Groot wild (dood en levend) gespot en start van de romantiek 😊

30 mei 2022 - Sommerhausen, Duitsland

Vandaag gestart met een mooie rit langs de rijn. Deze route maakt deel uit van het Unesco Werelderfgoed. Kastelen, leuke dorpen met vakwerkhuizen en natuurlijk de Loreley. Bij de Loreley zijn we gestopt. Ik heb nog even overwogen om de rol van de nimf over te nemen. Maar heb daar toch maar van af gezien. Mijn haar was niet lang genoeg 😊.  En de vraag is of de schippers oog hebben voor zo’n oud gebouw haha. Zou ook niet willen dat de schepen op de rotsen lopen. De stroming was flink en de schepen moesten hard werken tegen de stroom in.

Onderweg zijn we dwars door het bos gegaan. Een schitterende rit met veel waarschuwingsborden van overstekend wild. De borden klopten. Vlak voor ons stak een hert de weg over. En een stukje verder lag een vos op de weg, die er snel vandoor ging. Daarom heb ik er geen foto van kunnen maken. Ook in het veld herten gezien. 1 keer dachten we er zelfs meerdere te zien, maar dat bleken later mensen haha. Ons gezichtsvermogen wordt ook minder. Ook niet gek he, 131 lentes moeten zij al werken 😊. Helaas op de snelweg ook 2 dood gereden herten gespot. Dat is wel triest.

Op dit moment verblijven we in een klein dorpje aan het begin van de Romantische Strasse. Het is hier romantiek ten top. Het dorpje is omgeven door een stadsmuur en veel vakwerkhuizen. Gezellige (kleine) straatjes en veel wijn. Zitten we heerlijk in het zonnetje vraagt een vrouw of zij een stoel van ons mag gebruiken. Har zegt 5 euro. Ze kijkt hem eerst vreemd aan, maar kan er wel om lachen. Blijken het Nederlandse mensen uit Nuenen te zijn. Gezellige mensen en onder het genot van een drankje, gaat de tijd super snel.

We hebben inmiddels een aardig ritme en werkwijze gevonden. Har is helemaal relaxed. Dat kun je zien op de video waar hij bij ons hotel onze plunjebaal vult 😊. Die krijgt op deze manier geen vet om zijn hart. Morgen gaan we de Romantische Strasse verder bekijken.

Zonder romantiek is van liefde geen sprake.

1. Willy:
    30 mei 2022
    Hallo Loreley spotters,

Dat ziet er heerlijk vakantieachtig uit. Jullie zijn gelijk al goed in relaxte sferen.
    Die kleine dorpjes vind ik altijd zo leuk, er hangt altijd zo'n gezellige sfeer.

Het zonnetjes schijnt ook heerlijk zo te zien, kortom echt vakantie!!!

Ik ben beneiuwd wat jullie morgen weer gaan beleven.

Groetjes van je zussie
  2. De Heesbeestjes:
    30 mei 2022
    Jij snapt het helemaal:-). Wij zijn ook benieuwd naar morgen:-):-)
  3. Nicole:
    31 mei 2022
    Wat een mooie route rijden jullie. Heel veel plezier.
  4. De Heesbeestjes:
    31 mei 2022
    Dankje Nicole. Dat plezier komt wel goed :-)
  5. Rita en Jos:
    4 juni 2022
    Wat zien die dorpjes en steden er sfeervol uit de deur met de hartjes die was er zeker speciaal voor jullie
  6. De Heesbeestjes:
    4 juni 2022