Top reis en de kop is eraf

1 januari 2019 - Molemole, Zuid-Afrika

We hebben een super goede reis gehad. Het begon al bij binnenkomst op Schiphol. Precies bij het GWK wisselkantoor. Daar lagen onze Zuid Afrikaanse Rand al op ons te wachten. Deze hadden we online besteld. Met een stapel geld op naar de incheckbalie. Je voelt je miljonair met al die biljetten in je portemonnee haha.

We aren al online ingecheckt en konden direct door naar de bagage drop off. Het ging zo vlot dat wij ook te vlot waren 😊. Bij de bagage drop off stopten we de 2de koffer te snel achter de eerste waardoor we toch nog langs de grondstewardess moesten. Hier hoefden we ook niet echt lang te wachten. Op naar de security waar helemaal geen rijen stonden. Zo schoot het lekker op. Door de douane en op zoek naar een lekker bakkie. Dat werd een heerlijke schaal yoghurt met verse vruchten. We waren goed bezig.

Winkelen hadden we geen zin in. Op het gemak naar de gate en ook daar konden we al snel aan boord. Had ik de mazzel dat ik niemand naast mij had. We hebben gekozen om aan het gangpad te zitten. Dat geeft toch iets meer bewegingsruimte, anders zit altijd 1 van ons in het midden. En als je de pech hebt dat er twee reuzen naast je zitten, dan zit je letterlijk ruim 10 uur klem. Har zat naast een gezellige Hollands stel. De reis verliep echt super goed. Voor we er erg in hadden, kwamen we in Johannesburg aan. Iets over 22.00 uur (Zuid Afrikaanse tijd) aan de grond en binnen het uur hadden we de koffers en waren we in ons hotel.  Kennelijk waren wij de laatste vlucht die landde in 2018, want bij de bagageband was het super rustig. Onder begeleiding binnendoor naar ons hotel. Nog geen 5 minuten lopen. In het hotel een blikje bier gekocht om te proosten op het nieuwe jaar. Een uur eerder dan in Nederland. Op tv zagen we wel vuurwerk, maar rond ons hotel was niet veel vuurwerk te zien. Dat was niet erg, want het werd tijd om naar bed te gaan. Mooi begin 😊

Iedereen de beste wensen voor 2019!!

Dinsdag 1 januari 2019

We zijn er klaar voor hoor. Na een lekker ontbijt lopen we dezelfde weg terug om bij het verhuurbedrijf onze auto op te halen. Gelijk aan de beurt en ook hier lekker snel afgehandeld. Het is toch wel even wennen aan de linkerkant van de weg rijden, maar al snel heeft Har zijn draai gevonden. We tuffen lekker door. Het regent flink en langs de snelweg lopen mensen te liften. Ons hart is er goed voor om iemand mee te nemen, maar je wordt dringend verzocht dit niet te doen. Zal je in al je goedheid iemand meenemen en zit diegene achterin en legt je een groot kapmes of pistool in je nek. Dan baal je toch stevig, maar het blijft niet goed voelen. Wij droog in de auto en mensen soms zonder regenkleding langs de weg. Je ziet ze het vaakst lopen in de buurt van de plekken waar de golfplaten huisjes staan. Wij kunnen ons niet voorstellen dat je zo moet leven.

Het aantal dood gereden dieren is op 1 plek wel heel erg. Volgens ons zijn er 3 honden dood gereden en die liggen over een flinke afstand verspreid over de rijbaan. Zo zielig ☹. Uiteraard ontbreken de koeien ook niet langs de snelweg. Dat hoort echt wel bij (Zuid) Afrika. Mensen, dieren en grote gaten in de weg. Het is altijd spannend om te rijden haha. Onderweg komen we veel Zuid Afrikaanse teksten tegen. Dat blijft leuk. Zoals; Piet se Gat (een landgoed) of Uitvlucht (afrit) of Outhout Bassie (privé begraafplaats).

Volgens onze info komen we door het plaatsje Dullmond en daar is het pannenkoekenhuis: Harries Pancakes. Daar kunnen we niet zomaar aan voorbij reiden natuurlijk. Er staan mannetjes te springen om je naar een parkeerplek te begeleiden en om op je auto te passen. Uiteraard verlangen ze daar wel iets voor terug. Het is ze gegund 😊. De pannenkoeken smaken heerlijk. Het leuke is dat het restaurant placemats heeft van Mondriaan en ze de info ook op tafel hebben staan. Voeg daar Har zijn Hollandse pannenkoek met spek en kaas bij en je kan zeggen dat we nu niet echt Zuid Afrikaans bezig zijn. Dat maken we de komende tijd nog wel goed. We gaan weer op weg naar ons verblijf voor de komende 2 nachten. We verblijven in een privépark. De weg er naar toe is al heel erg leuk. Eerst langs de bewaking en via een zandweg van 6 kilometer op weg naar onze slaapplek. We zien al verschillende dieren. Springbokken, koedoe’s, wilde beesten en zwijnen met jongen. Zo kom je al snel in de stemming. Een hartelijk ontvangstcomité zorgt voor een drankje en humor. De twee koks slepen onze bagage naar onze ‘kamer’. Een huisje op een helling. Echt heel leuk. Vooral de vrouwelijke kok was versleten. Ze hoefden het van ons niet te doen, maar we kregen de kans niet om het zelf te doen 😊.

We hebben geen wifi op de kamer. Alleen in het hoofdgebouw. We zijn dus beperkt bereikbaar. We zitten van het uitzicht te genieten voor ons huisje met een lekkere koek. Hebben we binnen no time een aantal bedelende vogeltjes op de stoep. Echt grappig. Ze zijn niet bang, maar uit Har zijn hand willen ze niet eten. Straks gaan we eten in het hoofdgebouw en zal ik de verslagen op de site zetten. De kop is eraf. Kijken wat morgen ons gaat brengen.

Groetjes van de Heesbeestjes.

PS het eten was top!! Uitzicht op de savanne. De hyena's kwamen achter elkaar tevoorschijn en later hoorden wij ze in het donker naar elkaar huilen/roepen. Ik heb impala gegeten. Was super lekker. Wifi was even een probleem, maar dat is nu opgelost :-).

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hong Wisse:
    1 januari 2019
    Hoi Harry en Herma wat een leuk verhaal .👍De beste wensen voor 2019 en heel veel plezier !
  2. Willy:
    Hoi, hoi,

Allereerst natuurlijk de allerbeste wensen voor 2019!
    Jullie jaar is in ieder geval al leuk begonnen 😊.

Fijn dat alles zo soepel was verlopen met de reis, dan ga je ontspannen op pad.
    Hadden jullie nu regen onderweg wat ik bij de 1e paar foto's kon zien? Maar daarna ziet het er droog uit.
    Gave foto's ook en dat al tijdens de 1e dag. Dat belooft wat 😄!

Jullie onderkomen ziet er ook leuk uit en je kan nog genieten van de mooie omgeving ook. Wat wil je nog meer!

Slaap lekker voor straks en tot morgen 😘

Liefs van ons 💓💓💓
  3. Gerrit & Hetty:
    Hoi Har & Her,

De beste wensen voor 2019 en geniet van jullie reis !
  4. Zhufkes:
    1 januari 2019
    Ook nog de beste wensen voor 2019 jullie hebben het al wat gezien nog veel plezier hoor Gr pa
  5. Nicole:
    1 januari 2019
    Natuurlijk eerst nog een keer de beate wensen. Wat zijn jullie 2019 lekker begonnen! Heel vewl plezier weer.

Groetjes Nicole
  6. Daphne:
    2 januari 2019
    Beste wensen en heel veel plezier!
  7. Rita en Jos:
    3 januari 2019
    Dat is een mooie start van de vakantie, de regen was er om Nederland van je af te laten glijden zodat jullie het nieuwe jaar helemaal blanco kunnen starten en hoe.
    Groetjes van de beertjes