Ridderkerk en blow karten ook een lekker drankje. Het drankje heet Nozem, zit in een soort van oliefles en moet smerig lekker zijn 😊. Dat heeft Har vanmorgen bij het ontbijt gelijk even geprobeerd. Het is inderdaad smerig lekker. Vanavond neemt hij een echte borrel. Nu was het alleen maar een slokje. Hij moet tenslotte nuchter zijn.

We waren lekker op tijd weg. De zeilboot voor ons startte de motor en Har wilde er gelijk achteraan. Alles was los, behalve……... de elektriciteitskabel. Van een ander schip riep men hard HOOOOOO!!!. Maar toen was het kwaad al geschiet. Alsnog de kabel losgemaakt en richting de brug gevaren. Om de hoek zagen we dat de zeilboot eerst nog water in ging nemen. Onze haastige spoed was voor niets en brengt zelden iets goeds 😊. De reden dat Har achter de zeilboot aan wilde, had te maken met het feit dat hij het windscherm dan niet naar beneden hoefde te klappen. Alsnog het windscherm neergehaald. Daardoor konden we net de brug onderdoor.

Vandaag moesten er 7 bruggen voor ons open. Dat liep zeer gesmeerd. Alleen bij de spoorbrug moesten we even wachten, aangezien er 2 treintjes langs zouden komen. Terwijl we de wachttijd gebruikte voor een Rotterdams bakkie pleur, kwam de zeilboot waar wij achteraan wilden (vanwege de brug) langszij. In de watersport zegt tijd eigenlijk niet zoveel. Tenzij je een snelle speedboot hebt natuurlijk 😊.

1 van de bruggen moesten we zelf bedienen. Wij hadden verwacht dat we hem zelf moesten openen en sluiten. Dat viel erg mee. We hoefden alleen maar op een knop te drukken. De rest werd automatisch geregeld. De techniek staat voor niets. Het werkte in ieder geval als een trein. Rond half 12 kwamen we in Woudsend aan. Har had een bepaald plekje op het oog en dat was nog vrij. We liggen aan de buitenkant met zicht op alle boten die langs komen en vlak bij de sanitaire voorzieningen. Daar ben ik dan weer blij mee 😊.

We hadden gelezen dat je in Woudsend een 11-stegentocht kon lopen. Dat leek ons wel leuk. Met de boot gaan we alle 11 steden niet halen. We zitten in een heerlijke relaxmodes en hebben geen zin om elke dag veel km te varen. Een dagje in een plaatsje alles op ons gemak bekijken vinden we leuker. We zitten op de helft van onze vakantie en beginnen op ons gemak aan de terugreis. De overige steden van de tocht kunnen we later altijd nog doen. Door de 11-stegentocht te lopen, hebben we toch een beetje aan de ‘mythe’ voldaan. Voor we aan de stegentocht begonnen namen we een tapbiertje bij Omke Jan. Recht voor ons zaten prins Constantijn en prinses Laurentien met vrienden. Ik heb stiekem een foto genomen. Naast ons tafeltje spreekt een man de ober aan met de vraag: “Weet je wie die mensen zijn die je net bediend hebt?” De jongen heeft geen idee. De man legt het uit en de jongen zegt: “Ik ken die lui niet en het interesseert mij ook niet”. Haha grappig hoe mensen reageren. Niemand spreekt hen aan, maar je ziet mensen wel (om)kijken. Lijkt me toch ongemakkelijk dat je weet dat mensen het over je hebben.

Wij hebben door de steegjes gelopen en het oude stadje verkend. Overal staat veel informatie bij. Zo leer je nog eens wat 😊. Straks gaan we lekker BBQ. Har is vandaag de King of the grill 😊.  Mooie afsluiting van weer een heerlijke (vader)dag.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Willy:
    18 juni 2023
    Grappige naam voor dat drankje Nozem, wat voor smaak heeft het eigenlijk?

Hebben jullie toch iets met de 11 steden/stegen tocht gedaan. Kunnen jullie dat ook weer afvinken 😉. En weer genoeg bruggen gezien en zelfs eentje met zelfbediening....

Jullie blijven de koninklijke familie achtervolgen, of zij jullie. Het is hoe je het bekijkt 🤪.

Ik zie dat het bij jullie ook bewolkt is. Hier heeft het zelfs een beetje geregend, maar de temperatuur is nog lekker.

Wij gaan zo lekker uit eten voor de vaderdag.

Fijne avond 😘
  2. De Heesbeestjes:
    19 juni 2023
    Ja geinige naam hé voor dat drankje. De smaak is iets van sinaasappel met pit. Echt lekker.
  3. Nicole:
    18 juni 2023
    Het blijft een koninklijke reis. Ik ben benieuwd wie jullie nog meer tegen gaan komen.
  4. De Heesbeestjes:
    Wij ook 😊
  5. Rita Pals:
    19 juni 2023
    Jullie beleven wat stroomdraad windschermen. Bruggen open en dicht Sluisjes. het varen gaat jullie goed af.
    Leuke gezellige plaatsjes. En lekkere neutjes.
    Nou als jullie terug zijn dan dat vaderscadeau afspreken voor de mannen.
    Fijne dag morgen 😘
    F
  6. De Heesbeestjes:
    19 juni 2023
    Afspreken als jullie gesetteld zijn👍
  7. Zhufkes:
    19 juni 2023
    Dus jullie hebben van de weide nog voorbij zien zwemmen vind dit een presentatie hoor doen hem niet na ik ga nog maar even de planten water geven nog fijne avond hoor pa