Hilariteit in de eetzaal en 010 versus 020 😊

9 juni 2022 - Flachau, Oostenrijk

Gisteravond was echt lachen. Naast ons zijn er ook 2 Duitse motorrijders in ons hotel. Har heeft al een aantal keren met hen gesproken. Wij waren al aan het eten toen de 2 motorrijders binnenkwamen. Het zijn leuke jongens en ze komen dan ook vrolijk binnen. Je kijkt ze niet over het hoofd, zal ik maar zeggen. Har vroeg waar ze geweest waren. Ze hadden die dag 400 km op de motor weggetikt. Die opmerking sloeg in als een bom. Nagenoeg iedereen reageerden en er ontstond een geinige situatie. Har deed er nog een schepje bovenop door het over onze scooter te hebben. Hij kreeg mbt de warmlopende remmen van de motorrijder het advies om gewoon de Grossglockner te nemen en dan maar te remmen met zijn voeten aan de grond. Iedereen lachen natuurlijk. Har krijgt de tip om mij in het hotel achter te laten zodat hij met hen mee kan. Haha, dat advies neemt Har niet over. Pffffff heb ik geluk 😊

Wij zijn elke keer de laatste die de eetzaal verlaten. Jullie kennen Har. Die houdt wel van een gesprek. Zodoende kletst hij bij elke tafel. We zullen maar denken:

ER GAAT NIKS BOVEN DE KRACHT VAN EEN PERSOONLIJK GESPREK

Vanmorgen ons galgenontbijt. De reis naar Flachau starten we door weer met de autotrein te gaan. Elke 10 minuten voor het hele uur vertrekt de autotrein. We zijn ruim op tijd. Er staat een Nederlandse wagen. Aangezien het regent vragen wij of het een bezwaar is als wij onder het afdak voor hen gaan staan. Dat is geen probleem. De man en vrouw komen uit Amsterdam. O, jee 020 en 010 samen. Geintje natuurlijk! De man geeft aan dat hij geen idee heeft hoe alles werkt. Wij leggen uit dat we het al een keer meegemaakt hebben. Hij is blij met onze info. Het grappige is dat zij ook een ANWB rondreis maken. Alleen anders om.

Har rijdt als eerste de trein op en ik heb het vastgelegd 😊. Je ziet goed hoe lang de trein is. De treinreis gaat lekker snel met de Amsterdamse mensen. Over van alles en nog wat gesproken. Alleen niet over Ajax en Feyenoord. Het moest tenslotte gezellig blijven. Met de autotrein snijden wij een groot stuk af. Naar Flachau is het nog maar 75 km. Onderweg heb ik nog wat opnames gemaakt van snelstromend water in de beekjes langs de weg. Tijdens het rijden heb ik ook een foto gemaakt vanachter mijn gezicht scherm. Hebben jullie een beeld van waar ik tijdens het rijden tegen aan zit te kijken haha.

Tegen 13.00 uur komen we bij ons hotel aan. Als we binnen komen, zegt Har tegen de dame achter de receptie: Wij komen van de maan 🤭. Daar moet ze wel om lachen. Onze kamer is al klaar. Een meevaller. Regenpakken uit en op zoek naar een restaurant voor een lunch. In het restaurant lopen alle mannen in lederhose met kniekousen. Dat blijft toch een bijzonder gezicht. De dames dragen een zwarte broek met gilet en blouse. Geen dirndl 😊. Voor morgen zal de zon zeer waarschijnlijk verstek laten gaan.

BEKIJK HET VAN DE ZONNIGE KANT, DE MEESTE REGEN VALT NAAST JE

1. Willy:
    9 juni 2022
    Jullie hebben weer een gezellige dag gehad, bijna niemand gesproken 😉.

Harry zou jou nooit achterlaten om alleen lol te hebben ☺️.

Grappig ook al die gezegdes die je erbij zet. Zoek je die op op verzin je ze zelf?

Die autotrein is echt lang 😱, leuk dat Harry als eerste dat hele stuk kon rijden, zo heb je nog meer het idee hoe lang hij is.

Het slechte weer wat wij afgelopen dagen hebben gehad is dus jullie kant op gekomen. Hier vanaf eind vanmorgen mooier weer. Hopelijk komt dat ook weer snel jullie kant op 🥰
  2. De Heesbeestjes:
    9 juni 2022
    Ja er wordt heel wat afgepraat haha. Gezelligheid 🙃. Morgen nog een regendag. Wordt vanzelf weer beter. Fijn weekend 🤩
  3. Rita en Jos:
    10 juni 2022
    Wat een gezellige boel bij jullie het is net als bij de wintersport gezellig napraten over de afdalingen en bij jullie de scooter bergje open af en natuurlijk de prachtige natuur die je zo op de scooter meemaakt dat ervaarje met de auto toch anders.
  4. De Heesbeestjes:
    10 juni 2022
    Ja het is intensief beleven. Alles ruiken, voelen en beleven 😊