Stukkie korter :-) en mooie witte kerk

22 juni 2018 - Idaho Falls, Idaho, Verenigde Staten

Vandaag wilden we binnendoor, maar zijn daar toch op terug gekomen. Het schoot niet echt op en we hadden het idee dat we rondjes aan het rijden waren. Voor de zekerheid de snelweg genomen. De rit was overwegend over vlak terrein. Het had maar zo Nederland kunnen zijn. We hebben wel megastallen gezien. Toen we nog binnendoor aan het rijden waren, zijn we bij zo’n megastal gestopt. We schatten dat er tussen de 800 a 900 koeien liepen (we hebben het opgezocht), maar er zijn ook stallen met 4000 koeien. Je zal al die koeien moeten melken.

Verschillende afdaken waar de koeien uit de zon konden staan. Langs de snelweg hebben we ook van die megastallen gezien. Het grappige was dat ze allemaal op een rijtje staan te eten. Honderden op een rij. Dat was een bijzonder gezicht. Ze stonden wel vlak naast de snelweg. Of dat nou de melkproductie ten goede komt, weten we niet :-).

Onderweg gestopt om flesjes water in te kopen. In het winkelcentrum was ook een kapper. Aangezien Har zijn haar ‘lang’ begint te worden gelijk maar even de tondeuse er over laten halen. Hij ziet er weer gestroomlijnd uit. Ook hebben we advies gevraagd bij een apotheker. Har heeft last van zijn keel, luchtwegen en niest voortdurend. Volgens de apotheker heeft hij last van pollenallergie. We hebben een middeltje gehad. De apotheker en de kapper waren gewoon in de supermarkt aanwezig.

Na de middag kwamen we aan bij ons hotel. Mooi op tijd op de plaats Idaho Falls verder te verkennen. Een Mormoonse tempel in de stad is omgeven door mooie bloemen en planten. De boertjes uit IJsselmonde vielen wat uit de toom met hun blote benen. De bezoekers van de tempel/kerk waren strak in het pak en hadden allemaal een kledinghoes bij zich. Wat daar precies in zat weten we niet. Het viel ons op dat ze elkaar niet eens gedag zeiden. Dat is toch best raar. Dwars door dit stadje loopt Snake River. In het centrum is een waterval waar de stad zijn naam aan ontleend. Het was geen hoge waterval, maar wel een heel brede. We hebben lekker gekuierd rondom de rivier en waterval.

Er loopt ook een spoorlijn door het stadje. Er kwam weer een super lange trein die stil bleef staan. Hierdoor was het stadje direct ontregelt. Het verkeer dat over de spoorlijn moest, kon geen kant meer op.

We gaan ons voorbereiden op morgen. Eindelijk gaan we Yellowstonepark in. We zijn heel erg benieuwd wat we allemaal te zien krijgen. Hoop echt dat we beren tevoorschijn gaan komen. Maar dieren laten zich niet dwingen :-). Het is bijna weekend. Voor de meeste misschien nog 1 dag werken. Zo niet dan is het al genieten geblazen. Wij hebben weer genoten.

Groetjes van de Heesbeestjes.

1. Monique Van Egmond:
    22 juni 2018
    Mooi vooruitzicht weer. Ik hoop dat jullie de beren zien.
    Har, beterschap
  2. Nicole:
    22 juni 2018
    Veel plezier morgen in het Yellowstoneparc . Neem wat honing mee om de beren te lokken. 😇😘
  3. Zhufkes:
    22 juni 2018
    nu HARRY ziet er weer goed uit hoor die waterval was wel een grote bomen afval dat zijn wel grote koeien stallen maar veel gras zie ook niet nu maar hopen dat jullie nog beren mogen zien ik zit op WILLY te wachten om de nieuwe auto te laten zien nu de gr van pa
  4. Willy:
    22 juni 2018
    Hoi, hoi, Nou Harry ziet er weer gelikt uit 👍, je mag je weer vertonen. En vervelend dat je zo'n last van je keel e.d. hebt. Hopelijk helpen de pillen snel.

Ja alles is groot in Amerika, dus de koeienstallen ook 😅.

Dat is best een grote rivier die door dat plaatsje loopt en een mooie brede waterval. Blijft altijd trekken om ernaar te kijken. Mooi hoor!

En nu naar Yellowstone, dat zal vast indrukwekkend zijn. Ik hoop dat jullie je beren gaan spotten, maar wel op afstand 🙃, want je moet er niet aan denken dat zo'n enorm beest vlak voor je neus staat 😱.

We zijn weer benieuwd naar jullie volgende verhaal en foto's.

Jullie ook alvast een fijn weekend!

Willy xxx