Laatste rondje Krugerpark en via een corrupte weg naar White River

5 januari 2019 - Witrivier, Zuid-Afrika

Ons voornemen was om uit te slapen. Dat is maar voor een deel gelukt. We werden om half zes wakker. Om dan te blijven liggen voor het ‘uitslapen’ leek ons niet zo’n goed idee. Douchen, alles inpakken en hup op pad. Het was een super mooie dag. Een strakke blauwe lucht en een heerlijke temperatuur.

Al snel komen we weer olifanten tegen. 4 stuks. We krijgen er geen genoeg van 😊. Een stuk verder liggen er 2 hyena’s op de weg. Ze blijven liggen tot we vlak bij hen zijn. Wij vinden het twee ruige jongens. Het wordt misschien een beetje saai, maar we hebben weer veel olifanten gezien, zebra’s, giraffen, zeg maar de hele rattenplan. Nieuw was de grote kudde buffels. We hebben nu 2 van de Big vijf gezien (Olifant en buffel). De andere drie hopen we in 1 van de andere parken met een ranger tegen te komen. Veel mooie vogels gezien. O.a. maraboes. Gerrit dit zou voor jou een eldorado zijn 😊.

We verlaten het park en gaan op weg naar White River. We moeten over een beruchte weg met corrupte politieagenten. We hebben het advies gekregen om indien we een boete krijgen en de agent wil dat wij direct betalen wij direct een nummer van de organisatie moeten bellen. Boetes worden geint via het verhuurbedrijf. Verder is het advies om ongeveer 60 km per uur te rijden en niet in te halen. We zijn benieuwd. Het is een mooie route door de bergen. Met op sommige plekken veel mensen en koeien. Dit voelt echt Afrikaans. Het blijft opletten, maar is erg leuk. Zonder boete overleven we deze tocht.

Rond 14.00 uur komen we bij ons hotel aan. We worden ontvangen met een lekker drankje. En die is echt heel erg gaaf. Een grote kamer met een zitje, bureautjes, hemelbed, vrij staand bad, douche en een heerlijke buitenruimte. We hebben aangegeven dat we graag gebruik maken van het 5 gangen diner vanavond. Nu gaan we even chillen. Na al die dagen rijden is dat ook wel even heerlijk.

Morgen overnachten we in Swaziland en daar hebben we geen wifi en werkt onze mifi ook niet. Daarna zijn we weer online.

Fijne zondag en tot horens.

Groetjes van de Heesbeestjes

1. Willy:
    5 januari 2019
    Hallo prachtige dieren spotters,

Ook ik val in herhaling, maar wat een prachtige foto's🦓🐃🐒🐘🦒🐆.

Ik vind vooral die foto met die 2 eekhoorns met een nootje in hun bek erg mooi. En natuurlijk die van de olifanten, je kan alle groeven in hun huid zien, zo scherp is de foto!

Wat een mooie kamer hebben jullie, ziet er heerlijk luxe uit! En vanavond dus heerlijk een 5 gangen diner. Ook dit hoort bij vakantie ☺️!

Fijne avond en eet smakelijk! 😘😘😘
  2. Nicole:
    5 januari 2019
    Wat is het toch fijn dat wij altijd een beetje met jullie mee mogen reizen!