Bezoek aan Malta, Porche museum en oud kasteeltje 😁

8 juni 2022 - Mallnitz, Oostenrijk

Elke morgen is het lachen tijdens het ontbijt. Het ‘reizende ANWB circus’ is benieuwd wat de plannen zijn voor de dag. En tijdens het diner worden alle ervaringen gedeeld. Het was gisteravond extra druk in het restaurant vanwege een bus met vakantiegangers. Har wilde na het voorgerecht salade halen bij het buffet, maar dat feest ging even niet door. Er stond een lange rij. Nadat de rij weg was, deed hij een tweede poging. Alles op haha. Houten bek op zijn Rotterdams gezegd. Later werd alles weer aangevuld 😊

Wat was het weer heerlijk om op de scooter rond te toeren. We zijn naar Malta geweest. Niet de Zuid Europese dwergstaat maar een Oostenrijks dal in de Hohe Tauern. Een schitterend ruig gebied. We wilden naar de Kolnbreinsperre. De grootste stuwdam van Oostenrijk. Ik heb een link van een filmpje bijgevoegd die een goed beeld geeft.

Zelf heb ik ook nog een filmpje gemaakt. Let daarbij niet op het geluid, want het lijkt wel of we in een tractor rijden haha. De rit over de Hochalmstrasse was echt geweldig en de scooter deed het super. Har heeft ontdekt dat hij op een bepaald manier toch wat op de motor af kan remmen. Dat scheelt heel veel. Onderweg veel watervallen, haarspeldbochten, tunnels en een smal stuk waar door middel van verkeerslichten de veiligheid gewaarborgd wordt. Als je pech hebt, moet je wel 20 minuten wachten voor je verder kan.

Bovenop (1933 meter hoogte) is de stuwdam en zie je echt hoe groot de muur is. 200 meter hoog en 626 breed. Wat een uitzicht. We hebben boven op het terras van het restaurant iets gegeten. Daarna zijn we aan de terugreis begonnen. Weer genieten 😊. In Gmund zijn we naar het Porsche museum geweest. Ook leuk om even te zien.

Tot slot wilden we nog naar een kasteeltje uit 1200. Wij konden het weer niet laten om een onverharde weg te nemen. Was wel lachen. Het laatste stuk hebben we gelopen. Komen we bij dat kasteeltje is alles dicht. We hadden het ook niet uitgezocht en gingen op de bonnefooi. Tijdens onze terugreis komen we een man en een vrouw tegen met 2 honden. We raken aan de praat. Dat doen we regelmatig, maar soms kom je mensen tegen waar je ineens een leuke klik mee hebt. In eerste instantie dachten we wat een bijzondere man. Een lange sik met van die elastiekjes en een staart met allemaal van die elastiekjes erin. Verder overal ijzer op verschillende plaatsen. Dan bedoel ik zichtbare plaatsen! Kon tenslotte niet alles zien haha. Je zou er zo maar van kunnen dromen 😊. Dat uiterlijk niet alles zegt, blijkt wel want we hebben met zijn vieren staan lachen en kletsen. Gewoon gezellig.

OOK ZOUT ZIET ER ALS SUIKER UIT: LET DUS NIET ALLEEN OP HET UITERLIJK VAN MENSEN

Over de onverharde weg weer naar beneden en na een stief kwartier kwamen we weer bij ons hotel aan. Vanavond alles weer inpakken en morgen verhuisd het ANWB circus naar Flachau 😊. We zijn benieuwd wat dit ons weer allemaal gaat brengen.

1. Willy:
    8 juni 2022
    Prachtige foto's! Ja zo'n stuwdam is echt zo indrukwekkend. Wij gaan ook altijd kijken mocht er eentje in de buurt zijn.

Inderdaad hele smalle tunnels en door dat filmpje zie je het nog beter. Op zo'n motor beleef je het ook nog meer dan dat je in een auto zit. Het geluid van jullie scooter komt in zo'n tunnel nog intenser binnen. Leuk hoor!

Watervallen vervelen ook nooit, je kan daar foto's van blijven maken. Oostenrijk is zo mooi qua natuur!

Goede reis morgen en ik ben weer benieuwd wat jullie morgen weer gaan beleven.
  2. De Heesbeestjes:
    9 juni 2022
    Bedankt 😊. Het schiet voor jullie ook al op.
  3. Nicole:
    9 juni 2022
    Prachtig weer! Veel plezier in Flachau.
  4. De Heesbeestjes:
    Bedankt 😊