Als motormuizen over het eiland :-)

11 januari 2017 - Penang George Town, Maleisië

Wij vanmorgen op weg naar het verhuurbedrijf. Het zag er zeer verlaten uit, maar terwijl wij wat rondneusden, kwam een man naar buiten. Hij verhuurde inderdaad scooter(s). Voor zijn woning stond een motorscooter met 110 cc. Har vroeg of het zijn eigen scooter was. En inderdaad hij verhuurde zijn eigen scooter. Dat is toch lachen. Een groot bord op het hek met de mededeling dat er scooters verhuurd worden en dan gaat het om 1 scooter. Wij vonden het wel grappig.

Na alle formaliteiten afgehandeld te hebben, gingen we eerst maar naar het rustige deel van het eiland. Het is een Aziatisch scootertjes met al zijn voor en nadelen haha. We komen bij een doodlopende weg. Daar begint een nationaal park, maar dat staat voor vandaag niet op het programma. Een mannetje met informatie roept naar ons dat we gratis kunnen parkeren. We stoppen even bij hem en leggen uit dat we naar George Town willen. Recht door en de rotonde op 12 uur nemen zegt hij. Hij begint een paar Nederlandse woorden te spreken. Trots is hij op zijn kennis. Hij zegt tegen Har dat hij niet te hard mag rijden. Nee hoor zegt Har bij 100 km/uur houdt hij in. De man begint te schateren. Hij heeft boven nog 1 grote tand en onder 3 tandjes. Maar zijn lach is zo stralend dat je het ook weer niet ziet. Hij poseert even voor de foto en wenst ons een goed reis. Leuk dit soort ontmoetingen.

We crossen met flinke snelheid over het eiland. Har laveert tussen de auto's door. Onderweg zien we allemaal bijzondere dingen. Soms vraag je, je wel af of het allemaal wel veilig is. We zien regelmatig mannetjes met 4 grote gasflessen achterop de scooter. Maar ook grote zakken of een klein winkeltje op de scooter komen we tegen. Dat is toch grappig.

We stoppen bij een paar leuke plekken, maar ons doel is de Kek Lok Si tempel.
We moeten even zoeken naar de tempel, maar met hulp van 3 mannetjes komen we er. Het is een enorm groot complex. Alles wordt versierd vanwege het Chinees nieuwjaar op 28 januari 2017. Jammer dat we dit niet mee kunnen maken. We bekijken de tempel van onder tot boven. Vanaf het hoogste punt van de tempel heb je een mooi uitzicht over de stad. Het is aardig volgebouwd. We branden nog een kaarsje voor Har zijn vader en moeder en voor mijn moeder. Volgens de man in de tempel blijft het kaarsje 7 dagen branden.

We rijden nog wat door het drukke verkeer. Want dat we op de scooter rijden is echt een voordeel. De auto's staan regelmatig in de file. Har rijdt er langs, tussendoor en rechts er voorbij. Zo staan we steeds vooraan met andere scooterrijders. We krijgen last van ons stuitje en rijden richting ons hotel. Morgen hebben we tenslotte nog een dag om het eiland verder te verkennen. We parkeren de scooter bij onze verhuurder en lopen naar ons hotel. Dat is nog geen 50 meter uit de buurt. Nog even bij de Starbucks een ijskoffie, het verslag en dan gaan we weer op zoek naar een leuk zaakje om te eten.

We hebben genoten vandaag. Het is heel erg warm, maar daar heb je op de scooter geen last van. Har geniet helemaal, die heeft heel de dag met een big smile op zijn gezicht rondgereden :-). Heb een videofilmpje geplaatst met een klein stukje van een rit.

Terwijl ik het verslag zit te tikken, kijkt Har op zijn gemak naar buiten. We hebben vanuit de hotelkamer een goed zicht op de straat. Ineens ziet hij een aantal apen over de elektriciteitskabels over de weg lopen. Dat verwacht je toch niet. Apen in de stad :-)

Groetjes van de motormuizen.

1. Msf V Egmond:
    11 januari 2017
    Wat een heerlijke verhalen! Ik geniet met volle teugen mee met jullie
  2. Willy:
    Hallo motormuizen,

Wow, wat een grote tempel is dat zeg, daar ben je wel eventjes zoet om alles te zien.

Inderdaad grappig wat die mensen allemaal vervoeren op hun scooter, maar je kan zo wel lekker overal tussendoor laveren en je ziet zo nog meer.

Die apen zijn ook niet bang uitgevallen om zo midden in de stad op elektriciteitskabels te lopen.....

Ik ben weer benieuwd naar jullie volgende verhaal!

Groetjes van de zwoegers
  3. Zhufkes:
    11 januari 2017
    Ik begroet maar met de donderdagmorgen want ik was laat terug van Jannie en Peter en dan nog naar het koersballen maar jullie beleven weer genoeg leest ik die tempel was zeker wel bezienswaardig nu maar hopen dat de kaarsen 7 dagen blijven branden Harry mag hier in Rotterdam wel verkeers les nemen want hij wordt hier bij terug komts levens gevalijk hier maar dat moeten dan maar af wachten nu de gr van pa
  4. Ellen Brandt:
    11 januari 2017
    Jullie genieten weer volop en wij van jullie verhalen. Groetjes Ellen