Rattenberg en Har wordt voor hoteleigenaar aangezien🤗

2 juni 2022 - Fügen, Oostenrijk

Vandaag is de afstand naar Hart im Zillertal niet zo groot (143 km). We hebben heerlijk binnendoor gereden. Ik zit zo relaxed achterop dat ik in slaap viel. Ja dat was inderdaad op een wat minder enerverend stuk haha.

Het grootste deel van onze reis reden we door de bergen. Met mooie uitzichten en door hele koude tunnels. Als het ook nog wat regent, zijn we toch wel koud. Het eerste dat we tegen komen is een Mc Donald. We gaan naar binnen om wat op te warmen en een hamburgertje te eten. Staan we daar een partij te klooien bij het elektronisch bestellen. We kijken elkaar aan en vragen waarom zijn we hier eigenlijk. We houden helemaal niet van Mc Donald 😊. Door de opwinding zijn we ook al weer opgewarmd. Zo erg was het dus ook niet haha. Hup, wegwezen hier.

Een stukje verder komen we bij het plaatsje Rattenberg. Een klein dorpje met een gezellige sfeer. Er zijn bijna meer eettentjes dan huizen. Het dorp heeft veel glasblazers. Overal staat of hangt glaswerk. Echt leuk. Er is nog plaats op een gezellig terras en we bestellen een kleine lunch. Dat is beter dan een hamburger. Stelletjes guppen dat we zijn 😊. PS: In Rattenberg staat geen rat of waterkonijn op de menukaart. Daar waren we toch even nieuwsgierig naar haha.

Een ‘flinke’ wandeling door het dorp en langs het water maakt dat we na een half uur weer bij de scooter staan. Het is niet dat je zegt zo die hebben effe lekker calorieën verbrand. We rijden  het laatste stuk van onze route. Ons hotel brengt ons ongeveer 20 jaar terug in de tijd. De beschilderingen op de kasten hebben iets weg van de Hindelopen schilderkunst. Veel doodgeschoten wild aan de muren en op de kasten. Als ik Har bang wil maken zet ik gewoon die elandkop op en maak vreemde geluiden 😊. Alles is schoon en het bed ligt prima. De enige dissonant in onze kamer is de flat screen tv. Daar heeft de moderne tijd toch nog zijn intrede gedaan. Vanaf het balkon hebben we een mooi uitzicht op de bergen.

Terwijl we incheckten kwam er nog een echtpaar. Zij hadden dezelfde papieren van de ANWB als wij. Har wilde gelijk het naadje van de kous weten. We zullen hen nog wel vaker tegenkomen. Voorlopig blijven wij hier 3 nachten en gaan de omgeving op ons gemak verkennen. Even later als Har nog iets wil vragen bij de receptie, staat hij er alleen. Er komen een paar Duitsers en Har heet hen ‘Herzlich wilkommen’. Ze hebben vast het idee dat hij deel uit maakt van het hotel, want ze melden zich en stellen vragen. Har legt maar snel uit dat hij hier ook maar te gast is 😊. Hij kon het weer niet laten.

Het weer in Oostenrijk kan ineens omslaan. Daar kregen we vanmiddag een staaltje van mee. In een half uur tijd verdween de zon, kwam er onweer, zware regen en daarna weer de zon. Har en ik hadden het druk op ons balkon in de rol van Weerman/vrouw.

1. Daphne:
    2 juni 2022
    Weer een mooie dag! :D Geniet er van!
  2. De Heesbeestjes:
    Dat geniet lukt hoor 😁
  3. Zhufkes:
    2 juni 2022
    Jullie waren bijna hotel eigen naar geweest je ziet maarer kan van alles gebeuren ja het weer kan binnen een uur veranderen maar kan ook zo weer bij zijn nu maar hopen dat het die 3 dagen mooi weer blijft nog veel plezier hoor pa
  4. De Heesbeestjes:
    3 juni 2022
    Het wordt hier erg warm volgens de weersvoorspellingen. Wel 28 graden.. we zijn benieuwd 🌞
  5. Willy:
    2 juni 2022
    Hallo weermannetje en vrouwtje....
    Het is niet het kan vriezen het kan dooien, maar het kan regenen of de zon schijnen.
    En dan duimen we natuurlijk voor jullie dat het dat laatste is...

Ik vind die Oostenrijkse stijl altijd wel wat hebben, zeker als je op zo'n balkon onder het dak naar de bergen kan kijken.

Ja van die McDonald hamburger heb je in no time weer honger dus veel beter om een Oostenrijkse lunnch te nuttigen.

Hahaha, je was wel heel relaxed achterop de scooter dat je zelfs in slaap dommelt. Lekker hoor, dat hoort ook bij vakantie dat je gewoon in slaap kan vallen wanneer je maar wilt.

Nu 3 dagen even de omgeving ontdekken. Nou dat zit bij jullie wel goed dat ontdekken ;-)
  6. De Heesbeestjes:
    3 juni 2022
    Je gaat het allemaal meemaken 😃 Jullie veel succes vandaag!