Relax dag

13 januari 2019 - Amatola Coastal, Zuid-Afrika

We hebben het vandaag lekker rustig aan gedaan. Eerst heerlijk ontbeten met zicht op de oceaan.

Met de auto naar East London gegaan. Daar was een groot winkelcentrum. Har wilde een paar slippers en als er een kapper was nog even zijn haar laten snoeien. We hebben nog niet zo’n mooi winkelcentrum gezien. Voor mijn doen zelfs lang gewinkeld haha. Daarna naar de kapper waar har een super behandeling kreeg. Wassen, knippen, masseren en ‘föhnen’. Toen hij af ging rekenen kostte alles bij elkaar 6 euro. Wij zeiden beiden honderd rand???? Ja het was echt maar honderd rand.

Daarna nog even een drogist opgezocht. Voor we de winkel ingaan, worden onze plastic tassen dichtgeplakt door de beveiliging. Zo kunnen we niets mee graaien 😊

Twee dagen geleden ben ik door een insect gestoken en dat worden een beetje rare plekken. Volgens de drogist ben ik gebeten door een spinnetje. Als de plekken blauw of zwart worden of nog verder opzwellen dan moet ik even langs een arts. Dat verwacht ik niet, want het is al iets minder voor mijn gevoel. Ik heb ontsmettingsmiddel, een ander smeersel, pillen en wat gaasjes. De medicijnen gaan in een verzegeld kratje. Met dat kratje moeten we naar de kassa. Daar is het goed geregeld. Iedereen staan in een lange rij. Er zijn wel 10 kassa’s. Zodra er een kassa vrij komt, wordt dit op een display zichtbaar. Niemand kan op die manier voorpiepen.

Op de terugweg gelijk de tank weer volgegooid zodat we morgen weer door kunnen naar onze volgende bestemming. De rest van de middag leggen op de ligbedden met uitzicht op de oceaan. Nou als dat niet relaxed is, dan weet ik het ook niet meer. Har gaat voor mij een lekker drankje bestellen aan de bar. De man achter de bar stel ‘Seks on the beach’ voor. Har zegt: “He, even rustig ik ben ook al 65 😊”. De man schiet in de lach. Hij houdt wel van een geintje. Het wordt een heerlijke ananas/kokos mocktail. Er zijn slechtere dagen om de dag door te brengen.

Nu even chillen en straks weer eten. Morgen gaan we op pad naar Addo Olifant Park. We zijn benieuwd.

Groetjes van de luiaards.

1. Willy:
    Hoi luiaards,

Nou dat mag best hoor even een relaxdagje! Het ziet er in ieder geval relaxed uit zo op zo'n ligbed met een cocktail in de hand, jammie 😋.

En jullie aan het shoppen, dat mag in de krant 😂. Harry weer gekortwiekt en dan ook nog met massage en dat voor 6 euro! Kunnen ze in Nederland nog wat van leren.....

Die plekken zien er niet echt fijn uit, ik hoop dat die smeersels, pillen enz. goed aanslaan, want je zit niet op een zwarte vinger te wachten 🙄.

Zo'n soort kassasysteem hebben ze bij de Primark ook. Werkt uitstekend en niemand die voor dringt.

Ook jullie inwendige mens wordt goed verzorgd, ziet er allemaal lekker uit 👍👍.

Goede reis morgen en we zijn benieuwd naar jullie volgende verhaal 😀

Groetjes van de nog weekend vierders
  2. Nicole:
    13 januari 2019
    Op die spinnenplekken na ziet het er allemaal weer heerlijk uit!
  3. Ellen Brandt:
    13 januari 2019
    Heerlijk hoor zo'n dagje uitrusten met jullie drukke schema, al zijn we natuurlijk wel weer benieuwd naar jullie volgende verslag.
    Groetjes van ons.