Schapen, bizons en heel veel geisers

23 juni 2018 - West Yellowstone, Montana, Verenigde Staten

Onze rit begon vanmorgen al leuk. We waren net op pad toen we een zestal vrachtauto’s tegen kwamen die schapen aan het uitladen waren. Deze schapen mogen de zomer doorbrengen in de vrije natuur. In de oplegger waren twee lagen met schapen. Honderden schapen werden uitgeladen. Was een mooi gezicht om te zien.

De route ging door een mooie omgeving van bergen en dalen. Onderweg kwamen we ineens een hele kudde bizons tegen. Har telde al snel zo’n 150 dieren. In de verte kwam een andere kudde aangerend om aan de sluiten bij de groep waar wij bij stonden. Echt een  mooi gezicht. Onderweg hadden we al steeds borden gezien met de tekst alert te zijn op dieren. We hoopten natuurlijk op meer.

Het eerste nationale park dat we door moesten was Teton park. Het was erg mooi, maar ook erg druk. We zijn een aantal keer gestopt bij een water val en mooie vergezichten. Onderweg waarschuwingsborden dat er beren waren. En beren gezien……. Helaas niet :-). We wilden niet te lang blijven hangen in Teton park, omdat we naar Yellowstone park wilden.

Ook bij Yellowstone een lange rij bij de ingang van het park. Har en ik zeiden tegen elkaar dat worden geen beren vandaag.  Het was zo druk, daardoor laten de dieren zich niet zien. Een verdwaalde bizon en wat herten. Ook mooi natuurlijk. Het park is echt schitterend. Bij de eerste stop bij een geiser konden we nog gewoon parkeren. Bij de grootste geiser van het park was het zo druk dat er file werd gereden op de parkeerplaats. Na wat heen en weer gereden te hebben, vonden we een plekje.

Deze geiser spuit gemiddeld 1x per uur. Rondom de geiser staan allemaal banken. We hoorden dat negen minuten over twee de geiser weer zou spuiten. Voorafgaand aan het moment staat de geiser al een beetje ‘voor te gloeien’. Dan blijft hij geruime tijd tot op grote hoogte water spuiten. We hebben er een filmpje van gemaakt. We hebben hier geen goed internet, dus mogelijk lukt het niet om het filmpje te plaatsen. Ook van bizons hebben we een filmpje gemaakt. Toen we terug liepen naar onze auto, lag er naast het restaurant een flinke grote bizon. Een parkwachter bleef steeds in de buurt om te zorgen dat mensen niet te dicht bij hem in de buurt kwamen.

Ook op de volgende plekken is het een gekkenhuis. En nu is het nog niet eens hoogseizoen. Een stuk verderop konden we een zijweg in en daar was het heerlijk rustig en konden we op ons gemak de boel verkennen. Het is echt een schitterend park. We hebben veel moois gezien. Nu maar hopen dat we morgen meer succes hebben.

We overnachten net buiten Yellowstonepark. In een heel klein maar gezellig dorpje. Het maakt niet uit waar je staat, maar als je de straat uit kijkt is dat ook direct het eind van het dorp. Er hangt een leuke sfeer. Alles draait om Yellowstone en de beren haha. En we hebben er lekker gegeten :-).

Iedereen fijn weekend. Groetjes van de Heesbeestjes.

1. Ellen Brandt:
    23 juni 2018
    Goedemorgen, het zijn weer prachtige foto's. Genieten maar weer. Alleen Harry stond wel heel dicht op het randje..brrr.. Groetjes Ellen
  2. Willy:
    23 juni 2018
    Wat is dat mooi hè als zo'n geiser gaat spuiten, heb ik in IJsland ook gezien. Alleen de zwavellucht is wat minder 😆, maar dat mag de pret niet drukken 😊.

Dat was een flinke jongen die bizon die naast het restaurant lag, daar wil je geen ruzie mee krijgen 😜.

Zijn jullie niet in slaap gevallen bij al die schapen (tellen)??? 😴😴😴. Wel een mooi gezicht.

Ik ben benieuwd of jullie vandaag een 🐻 te zien krijgen. Succes!

Ik ga snel in mijn nieuwe kruimel stappen en dan sporten 👋👋👋.

Tot morgen 😘 😘😘
  3. Zhufkes:
    23 juni 2018
    leuk al die bizons en de schapen die mogen wel wat meer vet aan hun lijf krijgen die zwavellucht is niet erg gezond daar maar niet teveel van opschuiven het is ook wel een mooi park waar jullie in geweest zijn nog veel plezier hoor gr pa
  4. Nicole:
    23 juni 2018
    Daar wil ik ook wel eens naar toe. Wat een mooie reis maken jullie weer.