Lava en veel rotsen

19 juni 2018 - Bend, Oregon, Verenigde Staten

Op weg gegaan naar de Mount Bachelor. Dat is berg die we steeds zien. Er ligt nog sneeuw op. We hopen dat we de weg naar de top al op mogen. Volgens internet gaat de pas in juli open. We zijn mogelijk te vroeg. Voordat we naar de berg gaan, stoppen we bij een museum dat informatie geeft over de Oregon trail en de goldrush. Het museum viel wat tegen. Veel info over de trail en goldrush was er niet. Wel over cowboys en indianen. Dat was wel interessant. Alleen klopte niet altijd alles. Zo stonden er bij een decor van indianen plastic teenslippers :-). En bij werkende squaws een plastic koelbox. Al met al was het informatief.

Bij het museum hoorde ook een buiten gedeelte, waar een dorpje uit 1904 was nagebouwd. Har liep een huisje binnen waar een meisje in oude kleding aan het vegen was. Har vroeg heb je koffie? Ze keek hem appelig aan. Har legde uit dat we uit Holland kwamen en we dan meestal vragen bij binnenkomst: Heb je koffie. Het kwartje viel niet haha. Het park miste een beetje sfeer volgens ons. Er waren ook wat dieren, maar die zaten in kleine hokken. Dat blijft toch zielig.

In deze omgeving zijn in het verleden een paar flinke vulkaanuitbarstingen geweest. Sporen hiervan zijn nog duidelijk te zien. Tussen de bomen zagen we tientallen meters  gestold lava. Overal in het park zijn de restanten te zien. Best een bijzonder gezicht. We kwamen ook grote rotsen tegen en natuurlijk moet Har dan naar boven klauteren. Elke vakantie doet hij dit wel. Dus ook nu weer :-).

De weg naar Mount Bachelor is inderdaad nog afgesloten. Dat is jammer, al hebben we wel een mooi zicht op de berg. We rijden langs verschillende meren. Daar kan overal vrij gekampeerd worden. Er zijn zelfs speciale kampeerplekken voor mensen met paarden. We hebben er een aantal gezien. De paarden achter in de trailer en de mensen ervoor in de camper. Alles ineen. Een prachtige omgeving om per paard te verkennen. Jammer dat wij geen paard rijden hihi.

We hebben trouwens nog niet veel wild gezien. Een paar eekhoorns. Die waren echt schattig. Maar we komen voor de beren en die hebben we helaas nog niet gezien. De omgeving is wel schitterend. Het is geen straf om hier te zijn. We genieten dan ook volop. Vandaag lekker rustig aan gedaan. Morgen weer een lange rit voor de boeg.

Nog even water gekocht in de supermarkt en daar zagen we Harry als merk voor scheerschuim en gezichtsverzorging. Wij vonden het wel grappig.

Iedereen de hartelijke groeten van de Heesbeestjes.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Willy:
    Hallo heesbeestjes,

Nu moet Harry helemaal een glad gezicht krijgen als hij een eigen merk scheerschuim en gezichtsverzorging heeft. Koffer volgeladen zeker 😉.

Die eekhoorns zijn inderdaad schattig, maar vaak ook heel brutaal 🤩.

En Harry doet gewoon ieder jaar een dagcursus klimgeit worden en zo te zien lukt hem dat prima ondanks dat hij met pensioen is 😂.

Mooie foto's, ik krijg gelijk weer het Amerikaanse sfeergevoel als ik ze zie.

En jullie gewonnen kortingsbonnen ingeleverd bij jullie avondeten? Dat smaakte zeker nog lekkerder 😆

Goede reis morgen!

Liefs Willy xxx
  2. Zhufkes:
    19 juni 2018
    dus de berg was nog niet open dan zal hij ook niet zo lang open zijn een paar maanden verder is het alweer herfst HARRY HEEFT DUS AL weer een bedrijf met de naam HARRY in de loop der jaren heeft hij al heel wat bedrijven op gericht hebben jullie nog goed weer hier nog een dag en dan gaat de tempatuur naar 16 graden ik hoop dat jullie nog veel mogen zien de gr van pa
  3. Nicole:
    Mooi daar hoor!