Een dag feesten op 2 wielen 🥳🥳

31 mei 2022 - Eichstätt, Duitsland

Hieperdepiep Hoera!! Vanmorgen vroeg kwamen de eerste whatsapp berichtjes al binnen. Voor vertrek was ik ook al verrast met cadeaus die spontaan werden langs gebracht. Van Har had ik een mooie hanger met diamantjes met bijpassende oorbellen gehad. Die heb ik niet meegenomen. Stel dat ik ze verlies. In de scooter had hij nog 1000 bloemen (symbolisch) meegenomen. Die is hij vanmorgen toen ik onder de douche stond wezen halen 😊. Na zo’n mooi begin hebben we vandaag  lekker verder uitgepakt. Vanaf morgen doen we weer normaal haha.

Via de Romantische Strasse zijn we richting  Rothenburg ob der Tauber gereden. Soms voelden we ons alleen op de wereld. In kleine dorpjes was af en toe een ‘local’ te zien. Ik zwaai dan vriendelijk. Eerst kijken ze vreemd, maar al snel zwaaien ze vrolijk terug. Har kijkt mij aan en zegt: ‘Zit je weer naar iedereen te zwaaien?”. Haha ja dat vind ik wel gezellig. Klein gebaar, groot effect 😊. We kunnen ons wel voorstellen dat ze denken wat moeten die vreemde gasten in ons dorp en dan maakt een vriendelijk gebaar het verschil.

Het is een schitterende tocht. In Rothenburg od T heerst een gezellige drukte. Dit stadje is nog steeds in middeleeuwse stijl gebouwd en volledig ommuurd. Ongeveer 15 jaar geleden zijn we hier ook al eens geweest. Er is niet veel veranderd haha. Dat is waarschijnlijk de kracht van het stadje. Jaren geleden hebben we voor de ouders zogenaamde ‘sneeuwballen’ meegenomen. Dat gaat deze keer niet lukken, want er kan bij ons geen zakdoekje bij. Het vraagt wat kunst en vliegwerk om alles onder de buddy te krijgen. Har wordt er steeds handiger in.

Waar we ons een beetje over verbazen is dat je niet overal kunt pinnen. Wij hebben eigenlijk nooit  contant geld meer bij ons. Een paar tientjes voor iets kleins, maar dan houdt het wel op. We hebben nu maar een voorraad aangelegd 😊. Ook mag er op de terrassen nog gerookt worden. Verwonder u niet, verbaas u slechts. Als ik dan toch bezig ben met wat verwonder punten, dan doe ik er nog 1 bij. Op de snelweg wordt echt super hard gereden. In Nederland max 100km vanwege het milieu. Kennelijk is over de grens het milieu stukken beter, want hier scheurt men er flink op los. Ik snap het niet en laat het los haha.

Een oude Mercedes reed niet zo snel, maar zag er nog prachtig uit. Ze hadden het dakje open en genoten zichtbaar. Bij het passeren steek ik mijn duim op.👍 Een dikke glimlach is onze beloning. Wij vonden het vroeger ook altijd leuk als mensen naar ons toeterden, zwaaiden of hun duim opstaken als we met de HY reden.

Zo rond half drie komen we in het plaatsje van ons hotel aan. We rijden een flink dal in en ik zeg tegen Har: “Volgens mij komen we in een of ander gat terecht.” En dat bedoel ik letterlijk . We zien een paar huizen beneden ons. Ons hotel zit in een smal straatje. We melden ons en een soort van Feldwebel ‘draagt’ ons op om de scooter op de parkeerplaats achter het hotel te parkeren. Zwei maal rechts! Unter der tor! Hij zegt er nog net geen SCHNELLLLLL bij 😊. Nee hoor ik overdrijf een beetje, maar het was wel een pittig baasje. Op onze vraag wat de wifi code is, zegt hij: Oh catastrofe, jonge mensen zonder internet. Haha, daarmee maakt hij het weer een beetje goed. Ik ben vandaag dan wel een jaartje ouder, maar hij ziet het niet!!! Mijn dag kan niet meer stuk.

Het beeld dat we in een gat terecht zijn gekomen, stellen we snel bij. Het is een leuk dorp met een mooi museum met oude graven. Ja sorry dat vind ik altijd wel interessant. Mooie gangen en grafplaten in de muur. We kunnen ook kiezen uit verschillende terrassen. We strijken er op 1 neer en vieren mijn verjaardag nog even gezellig verder. Ja Rita, we hebben geen slingers bij ons (past niet 😊), maar we hangen ze gewoon virtueel op. Lekker genieten.

HOERA IK BEN JARIG EN WENS MEZELF VEEL LACHRIMPELS TOE!

1. Willy:
    31 mei 2022
    Er is er een jarig hoera, hoera dat kan je wel lezen, want dat ben jij ;-)

Jullie hebben er een feestelijke dag van gemaakt en zo hoort het ook. Daar proosten we op!

Ja dat je niet overal kan pinnen is onbegrijpelijk voor ons, zeker in zo'n welvarend land, maar het heeft ook wel wat. Als er een storing is, kunnen jullie nog steeds betalen ;-)

Jullie hebben bij veel mensen er een vrolijke dag van gemaakt door vriendelijk te zwaaien, iedereen even blij.

Het is bij jullie een stuk beter weer dan hier, want het valt er hier regelmatig losjes uit. Jullie zullen het wel verdient hebben, hahaha.

Geniet lekker verder en morgen goede reis verder.....

Leuke foto's trouwens ;-)
  2. De Heesbeestjes:
    1 juni 2022